تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802747619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش اوباما به انتخاب نخست وزیر جدید عراق/ کمک به عراق یک شرط دارد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



واکنش اوباما به انتخاب نخست وزیر جدید عراق/ کمک به عراق یک شرط دارد
رئیس جمهور آمریکا که تعطیلات تابستانی را در تاکستان مارتا در ایالت ماساچوست می گذراند ضمن استقبال از انتخاب نخست وزیر جدید عراق، برای کمک به مردم این کشور شرط تعیین کرده است.



به این مطلب امتیاز دهید

    به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، با استقبال از انتخاب نخست وزیر جدید عراق، برای کمک به مردم این کشور شرط تعیین کرده است. اوباما از اقامتگاه تفریحی اش گفته است تنها در صورتی که در دولت جدید همه اقلیت های دینی نقش داشته باشند کمک های جهانی به عراق امکان پذیر خواهد بود.     سایت بی بی سی فارسی (BBCPERSIAN):     باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، با استقبال از انتخاب حیدر عبادی به عنوان نخست وزیر جدید عراق، انتخاب او را "قدمی به جلو" برای این کشور توصیف کرد     او گفت که عراق "روزهای سختی" را پشت سر می گذارد و از رهبران سیاسی این کشور خواست تا با هم همکاری کنند.     در روز دوشنبه رئیس جمهوری عراق، با انتخاب آقای عبادی به دوره نخست وزیری نوری مالکی پایان داد.     آقای مالکی این انتخاب را خلاف قانون اساسی کشورش توصیف کرده است.     آقای اوباما که از محل گذراندن تعطیلات خود سخن می گفت، اعلام کرد که نیروهای آمریکایی با حمله به مواضع گروه "دولت اسلامی" از پیشروی این شبه نظامیان جلوگیری کرده است.     در عین حال او گفت که چاره بحران عراق، حضور نظامی آمریکا نیست و تشکیل یک دولت ائتلافی تنها راه برای مقابله با اسلامگرایان است.     در ماه های اخیر، شبه نظامیان "دولت اسلامی" در شمال عراق پیشروی هایی داشتند و سبب گریختن ده ها هزار نفر از اقلیت های مذهبی از خانه هایشان شدند.     همزمان با هدف قرار دادن مواضع گروه "دولت اسلامی" آمریکایی ها از هواپیماهایشان برای ایزدی ها که در کوه به سر می برند کمک های انسان دوستانه فرستادند.     ژیار گل، خبرنگار بی بی سی روز دوشنبه به دیدار ایزدی های گریخته به کوه ها رفت. او گفت کسانی را دیده که از تشنگی لب هایشان ترک خورده است.     خبرنگارمان گفت گسترده بودن محل های فرار از دست نیروهای "دولت اسلامی" سبب شده غذا رساندن به آنها سخت تر شود.     آمریکا همچنین شروع به ارسال سلاح برای پیشمرگه های کرد کرده که در حال جنگ با شبه نظامیان هستند.     رئیس جمهوری آمریکا گفت که رهبری جدید عراق کار دشواری در پیش دارد تا اعتماد را به مردم این کشور بازگرداند. او از آقای عبادی خواست تا دولتی تشکیل دهد که همه اقلیت های دینی در آن نقش داشته باشند.     به گفته باراک اوباما با تشکیل چنین دولتی، کمک های جهانی به عراق امکان پذیرتر می شود.     انتخاب آقای عبادی همچنین مورد استقبال روسای جمهوری ترکیه و فرانسه هم قرار گرفت.     تحلیلگران می گویند که انتخاب آقای عبادی، بی اعتنایی به نوری مالکی است که ائتلاف مورد حمایتش بیشترین رای را در انتخابات به دست آورد.    

    سایت رادیو فردا (RADIOFARDA):     باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، انتصاب حیدر عبادی به مقام نخست‌وزیری عراق را تبریک گفت و خواستار انتقال آرام قدرت در بغداد شد.     اوباما همچنین گفت وی و جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در تماس تلفنی با عبادی از او خواسته‌اند تا هر چه سریعتر برای تشکیل یک کابینه فراگیر اقدام کند.     آقای اوباما در بیانیه‌ای مطبوعاتی، اظهار داشت که رهبری جدید عراق کار دشوار جلب اعتماد شهروندان این کشور را برعهده دارد و باید با تشکیل دولتی فراگیر اراده خود را برای رسیدن به این هدف به نمایش بگذارد.     تلویزیون دولتی عراق روز دوشنبه گزار ش داده بود که دادگاه عالی عراق حکم به مشروعیت نخست وزیری مجدد نوری المالکی داده اما دادگاه عالی این خبر را تکذیب کرده است.     در همین حال به گزارش خبرگزاری رویترز، ائتلاف "دولت قانون"  به رهبری نوری المالکی معرفی حیدرعبادی را برای تشکیل کابینه غیرقانونی خوانده است.     

    سایت صدای آمریکا (VOA):     باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه فؤآد معصوم، رئیس جمهوری عراق را برای انتصاب حیدر العبادی به نخست وزیری عراق تحسین کرد و این اقدام را «گامی امیدبخش در تلاش های سنجیده» برای تشکیل دولتی فراگیر و مبارزه با شورشیان «دولت اسلامی» خواند.     فؤآد معصوم روز دوشنبه آقای عبادی – معاون رئیس مجلس عراق – را به جای نوری المالکی به نخست وزیری منصوب کرد. تعویض نخست وزیر عراق در حالی انجام شد که شورشیان با قتل عام سبعانه اقلیت های ساکن بخش های شمالی و غربی آن کشور در حال پیشروی اند.     رئیس جمهوری آمریکا که تعطیلات تابستانی را در تاکستان مارتا در ایالت ماساچوست می گذراند، گفت وی و جو بایدن در تماس تلفنی با حیدر العبادی، وعده کمک آمریکا را به او داده اند. آقای اوباما به اشاره به چالش پیش روی نخست وزیر در جلب اعتماد مجدد مردم عراق و جامعه بین المللی گفت: «رهبری جدید عراق وظیفه دشواری برعهده دارد. ما آماده مشارکت با عراق و دولت جدید آن کشور هستیم.»     آقای اوباما که هفته پیش مجوز حملات هوایی به مواضع شورشیان داعش را صادر کرد، گفته که ایالت متحده به نیروهای عراقی و کرد هم توصیه و مشاوره نظامی می دهد.     رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرد که ایالات متحده به ارسال کمک های انساندوستانه و مایحتاج اولیه برای اقلیت های مذهبی – به ویژه ایزدیانی که در کوههای سنجار گرفتار شده اند، ادامه می دهد؛ و از همکاری فرانسه، بریتانیا و دیگر کشورها در کمک رسانی به آوارگان عراقی سپاسگزاری کرد.    

444
 




۲۱/۰۵/۱۳۹۳ - ۰۷:۳۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن