تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798498195




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابراز امیدواری وزیر ارتباطات برای ارائه خدمات نسل ۳ از ابتدای شهریورماه توسط همه اپراتورها/ غرضی با لبخند کیک برید!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مروری بر گزیده‌ای از اخبار فناوری اطلاعات ۲۰ مرداد؛
ابراز امیدواری وزیر ارتباطات برای ارائه خدمات نسل ۳ از ابتدای شهریورماه توسط همه اپراتورها/ غرضی با لبخند کیک برید!
پتانسیل اینترنت تهران ۳ برابر شد، شاتل ۲.۵ میلیارد تومان خسارت از مخابرات قم طلب کرد، سیم کارتهای دایمی با کد 020 عرضه می‌شود، بازگشت مرد مرموز دنیای فناوری با پیشنهادی جالب، نگاهی به پشت صحنه بزرگترین کنفرانس گیم اروپا (GAMESCOM 2014)، و... مهمترین عناوین فناوری اطلاعات امروز بود.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات فناوری اطلاعات در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار فناوری اطلاعات را هر شب در قالب یک بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.







ابراز امیدواری وزیر ارتباطات برای ارائه خدمات نسل 3 از ابتدای شهریورماه توسط همه اپراتورها
دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که روز یکشنبه 19 مرداد ماه در جشن 20 سالگی همراه اول سخن می گفت، با اشاره به تصمیم وزارت ارتباطات و کمیسیون تنظیم مقررات مبنی بر ارائه مجوز نسل های بالاتر به اپراتورهای موجود در پایان مردادماه اظهار داشت: ما تصمیم گرفتیم که بدون یک روز تأخیر به اپراتورها اجازه داده شود که نسل های بالاتر را کلید بزنند.

واعظی با بیان اینکه این مجوز شامل نسل های 3 و 4 می شود گفت: ما دیگر نگفتیم این بار نسل 3 می دهیم و 6 ماه یا یکسال دیگر نسل 4؛ انشاالله در شهریور ماه ما می توانیم هم نسل 3 و هم نسل 4 (LTE) داشته باشیم.

وی افزود: مذاکرات با دو اپراتوری که باید به نسل بالاتر بروند با قوت ادامه دارد، حتی طبق گزارشی که امروز به من داده شد گفته شد مذاکرات امروز خیلی خوب پیش رفته است. همچنین واعظی اظهار امیدواری کرد پروانه هر دو اپراتور به صورت همزمان صادر شود. وی گفت: امروز از دوستان خواسته ام اولویت خود را این قرار دهند که تا امشب موافقتنامه با همراه اول امضا شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با گرامیداشت 20 سالگی ورود تکنولوژی تلفن همراه به ایران و تشکر و قدردانی از همراه اول بابت برگزاری این مراسم گفت: از همه وزرای گذشته، مدیران عامل و کارکنان شرکت های همراه اول، مخابرات ایران و وزارت ارتباطات که سالیان گذشته برای فناوری تلفن همراه زحمت کشیده اند قدردانی می کنم.

واعظی در ادامه با اشاره به سرعت تغییر در فناوری تلفن همراه اظهار داشت: در برخی عرصه ها تغییر تکنولوژی هر سه، چهار حتی10 سال طول می کشد؛ ولی در تکنولوژی تلفن همراه ممکن است این تغییر کمتر از یکسال باشد؛ دلیلش این است که امروزه تلفن همراه فقط برای صوت نیست، بلکه یک دفتر کار است و هر نیاز افراد را در هر بخشی که باشند مرتفع می کند.






وی افزود: در برخی از کشورها با تلفن هوشمند یعنی با نسل 3 و 4 بیش از 80 سرویس ارائه می شود و ما باید یاد بگیریم از این امکانات حداکثر استفاده را ببریم. واعظی در پایان سخنان خود خواستار ایجاد نهضت تولید محتوی و اپلیکیشن نویسی در کشور شد و گفت: بر اساس تصمیمی که در کمیسیون تنظیم مقررات گرفته ایم، حقوق مادی و معنوی برای کسانیکه اپلیکیشن می نویسند در نظر گرفته می شود.

در مراسم جشن بیست سالگی همراه اول، مهندس صدوقی مدیرعامل این اپراتور نیز از زحمات تمامی کسانیکه در طول این سالها برای رشد و اعتلای صنعت تلفن همراه تلاش کرده اند قدردانی کرد. صدوقی با بیان اینکه در سال 73 با تصمیم بهنگام مدیران وقت وزارت پست و تلگراف و تلفن، ایران در جایگاه سوم منطقه، استفاده از فناوری GSM را آغاز کرد، گفت: واحد سازمانی کوچکی که بیست سال قبل در شرکت مخابرات ایران ایجاد شد، امروز به بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور و خاورمیانه تبدیل شده است.

وی افزود: اینک شبکه همراه اول 95 درصد از جمعیت کشور در کلیه شهرها و بیش از 45 هزار روستا و نیز 70 هزار کیلومتر از راه های مواصلاتی را زیر پوشش قرار داده و مشترکین این اپراتور از طریق 66 میلیون سیم کارت، خدمات ارتباطی دریافت می کنند.

صدوقی تاکید کرد: با این همه آنچه که موجب افتخار همراه اول است، تربیت هزاران مدیر، کارشناس و تکنیسین و اتکا به توان داخلی برای ایجاد توسعه سازمان، دانش فنی و مدیریت صنعت اپراتوری در کشور است.
صدوقی با اشاره به مزایای نسل های بالاتر تلفن همراه گفت: مطابق تحقیقات انجام شده، در ازای هر 1000 کاربر باند پهن، 80 شغل جدید ایجاد می شود و هر 10 درصد رشد ضریب نفوذ باند پهن در کشورهای در حال توسعه، 1.4 درصد رشد GDP را در پی دارد.

وی در پایان با تشریح برنامه پنج ساله راهبردی همراه اول که سرمایه گذاری هشتاد هزارمیلیارد ریالی را در شبکه هدفگذاری کرده است، اظهار داشت: باور داریم امروز همراه اول یک سرمایه ملی است که ثمره تلاش جوانان، کارشناسان و مدیران این مرز و بوم است و مسلماً رشد و اعتلای آن در دنیایی که برندهای نمادین برای  توسعه یافتگی کشورها به حساب می آیند می تواند افتخاری برای هر ایرانی باشد.

پتانسیل اینترنت تهران ۳ برابر شد/ تمامی تلفن‌ها تا مهر دایر می‌شود


تسنیم/ ظرفیت پهنای باند اینترنت شرکت مخابرات استان تهران و البرز در طی یک سال گذشته به ۳ برابر افزایش یافت. غلامرضا شیدایی عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات استان تهران ضمن اعلام این مطلب گفت: در یک سال اخیر بیش از مجموع ده سال گذشته به پهنای باند اینترنت این شرکت اضافه شده است.

وی گفت: ظرفیت شبکه استان تهران با اجرای طرح‌های در دست اقدام به 600 گیگابیت افزایش می یابد تا پاسخگوی نیازهای آینده همراه اول، ایرانسل، رایتل و دیگر اپراتورها باشد. او در زمینه میزان سرمایه‌گذاری در استان تهران افزود: درسال 92 سرمایه‌ای بالغ بر 246 میلیارد تومان در استان تهران در شبکه‌های فیبر، مس، تجهیزات، پاور و IT سرمایه‌گذاری شده و پیش‌بینی می‌شود که در سال 93 این رقم به 311 میلیارد تومان افزایش یابد.

عضو هیات مدیره مخابرات استان تهران در زمینه دایری تلفن ثابت مسکن مهر گفت: در 4 ماهه ابتدای سال 21 هزار و 780 دایری در مناطق مسکن مهر دایر شده که با احتساب این تعداد هم‌اکنون 43 هزار تلفن در مناطق جدید (مسکن مهر) دایر و ظرفیت منصوبه در این مناطق به 100 هزار پورت رسیده است. لازم به ذکر است قبل از سال 92 میزان تلفن دایر شده در طرح‌های مسکن تنها 5 هزار و 27 شماره بوده است.

شیدایی با بیان این مطلب که ظرف یک سال گذشته تعداد فیش‌های دایر نشده در استان تهران به دلیل نبود امکانات مخابراتی  از 78 هزار فیش به 57 هزار فیش کاهش یافته است، گفت: براساس مصوبه مجمع تا پایان شهریور می‌بایست تعداد فیش‌های باقی مانده به صفر برسد.

وی گفت: با تلاش مجموعه فنی شرکت مخابرات استان تهران در آذرماه سال 92 نقشه راه توسعه شبکه تدوین شد این نقشه راه براساس آخرین فناوری‌های روز تهیه شده تا از این پس کلیه اقدامات توسعه مخابرات استان تهران در قالب این طرح به اجرا درآید.

شیدایی در زمینه توسعه فیبرنوری در استان تهران گفت: 780 کیلومتر فیبر طی سال 92 در استان تهران کشیده شده که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است. همچنین با افزایش اعتبارات نگهداری و توجه بیشتر به کیفیت خدمات، میانگین زمان  رفع خرابی فیبرنوری نسبت به سال 91 به مدت زمان 1/3 کاهش یافته است.

رگولاتوری همکار ایرانسل نیست/ برنامه حمایتی از تولیدکنندگان داخلی موبایل


تسنیم/ وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه رگولاتوری همکار ایرانسل نیست، گفت: عقیده من این هست که هر دو اپراتور اول و دوم ارتباطی باید با یکدیگر پروانه بگیرند و لذا تلاش می‌کنیم کار به این سمت پیش رود. محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شب گذشته با حضور در برنامه پایش پاسخگوی سوالات پرسیده شده از اقدامات این حوزه بود و درباره گران بودن قیمت اینترنت و اقدامات صورت گرفته برای کاهش آن اظهار کرد: براساس مصوبه‌ای در این راستا، 35 درصد کاهش نرخ پهنای باند را برای شرکت‌های اینترنتی در نظر گرفته‌ایم که 20 درصد قیمت اینترنت را برای مردم ارزان‌تر کنند.

وی افزود: اکنون نیز اکثر 11 شرکت ندا (شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنتی) این کاهش نرخ را در سیستم و برای مشترکان خود لحاظ کرده‌اند اما برخی شرکت‌ها نیز به واسطه فعالیت‌های رقابتی گذشته خود، بسته‌هایی را به مشترکان‌شان با تخفیف 20 درصدی ارائه کرده بودند که دیگر نمی‌توانستیم بگوییم 20 درصد دیگر هم نرخ‌ها را کاهش دهند.

*قیمت STM1 از مرز تا مشترکان 25 برابر می‌شود*
در ادامه این گفت‌وگوی تلویزیونی، مجری به واکاوی قیمت پهنای باند از لب مرز تا انتقال به سمت مشترکان پرداخت و به گزارشی از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مبنی بر قیمت 9 میلیون تومانی فروش STM1 در سطح یک (لب مرز)، 24 تا 34 میلیون تومانی در سطح دو (شرکت ارتباطات زیرساخت) و نهایتا قیمت 232 میلیون تومان برای شرکت‌های اینترنتی (PAP) اشاره کرد.

*مرکز پژوهش‌ها هم اشتباه می‌کند*
وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس هم می‌تواند اشتباه کند به روشن‌گری در این زمینه پرداخت و گفت: هر لینک STM1 دارای 155 مگابیت بر ثانیه ظرفیت است که با در نظر گرفتن قیمت 3600 تومانی برای هر مگ پهنای باند درخواستی از سوی شرکت‌های توزیع کننده پهنای باند، نهایتا قیمت یک STM1 برای آنها 558 هزار تومان می‌شود.

وی افزود: قطعا برنامه ما این است که فضای رقابتی را در این زمینه به وجود آوریم و تعرفه‌های اینترنتی را کاهش دهیم.

*سرمایه‌گذاری در زیرساخت کمبود دارد*
وی در پاسخ به این سوال که چرا برای کاهش نرخ‌ها چند شرکت را به جهت واردات پهنای باند از لب مرز و حتی در رقابت با زیرساخت فعال نمی‌کنید؟، گفت: به لحاظ قانونی واردات پهنای باند در اختیار زیرساخت است و دلیل این موضوع هم سرمایه‌گذاری است که باید صورت گیرد؛ از 20-30 سال گذشته سرمایه‌های بسیاری در بخش زیرساختی هزینه شده است.

وزیر ارتباطات افزود: اکنون نیز برخلاف تمامی سرمایه‌گذاری‌ها، برخی مشکلات پهنای باندی شرکت‌های اینترنتی ناشی از کمبود سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت است.

*مخابرات قطعا دولتی نیست*
واعظی در پاسخ به پرسش یکی از بینندگان مبنی بر اینکه شرکت مخابرات بالاخره خصوصی است یا دولتی؟، گفت: پنج سال قبل براساس اصل 44 قانون اساسی، شرکت مخابرات که 100 درصد دولتی بود، 50 درصد و یک سهم آن به بخش غیردولتی واگذار شد و 10 درصد هم در بورس رفت.

وی ادامه داد: 20 درصد از سهام آن دولتی  و 20 درصد دیگر نیز سهام عدالت است. وزیر ارتباطات گفت: شرکت مخابرات ایران قطعا دولتی نیست.

*افراد متخصص زیادی برای مدیریت مخابرات وجود داشت*
وی همچنین درباره اینکه گویا بر سر انتخاب مدیر عامل در این شرکت حرف و حدیث‌هایی وجود دارد و مدتی است که این شرکت بدون مدیر به سر می‌برد، عنوان کرد: معتقدیم هرچند بخش قابل توجهی از مخابرات واگذار شده اما سرمایه عظیمی برای کشور است و از این جهت مذاکراتی را با سهامدار عمده جهت ارائه چارچوبی برای همکاری تعریف کردیم.

او گفت: هفته گذشته درباره مدیر عامل این شرکت تصمیم‌گیری شد و ابراهیمی به عنوان مدیر جدید از هفته پیش کار خود را در این شرکت آغاز کرد. در مجموع هیات مدیره تصمیم خوبی گرفت هرچند آقای پوررنجبر مدیر سابق این شرکت نیز زحمات زیادی کشیدند.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: تقاضای ما این بود که افراد متخصص زیادی در این حوزه داریم که می‌توانند این شرکت را بگردانند. خانواده بزرگ مخابرات همواره مدیران بزرگی را تحویل قسمت‌های مختلف داده و به عقیده من خوشبختانه فردی انتخاب شد که پیش از این قائم‌مقام این شرکت نیز بوده است.

*رگولاتوری همکار ایرانسل نیست*
واعظی همچنین درباره سوالی مبنی بر ارائه خدمات نسل‌های بالاتر و تمایزی که دولت بین همراه اول و ایرانسل قائل شده نیز ابراز کرد: رگولاتوری هیچگاه همکار ایرانسل نبوده است اما با توجه به اینکه مذاکرات از سوی ایرانسل برای دریافت مجوز نسل‌های بالاتر ارتباطی بیشتر بوده، مجوز به این شرکت داده شده است هرچند که مذاکرات با همراه اول هم ادامه دارد.

وی افزود: عقیده من این هست که هر دو اپراتور باید با یکدیگر پروانه بگیرند و لذا تلاش می‌کنیم کار به این سمت پیش رود.

*فارغ‌التحصیلان دانشگاهی درآمدزا می‌شوند*
وزیر ارتباطات درباره اینکه آیا درست است که وی‌چت برای این فیلتر شد که مانع درآمدزایی اپراتورها شده بود؟، گفت: قطعا این اتفاق هیچ دلیل اقتصادی نداشته و توجیه آن نوع خدماتی بوده که آن برنامه کاربردی داشته است.

وی افزود: برخی کشورها این نرم‌افزارها را به دلایل اقتصادی بستند اما راهکاری که در نظر داریم این است که فارغ‌التحصیلان آی‌تی و نرم‌افزار را به صحنه تولید محتوا بکشانیم و با حمایت مالی و معنوی از آنها زمینه توسعه این بخش را فراهم آوریم.

او با پرداخت بیشتر به این رویکرد، عنوان کرد: با توجه به اینکه فارغ‌التحصیلان سرمایه آنچنانی ندارند، تصمیم گرفتیم اپراتورها را موظف کنیم در تعامل با این برنامه‌نویسان و تا زمانیکه از نرم‌افزاری خاص درآمدزایی دارند، بخشی از درآمدهای خود را به توسعه دهندگان برنامه‌ها بپردازند.

*شبکه‌های اجتماعی معتمد نیستند*
وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص شبکه‌های اجتماعی و با تأکید بر اینکه جوانان ما نباید هر موضوعی را در این شبکه‌ها به اشتراک بگذارند، گفت: در کشورهای دیگر معمولا کاربران این شبکه‌ها مقالات خود را برای اشتراک در اختیار این شبکه‌ها می‌گذارند. به شبکه‌های اجتماعی که خارج از کشور میزبانی می‌شوند نباید اعتماد داشته باشیم و برای رفع نیاز خود باید نمونه‌های آن را در داخل توسعه دهیم.

او افزود: به کاربران توصیه نمی‌کنیم تا اطلاعات خود را در شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌هایی نظیر وایبر و واتس‌آپ که میزبانی خارجی دارند، قرار دهند.

*تولیدکنندگان داخلی موبایل حمایت می‌شوند*
وزیر ارتباطات با اشاره به رویکرد جدید رگولاتوری نسبت به حمایت از تولید کنندگان داخلی تلفن همراه گفت: در مقطعی رجیستری گوشی کاری بود که برای نظارت بر واردات صورت گرفت؛ در راستای حمایت از این بخش می‌توانیم دستورالعملی را تنظیم و به اپراتورها ابلاغ کنیم تا با تولیدکنندگان داخلی قراردادی امضا کنند و محصولات آنها را در اختیار متقاضیان خدمات اپراتوری قرار دهند.

وی افزود: کمیسیون تنظیم مقررات از 2-3 هفته گذشته کاری را شروع کرده تا بخشی از واردات بی‌رویه و قاچاق سامان داده شود. درصددیم این کار را با اپراتورها به نتیجه برسانیم.

*برای پیاده‌سازی تکالیف برنامه پنجم نیازمند 10 هزار میلیارد سرمایه‌گذاری هستیم*
ظاهرا شما در یکی از سخنرانی‌ها اشاره‌ای به سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیارد تومانی در زیرساخت داشتید در حالیکه بودجه وزارتخانه نخهایتا 2.5 هزار میلیارد تومان است، این کار به چه نحوی اتفاق خواهد افتاد؟

وزیر ارتباطات: برنامه پنجم وزارت ارتباطات را مکلف کرده تا پایان این برنامه 100 درصد کسب‌وکارها و 60 درصد خانوارها را به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم؛ عرض من هم این بوده که برای پیاده‌سازی تکالیف این برنامه نیازمند سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیارد تومانی هستیم که این نیازمند مشارکت بخش خصوصی تا سه برابر این رقم است. وی افزود: درصدد هستیم هزار میلیارد تومان اوراق قرضه منتشر کنیم.

*اپراتور دوم پست دست مشاور است*
واعظی درباره اقدامات صورت گرفته در ارتباط با اپراتور دوم پست نیز ابراز کرد: مشاور در این زمینه دو ماهی می‌شود که کار می‌کند؛ امیدواریم به محض تعیین تکلیف شدن از سوی مجلس بعد از ارائه گزارش مشاور، تا دو هفته بعد وارد فاز عملیاتی شویم.

او درباره چرایی ورود مجلس به این موضوع نیز گفت: با واگذاری مخابرات با مشکلات عدیده‌ای روبرو شدیم و بر این اساس مجلس و دولت با همانگی یکدیگر اقدام می‌کنند تا وضعیت توسعه در مناطق دورافتاده کارشناسی بیشتری شود.

غرضی با لبخند کیک برید


تسنیم/ وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات از سال ۶۴ تاکنون، دور کیک جشن تولد سیم‌کارت جمع شدند اما محمد غرضی به عنوان متولی اصلی ورود سیم‌کارت در کشور، این کیک را برید. بیستمین سالروز ورود اولین سیم‌کارت به کشور در کنار بلندترین برج تهران در حالی جشن گرفته شد که متولیان اجرایی چنین اقدامی بر دور کیک تدارک دیده شده برای این مناسبت حلقه زدند و چاقوی بُرش را به پیشکسوت جمع و متولی اصلی توسعه موبایل یعنی سید محمد غرضی سپردند.

سید محمد غرضی در سال 1364 و بعد از شهید محمود قندی و سید مرتضی نبوی بر مسند وزارت ارتباطات با نام پیشین پست، تلگراف و تلفن تکیه زد و از جمله اقدام ویژه او ورود اولین سیم‌کارت به کشور و تأسیس پست بانک و فرودگاه بین‌المللی پیام است.

غرضی از جمله افراد حاضر در سالن بود که هر بار ذکر نام او از سوی برگزار کنندگان همایش، موجب تشویق ممتد حضار می‌شد. محمدرضا عارف نیز که معتقد است در نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی فاصله زیادی از دنیا داریم، در سال‌های 76 تا 79 بر مسند این وزارتخانه تکیه زده بود. سید احمد معتمدی، محمد سلیمانی، رضا تقی‌پور و محمد حسن نامی نیز از دیگر وزاری بین سال‌های 79 تا 92 بودند که در این مراسم حضور داشتند.

*نامی با تأخیر ردیف ارتباطات را کامل کرد*
محمد حسن نامی آخرین وزیر ارتباطی بود که در مراسم شب گذشته نیز با تأخیر کابینه ارتباطی‌ها را کامل کرد به گونه‌ای که نصرالله جهانگرد با ورود وی به سالن، جای خود را به او تحویل داد تا ردیف وزرای ارتباطات ناقص نماند.

*وزیر اسبق نیامد*
اما در این مراسم تنها وزیر غائب، سید مرتضی نبوی بود که در سال 1359 به سمت معاونت مالی اداری شرکت مخابرات و سپس به وزیری وزارتخانه پست و تلگراف و تلفن منصوب شد.

*تمام وزرای قدیم نسل سوم می‌خواهند*
نکته جالبی که در کلیپ صحبت‌های شش وزیر ارتباطات سابق به چشم می‌خورد، تأکید تمامی آنها بر خدمات نسل‌های بالاتر ارتباطی و عقب ماندگی در نسل سوم و چهارم بود.

*شکل‌گیری همراه اول و بورسی شدنش*
برند همراه اول در دوره سلیمانی شکل گرفت و در زمان تصدی تقی‌پور نمادش در تالار شیشه‌ای بازگشایی شد.

*لوحی که نداده گرفته می‌شد!*
تقدیر از وزرای سابق ارتباطات هم در نوبه خود جالب بود به گونه‌ای که با یک دست لوحی به آنان اهدا می‌شد اما به جهت اینکه قرار بود تا زمان بُرش کیک روی سن بایستند، با دست دیگر از آنان گرفته می‌شد.

در این مراسم از مرحوم وفا غفاریان معاون سابق وزیر ارتباطات و رییس سابق هیات مدیره مخابرات بین سال‌های 84 تا 90 نیز با تقدیر از خانواده‌اش، یادی به میان آمد و حضار برای شادی روح او صلواتی ختم کردند.

*استاندار تهران در جشن تولد سیم‌کارت*
حضور سید حسین هاشمی استاندار تهران در مراسم جشن تولد سیم‌کارت در ایران نیز موجب شکل گیری علامت سوالی در ذهن عده‌ای شده بود اما جهت اطلاع باید گفت که وی رئیس کمیسیون صنایع و معادن دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بوده است.

*سوتی مجری، دکور را به هم ریخت*
قرار گرفتن کیک تولد در گوشه‌ای از سن که در تطابق با نور و رنگ محیط بود، موجب شد تا چندین بار مجری مراسم اعلام کند کیک را بر روی سن بیاورید غافل از اینکه کیک روی سن است.

اما نکته جالب‌تر اینکه در رو در بایستی آقای مجری، مسئولات تدارکات دست به کار و مجبور به تغییر دکور شدند به گونه‌ای که میز قابلیت حمل نداشت اما دو نفر سر و ته آن را گرفته و جلوی هفت چهره وزارتی ایستاده قرار دادند.

*حضور نماد رایتل در همراه اول*
حضور مدیر عامل رایتل در این جشن که توسط همراه اول تدارک دیده شده نیز موضوع قابل توجهی بود که عملا رفاقت در عین رقابت را برای عده‌ای معنی کرد.

پروانه‌های شرکت‌های اینترنتی تجمیع می‌شود


تسنیم/ معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری از ساماندهی و تجمیع پروانه‌های PSTN، PAP، ISDP و ISP خبر داد. صادق عباسی شاهکوه معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری گفت: با توجه به اتمام اعتبار پروانه‌های تلفن ثابت PSTN و خدمات اینترنت پرسرعت PAP، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با هدف تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه کشور و رعایت الزامات شبکه ملی اطلاعات، به موازات ارتقاء پروانه‌های دسترسی موبایل باند پهن رگولاتوری را موظف کرده است تا پروانه‌های PSTN، PAP، ISDP و ISP را سازماندهی و تجمیع کند.

وی با بیان اینکه در حوزه دسترسی باند پهن ثابت، باتنوع، تکثر و مشکلاتی در پروانه‌ها روبرو هستیم، اظهار کرد: پس از گذشت یک دهه، توسعه خدمات ارتباطی با کیفیت و پرسرعت در اولویت برنامه‌های وزارت ارتباطات قرار گرفته است. اما سطح اختیارات و امکاناتی که پروانه‌های موجود در اختیار بخش خصوصی می‌گذارد، اهداف کمی و کیفی این بخش را محقق نمی‌کند.

عباسی شاهکوه افزود: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات براساس وضعیت موجود فعالان این حوزه، رگولاتوری را مکلف کرده است پروانه‌ها را اصلاح و تجمیع کند به گونه‌ای که به افزایش سرمایه‌گذاری در بخش، رقابت سازنده میان ارائه‌کنندگان سرویس و هم‌افزایی هرچه بیشتر نیروها و پتانسیل‌های موجود منجر شود.

او درباره نحوه اصلاح و تجمیع پروانه‌ها با اشاره به انجام مطالعات کارشناسی در رگولاتوری و دریافت نظرات مشاوران و فعالان بخش در این حوزه اظهار کرد: همانطور که در بخش تلفن همراه امکان حضور تعداد محدودی اپراتور بزرگ شبکه وجود دارد و بقیه سرمایه‌گذاران فعال در این بخش می‌توانند در قالب اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO)، درآینده نزدیک، در این فضا حضور یابند. در بخش ارتباطات باند پهن ثابت نیز رگولاتوری، مطابق با رویکردهای بین‌المللی، تحقق حضور چند شرکت توانمند بزرگ و حرفه‌ای در حوزه شبکه و سرویس و همچنین تعداد بیشتری شرکت چالاک و فعال، صرفاً در حوزه سرویس را با لحاظ کردن شرایط کشور دنبال می‌کند.

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه افزود: بر همین اساس، درصدد هستیم پروانه‌های PSTN، PAP، ISDP و ISP را در دو دسته کلی پروانه‌های "ارائه شبکه و سرویس" موسوم به Netco و پروانه‌های "ارائه سرویس" موسوم به Servco ساماندهی کنیم.

عباسی درباره نحوه فعالیت این شرکت‌ها تصریح کرد: با شرایطی که برای دریافت مجوز Netco پیش‌بینی شده،  شرکت‌های توانمند از لحاظ فنی، مالی، تجربی و تجاری می‌توانند با دریافت این پروانه‌ها، براساس طرح تجاری خود در بخش‌هائی که توجیه اقتصادی دارد به ایجاد شبکه بپردارند و خدمات باند پهن ثابت خود را با استفاده از این شبکه و شبکه‌های موجود از جمله شبکه شرکت مخابرات ایران با کمترین محدودیت فناوری به مشترکان عرضه کنند.

وی درباره پروانه Servco افزود: با ارتقای سطح پروانه‌های عرضه خدمات اینترنت (ISP)، آن دسته از دارندگان پروانه که در زمینه ارائه خدمات ارتباطی، حداقل توانمندی‌های تعیین شده در اصول حاکم جدید در این پروانه‌ها را دارا باشند، می‌توانند متقاضی دریافت پروانه Servco شوند و بقیه به صورت نمایندگی فروش فعالیت کنند.

او با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی هیچگونه انحصاری را در واگذاری این پروانه‌ها قائل نیست اما در عین حال ضوابط و شرایطی و شاخص‌هائی را در نظر گرفته است تا به ورود شرکت‌های باسابقه و با توانمندی کافی در دستیابی به توسعه شبکه و ارائه خدمات منجر شود، از سیاست تشویق شرکت‌ها به تشکیل کنسرسیوم یا ادغام به نحوی که بتوانند شرایط و شاخص‌های اخذ پروانه جدید را کسب کنند خبر داد.

بنا به اظهار معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، دریافت حق‌الامتیاز و تسهیم درآمد متناسب با هر پروانه و نیز امکان واگذاری پروانه Netco به صورت منطقه‌ای برای کاهش شکاف توسعه خدمات باند پهن در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم از دیگر سیاست‌ها و اصول کلی سازمان در واگذاری پروانه‌های جدید خواهد بود.

عباسی با اعلام اینکه بدون اصلاح و ارتقاء سطح پروانه‌ها، جاذبه لازم برای افزایش سرمایه‌گذاری و ارتقاء فعالیت‌ها و توسعه چشمگیر خدمات در حوزه دسترسی باند پهن ثابت محقق نخواهد شد، از همه سرمایه‌گذاران و شرکت‌های توانمند دعوت کرد تا با جلب مشارکت و همکاری با شرکت‌های دارای مجوز PAP، PSTN و ISDP در توسعه کمی و کیفی حوزه انتقال داده و اینترنت کشور مشارکت کنند. وی اظهار امیدواری کرد بزودی با پایان کار کارشناسی و تصویب اصول حاکم بر پروانه‌های PAP، PSTN و ISDP در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، از اواخر شهریور فرایند صدور پروانه‌های جدید آغاز شود.

شاتل ۲.۵ میلیارد تومان خسارت از مخابرات قم طلب کرد


تسنیم/ گروه شرکت‌های شاتل بابت خسارت‌های وارده و دریافت نکردن امکانات مخابراتی مورد نیاز خود از شرکت مخابرات استان قم ۲.۵ میلیارد تومان خسارت مطالبه کرده است. پیرو نامه‌های ارسالی، شرکت شاتل برای رفع مشکل محدودیت پورت پسیو نامه‌های بسیاری برای شرکت مخابرات استان قم ارسال و جلسات مختلفی برگزار کرده و با درنظر گرفتن درخواست‌های رسمی امکانات مخابراتی در نامه‌های پیوست این شرکت نتوانسته است امکانات مورد نیاز خود را براساس حقوق پروانه تامین کند.

براساس بند 8 مصوبه 97 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از این شرکت مخابراتی خواسته است مبلغ 25 میلیارد و 702 میلیون و 360 هزار و 800 ریال بابت خسارت وارده ناشی از عدم واگذاری امکانات تا پایان تیر ماه سال 1393 به این شرکت پرداخت کند.

احمد نخجوانی، مدیر عامل این شرکت در این باره گفته است: شرکت مخابرات استان قم، در آخرین صورت حساب خود، خسارت‌هایی را براساس مصوبه 97 کمیسیون تنظیم مقررات محاسبه کرده است و از قضا این جای امیدواری برای ما دارد که شرکت مخابرات قم، مصوبات سازمان تنظیم مقررات و قوانین کشور را قبول داشته باشد. ما هم این مبلغ درخواست خسارت از مخابرات استان قم را بر اساس مصوبه 97 کمیسیون تنظیم مقررات محاسبه کرده‌ایم.

پیگیری‌های شاتل برای دریافت امکانات مخابراتی در این استان طبق قانون و مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، درحالی صورت می‌گیرد که این شرکت مخابرات استانی بیش از یک سال است که از واگذاری امکانات جدید خودداری می‌کند و در همین حال، مخابرات استان قم اعلام کرده که قرار است 70.000 سرویس جدید به کاربران خود در استان قم واگذار کند.

اعضای هیئت مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران معرفی شدند


مهر/ در اولین جلسه هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، وحید صدوقی باردیگر به عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب شد. با تصویب مجمع عمومی شرکت ارتباطات سیار تعداد اعضای هیأت مدیره این شرکت از 7 به 5 نفر کاهش پیدا کرد که با توجه به اعمال اصول حاکمیت شرکتی مدیرعامل شرکت دیگر عضو هیأت مدیره نخواهد بود.

با کاهش اعضاء هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران از هفت به پنج نفر، اعضای جدید هیئت مدیره و مدیر عامل این شرکت معرفی شدند.

براساس اعلام شرکت مخابرات ایران، مسعود مهردادی به نمایندگی از شرکت مخابرات ایران، ناصر یوسف پور به نمایندگی از شرکت مخابرات استان تهران، رسول سرائیان به نمایندگی از شرکت مخابرات استان اصفهان، حمیدرضا رفیعی به نمایندگی از شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران و مجتبی جعفری به نمایندگی از شرکت مهر اقتصاد نوین به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران معرفی شدند.

همچنین در اولین جلسه هیئت مدیره این شرکت وحید صدوقی بار دیگر به عنوان مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار انتخاب شد. مظفر پور رنجبر، محمد روح الهی و وحید صدوقی سه عضو سابق هیأت مدیره شرکت ارتباطات سیار بودند.

جزئیات صدور مجوزهای جدید ارتباطی/ اپراتورهای Netco و Servco می آیند


مهر/ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اواخر شهریورماه صدور مجوزهای جدید ارتباطی را بر پایه پروانه‌هاي "ارائه شبكه و سرويس" موسوم به Netco و پروانه‌هاي "ارائه سرويس" موسوم به Servco در برنامه دارد. با توجه به اتمام اعتبار پروانه‌هاي فعالیت اپراتورهای تلفن ثابت PSTN و ارائه دهندگان خدمات اينترنت پرسرعت - PAP، كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات با هدف تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه كشور و رعايت الزامات شبكه ملي اطلاعات، به موازات ارتقاء پروانه‌هاي دسترسي موبايل باند پهن، رگولاتوري را موظف كرد تا پروانه‌هاي ارتباطی شامل PSTN، PAP، ISDP و ISP را سازماندهي و تجميع كند.

براین اساس این سازمان اعلام کرد که بزودي با پايان كار كارشناسي و تصويب اصول حاكم بر پروانه‌هاي PAP، PSTN و ISDP در كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، از اواخر شهريور فرايند صدور پروانه‌هاي جديد آغاز می شود.

پروانه‌هاي خدمات ارتباطی اصلاح و ساماندهی می شود
صادق عباسی شاهکوه ​معاون بررسيهاي فني و صدور پروانه رگولاتوري از ساماندهي و تجميع پروانه‌هاي PSTN، PAP، ISDP و ISP خبر داد و گفت: در حوزه دسترسي باند پهن ثابت، با تنوع، تكثر و مشكلاتي در پروانه‌ها روبرو هستيم؛ به نحوی که پس از گذشت يك دهه، توسعه خدمات ارتباطي با كيفيت و پرسرعت در اولويت برنامه‌هاي وزارت ارتباطات قرار گرفته است. اما سطح اختيارات و امكاناتي كه پروانه‌هاي موجود در اختيار بخش خصوصي مي‌گذارد، اهداف كمي و كيفي اين بخش را محقق نمي‌كند.

وی افزود: كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات براساس وضعيت موجود فعالان اين حوزه، رگولاتوري را مكلف كرده پروانه‌ها را اصلاح و تجميع كند به گونه‌اي كه به افزايش سرمايه‌گذاري در بخش، رقابت سازنده ميان ارائه‌كنندگان سرويس و هم‌افزايي هرچه بيشتر نيروها و پتانسيل‌هاي موجود منجر شود.

اپراتورهای Netco و Servco می آیند
عباسی شاهکوه درباره نحوه اصلاح و تجميع پروانه‌ها با اشاره به انجام مطالعات كارشناسي در رگولاتوري و دريافت نظرات مشاوران و فعالان بخش در اين حوزه اظهار داشت: همانطور كه در بخش تلفن همراه امكان حضور تعداد محدودي اپراتور بزرگ شبكه وجود دارد و بقيه سرمايه‌گذاران فعال در اين بخش مي‌توانند در قالب اپراتورهاي مجازي تلفن همراه (MVNO)، درآينده نزديك، در اين فضا حضور يابند. در بخش ارتباطات باند پهن ثابت نيز رگولاتوري، مطابق با رويكردهاي بين‌المللي، تحقق حضور چند شركت توانمند بزرگ و حرفه‌اي در حوزه شبكه و سرويس و همچنين تعداد بيشتري شركت چالاك و فعال، صرفاً در حوزه سرويس را با لحاظ كردن شرايط كشور دنبال مي‌كند.

معاون بررسيهاي فني و صدور پروانه رگولاتوری افزود: بر همين اساس، درصدد هستيم پروانه‌هاي PSTN، PAP، ISDP و ISP را در دو دسته كلي پروانه‌هاي "ارائه شبكه و سرويس" موسوم به Netco و پروانه‌هاي "ارائه سرويس" موسوم به Servco ساماندهي كنيم.

شرایط دریافت پروانه های جدید
عباسي درباره نحوه فعاليت اين شركتها تصريح كرد: با شرايطي كه براي دريافت مجوز Netco پيش‌بيني شده، شركتهاي توانمند از لحاظ فني، مالي، تجربي و تجاري مي‌توانند با دريافت اين پروانه‌ها، براساس طرح تجاري خود در بخشهائي كه توجيه اقتصادي دارد به ايجاد شبكه بپردارند و خدمات باند پهن ثابت خود را با استفاده از اين شبكه و شبكه‌هاي موجود از جمله شبكه شركت مخابرات ايران با كمترين محدوديت فناوري به مشتركان عرضه كنند.

وي درباره پروانه Servco نیز افزود: با ارتقاي سطح پروانه‌هاي عرضه خدمات اينترنت (ISP)، آن دسته از دارندگان پروانه كه در زمينه ارائه خدمات ارتباطي، حداقل توانمندي‌هاي تعيين شده در اصول حاكم جديد در اين پروانه‌ها را دارا باشند مي‌توانند متقاضي دريافت پروانه Servco شوند و بقيه به صورت نمايندگي فروش فعاليت كنند.

انحصاري در واگذاري پروانه‌های جدید وجود ندارد
معاون بررسيهاي فني و صدور پروانه رگولاتوری با بيان اينكه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي هيچگونه انحصاري را در واگذاري اين پروانه‌ها قائل نيست اما در عين حال ضوابط و شرايطي و شاخص‌هائي را در نظر گرفته است تا به ورود شركتهاي باسابقه و با توانمندي كافي در دستيابي به توسعه شبكه و ارائه خدمات منجر شود از سياست تشويق شركتها به تشكيل كنسرسيوم يا ادغام به نحوي كه بتوانند شرايط و شاخصهاي اخذ پروانه جديد را كسب كنند خبر داد.

وی گفت: دريافت حق‌الامتياز و تسهيم درآمد متناسب با هر پروانه و نيز امكان واگذاري پروانه Netco به صورت منطقه‌اي براي كاهش شكاف توسعه خدمات باند پهن در مناطق كمتر توسعه يافته و محروم از ديگر سياستها و اصول كلي سازمان در واگذاري پروانه‌هاي جديد خواهد بود.

عباسي با بیان اینکه بدون اصلاح و ارتقاء سطح پروانه‌ها، جاذبه لازم براي افزايش سرمايه‌گذاري و ارتقاء فعاليتها و توسعه چشمگير خدمات در حوزه دسترسي باند پهن ثابت محقق نخواهد شد، از همه سرمايه‌گذاران و شركتهاي توانمند دعوت كرد تا با جلب مشاركت و همكاري با شركتهاي داراي مجوز PAP، PSTN و ISDP در توسعه كمي و كيفي حوزه انتقال داده و اينترنت كشور مشاركت كنند.

سیم کارتهای دایمی با کد 020 عرضه می‌شود


مهر/ همزمان با بیستمین سالگرد ورود موبایل به کشور، اپراتور همراه اول از عرضه سیم کارتهای دائمی با کد 020 خبر داد. شماره های جدید اپراتور اول با همان قیمتهای مصوب سیم کارتهای دائمی به متقاضیان عرضه می شود.

این اپراتور اعلام کرد: به مناسبت بيستمين سالروز آغاز به كار شبکه موبایل، رنج جديدي از سيم كارت هاي دائمي خود را با شماره هاي مناسب از طريق سامانه گلچين عرضه مي كند.

شماره هاي جديد كه از رنج 0912020 سيم كارت هاي دائمي همراه اول است، همراه با رنج هاي قديمي تر كه در سامانه گلچين اپراتور اول موجود است، با قيمت مصوب، عرضه مي شود.

علاقمندان مي توانند جهت خريد این سيم كارت ها به پرتال اين اپراتور به نشاني www.mci.ir و بخش سامانه گلچين مراجعه کرده و با جستجو در ميان شماره هاي عرضه شده، شماره خود را انتخاب كنند. پس از دريافت پيامك دعوت، فرد مي تواند با مراجعه به يكي از دفاتر امور مشترکان، سيم كارت خود را تحويل بگيرد. این اپراتور پیش از این کدهای 1 تا 8 را برای سیم کارتهای دائمی واگذار کرده بود.

پوشیدنی‌های اپل یک ماه دیگر از راه می رسد


فارس/ به دنبال عرضه ساعت‌های هوشمند و برخی دیگر از انواع محصولات دیجیتال پوشیدنی اپل هم به جمع شرکت‌هایی پیوسته که اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه منتشر کرده است. منابع نزدیک به اپل می‌گویند این شرکت اگر چه در رویداد خبری خود در نهم سپتامبر از آیفون 6 رونمایی خواهد کرد، اما ممکن است در مورد محصولات پوشیدنی خود هم اطلاعاتی ارائه کنند.

در مقابل برخی منابع خبری هم می‌گویند رویداد خبری ماه سپتامبر یا شهریور تنها بر روی عرضه مدل جدید آیفون متمرکز خواهد بود و اطلاع‌رسانی در مورد پوشیدنی های اپل به رویداد خبری جداگانه‌ای در ماه اکتبر موکول می شود. احتمال می رود اولین پوشیدنی اپل هم مانند بسیاری از رقبا یک ساعت هوشمند باشد.

در مقابل برخی تحلیل گران می گویند ممکن است اپل به جای ساعت ابزاری برای حفظ تناسب اندام و سلامت عرضه کند و برخی همکاری‌های این شرکت با موسسات فعال در این زمینه هم احتمال یاد شده را تقویت می کند. اپل خود تاکنون در برابر همه این شایعات سکوت کرده است.

برنامه تغییر رنگ فیس‌بوک یک بدافزار است


فارس/ کارشناسان امنیتی به کاربران فیس بوک هشدار داده اند یکی از برنامه های طراحی شده برای کاربران این سایت به منظور تغییر رنگ و ظاهر آن بدافزاری برای هک کردن رایانه ها و گوشی های هوشمند است.

این بدافزار تاکنون بیش از 10 هزار رایانه را در سراسر جهان آلوده کرده و این رقم در حال افزایش است. بعد از نصب این برنامه ادعا می شود کاربران می توانند رنگ پس زمینه پیش فرض فیس بوک یعنی آبی را به یکی از 9 رنگ دیگر پیشنهادی تغییر دهند. قبلا گفته شده بود که فیس بوک مشکلی که باعث تداوم فعالیت این بدافزار شده را برطرف کرده است؛ اما ظاهرا بدافزار یاد شده کماکان می تواند به فعالیت مخرب خود ادامه دهد.

بر اساس بررسی های شرکت امنیتی چینی چیتاموبایل، برنامه یاد شده پس از نصب می تواند کنترل حساب های کاربری افراد را در دست بگیرد. این بدافزار از دو روش برای فریب کاربران استفاده می کند. روش اول دعوت از کاربران برای مشاهده ویدیویی است که عملکرد این برنامه را نمایش می دهد. از این طریق در زمان اتصال هر کاربر به نمایه دوستانش اطلاعات مربوط به این بدافزار برای وب نیز ارسال می شود تا او نیز آلوده شود.

روش دوم در صورتی به کار می رود که کاربر حاضر به مشاهده ویدیو نشود. در این صورت از وی خواسته می‌شود یک نرم افزار پخش ویدیو را بر روی رایانه شخصی یا برنامه ای همراه برای رفع یک مشکل امنیتی قلابی را بر روی گوشی اندرویدش بارگذاری کند.

نسخه های قبلی این بدافزار از دوسال قبل تاکنون کاربران زیادی را در فضای مجازی آلوده کرده اند و کارشناسان امنیتی از کاربران فیس بوک خواسته اند از نصب برنامه های ثالث در زمان استفاده از این شبکه اجتماعی جدا خودداری کنند.

پیامک زدن به پلیس برای مقابله با جرائم در آمریکا


فارس/ به زودی آمریکایی‌های خسته از جرم و جنایت می‌توانند برای درخواست کمک از پلیس به جای تماس با شماره 911 صرفا یک پیامک به این شماره ارسال کنند. قرار است این خدمات در برخی نواحی جرم خیز در دسترس قرار بگیرد و برای ارائه آن با تعدادی از شرکت های بزرگ مخابراتی و اپراتورهای همراه هم مذاکره شده است.

با پیگیری های کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا قرار است تمامی شرکت های مخابراتی و اپراتورهای همراه این کشور ارسال پیامک به پلیس از سوی کاربران را تا قبل از پایان سال 2014 ممکن کنند. هدف اصلی از این کار تامین امنیت مردم آمریکا اعلام شده است.

بر اساس آمار کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا روزانه حدود 400 هزار نفر با شماره 911 تماس می‌گیرند و 70 درصد از این افراد با استفاده از تلفن همراه این کار را انجام می‌دهند. اما ارسال پیامک به پلیس به کمک افرادی خواهد آمد که به علت گرفتار شدن در دست افراد جنایتکار امکان صحبت کردن ندارند یا به هر علت قادر به تکلم نیستند.

البته اشکال اصلی استفاده از این روش آن است که نمی توان به دقت از موقعیت مکانی فردی که درخواست کمک کرده مطلع شد و همین مساله به برخی مخالفت ها برای استفاده از روش مذکور دامن زده است.

بازگشت مرد مرموز دنیای فناوری با پیشنهادی جالب


فارس/ جان مک‌آفی سازنده و مالک قبلی مؤسسه امنیتی آفی بعد از مدت‌ها دوری از حوزه تخصصی فعالیتش روز جمعه در برابر عموم حاضر شد و پیشنهادی جالب را هم مطرح کرد.
خبرگزاری فارس: بازگشت مرد مرموز دنیای فناوری با پیشنهادی جالب

وی طی سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی دفکان در روز جمعه از راه اندازی وب سایتی برای مهار خشم مردمی خبر داد که از نقض حریم شخصی و سرقت داده‌های شخصی خود توسط دولت‌ها‌، شرکت‌های فناوری و هکرها به ستوه آمده‌اند.

جان مک آفی که زمانی یک میلیونر مشهور آمریکایی بود در سال 2012 به طور ناگهانی به کشور بلیز در آمریکای مرکزی فرار کرد. علت این مساله آن بود که وی از سوی پلیس به قتل همسایه خود متهم شده بود. وی در این دو سال چندان در مجامع عمومی حضور نیافته بود.

حال وی می گوید سایتی که وی به دنبال راه اندازی آن است به مردم عادی کمک می کند تا از بسیاری از امور شکایت کنند. این سایت نه تنها به مشکلات مردم در حوزه فناوری رسیدگی می کند بلکه برای شکایت از فساد دولت آمریکاٰ، اعلام نارضایتی از کیفیت بد محصولات یک شرکت یا مغازه و .... هم قابل استفاده است.

شعار این سایت به نشانی www.brownlist.com این است: حالا وقت بازپرداخت است. وی می‌گوید از این طریق می‌توان خشم مردم را به شیوه‌ای مثبت مورد توجه قرار داد. به جای اینکه افراد عصبانی شوند و به فردی در بزرگراه تیراندازی کنند می‌توانند وارد این سایت شده و مشکل خود را بازگو کنند.

در این سایت یک مجمع آنلاین هم وجود دارد که از یکسو به کاربران امکان می دهد تا شکایات خود را ثبت کنند و از سوی دیگر کاربران می توانند راه حال های خود را برای مشکلات ثبت شده پیشنهاد دهند.کاربران دیگر هم می توانند به این پیشنهادات رای بدهند تا پیشنهاد برتر انتخاب شود.

البته راه اندازی این سایت برای مک آفی درآمدزایی هم خواهد کرد و او از صاحبان مشاغل برای ارائه چنین خدماتی پول می گیرد. البته وی به جزییات بیشتری در این زمینه اشاره نکرده است. راه اندازی این سایت با سرمایه اولیه 450 هزار دلاری از سوی یک سرمایه گذار خصوصی که نامش فاش نشده آغاز شده و جان مک آفی به دنبال جذب سرمایه گذاران بیشتری نیز هست.

جان مک آفی شرکت مک افی را در سال 1987 تاسیس کرد و آن را به یکی از پیشتازان عرصه تولید و فروش نرم افزارهای ضدویروس  و خدمات امنیتی مبدل نمود. این شرکت در نهایت در سال 2010 به اینتل فروخته شد.

15 سرویس جدید پستی در راه است


فارس/ معاون فنی شرکت پست گفت: طبق برنامه در سال جاری قرار است در سرویس پست ترکیبی یا هایبرید (فیزیکی – الکترونیکی) 15 سرویس و در کل دهها خدمت جدید ارایه دهیم. بوداغی معاون فنی شرکت پست با تاکید بر پاسخ به نیازهای جدید مشتریان گفت: در دنیای رقابتی شبکه پستی کشور، به صورت رسمی و غیر رسمی، باید توان رقابتی خود را بالا ببرد. به همین جهت ارتقای کیفیت خدمات در کنار نوآوری و تنوع کار در دستور کار قرار گرفت.

وی خرید و فروش اینترنتی از طریق پست را از جمله خدمات هایبرید که توسط پست ارایه و با استقبال خوبی هم همراه شده است، دانست و اظهار داشت: در این زمینه در 4 ماهه نخست سال جاری، شاهد قریب به 1 میلیون و 800 هزار مرسوله با گردش مالی 757 میلیارد ریال بودیم.

بوداغی از اتخاذ دو استراتژی در حوزه فنی خبر داد و با بیان این که، جامعه ما نیز همچون تمام دنیا در حال تغییر و توسعه بوده و نیازهای جدید در آن شکل می گیرد، افزود: از این رو، هر سازمان پاسخگویی از جمله پست باید در وهله نخست، تنوع و نوآوری خدمات را در دستور کار خود قرار دهد.

وی حرکت از پست سنتی، به سمت پست صنعتی را دلیل موفقیت شرکت های پستی در دنیا برشمرد و افزود: بر این اساس، ارایه خدمات مالی و الکترونیکی، علاوه بر خدمات فیزیکی، می تواند ما را در دستیابی به اهداف یاری رساند. هر چند در ارایه خدمات فیزیکی نیازمند  نوآوری هستیم تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای جامعه در این زمینه هم باشیم.

معاون فنی شرکت پست از جمله دیگر سرویس ها به پست مالی اشاره کرد و گفت: در فاز نخست این طرح، 100 نقطه در سطح کشور شناسایی شده که در طی ماه جاری به عنوان عامل پست بانک، کلیه خدمات مالی و بانکی را ارایه می دهند و طبق برنامه، تا پایان سال تمامی دفاتر پست شهری این خدمت را ارایه خواهند داد.

معاون فنی شرکت پست، همچنین از راه اندازی باجه فروش الکترونیک خبر داد و گفت: بر اساس برنامه و به منظور ارایه خدمات الکترونیکی به مشتریان، 100 نقطه در کشور راه اندازی شده که تا پایان سال تمامی واحدهای پستی دولتی کشور مجهز به این سرویس می شوند.

وی خاطر نشان کرد: هدف از ارایه این خدمات رفع نیازهای مشتریان در تمامی مباحث(بسته کامل خدمتی) از جمله نیازهای الکترونیکی همچون پرداخت قبوض، دریافت و رزرو بلیط و ... است. بوداغی از جمله خدمات و سرویسهای جدید پستی به ارایه خدمات بیمه ای به نیابت از شرکتهای بیمه اشاره کرد و گفت: در این خدمت که در 6 ماهه دوم سال جاری کلید می خورد، پست به عنوان عامل بیمه در سطح شهر و روستا خدمت رسانی می‌کند.

وی در عین حال، استرتژی دوم پست را ارتقای کیفیت خدمات پستی عنوان کرد و افزود: براساس متغیرهای جذب ترافیک، ارایه خدمات متنوع، با کیفیت و جلب رضایت مشتریان در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

معاون فنی پست، اصلاح و بازنگری فرایندها و ساده سازی امور در جهت جلب رضایت مشتریان را از دیگر برنامه های شرکت پست برشمرد و گفت: براساس شاخصهای کمی موجود، ارزیابی واحدهای اجرایی هر ماه توسط حوزه ها انجام و مورد بازنگری قرار می گیرد.


نگاهی به پشت صحنه بزرگترین کنفرانس گیم اروپا، GAMESCOM 2014!
ترنجی/ سیزدهم تا هفدهم آگوست 2014، کنفرانس گیمزکام برگذار خواهد شد. انتظارات بسیاری برای نمایش بهترین و برترین بازی‌ها در این نمایشگاه داریم و همه گیمر‌ها منتظر اند تا ببینند کدام بازی‌ها قرار است عرضه شود و کدام یک از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود. توسعه دهنده‌ها و شرکت‌های ناشر معروفی قرار است در اینجا حضور داشته باشند که از جمله آنها می‌توان به Ubisoft، Microsoft، Activision و… اشاره کرد. پس بیایید نگاهی به پشت صحنه بزرگترین کنفرانس گیم اروپا بیندازیم.
Microsoft/Xbox







سه شنبه – 8 قبل از ظهر قرار است شرکت مایکروسافت برای کنسول Xbox و بصورت اختصاصی بازی Halo: The Master Chief Collection را معرفی خواهد کرد. در ضمن اواسط کنفرانس قرار است بصورت چند نفره و هر تیم 4 نفر، جلوی تماشاگران و با جایزه 10000 دلاری برای یک تیم، اجرا شود. به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد عمل به قول خود را دارد! اگر یادتان باشد در زمان به تعلیق افتادن زمان انتشار Halo 5، مایکروسافت وعده انتشار نسخه جدید Halo2 را داد و اکنون می‌خواهد در این کنفرانس به وعده خود عمل کرده و زمان دقیق انتشار بازی را اعلام کند.
Sony/Playstation







سه شنبه – 1 بعراز ظهر… درمورد سونی/پلی استیشن کاملا مطمئا نیستیم اما بنظر می‌رسد این شرکت بزرگ قرار است گل سرسبد خودش را معرفی کند. بله Until Dawn بازی ترسناک که قرار است ترس شما را محک بزند و میزان ترشح آدرنالین شمارا آزمایش کند. پس شمارش معکوس را برای این بازی شروع کنید که قرار است شاهکار بزرگ سونی باشد. البته Until Dawn (تا سحر) در گیمزکام 2012 هم خودی نشان داد اما به دلایل نامعلومی‌سونی از انتشار آن جلوگیری کرد.











Dragon-Age-Inquisition-followers







چهارشنبه – 4 صبح… اینکه بگوییم قرار است عرضه شود نا انصافی‌ست. حداقل میتوان گفت اطلاعات و جزئیات دقیقی از بازی‌های درحال توسعه‌اش در دسترس قرار خواهد داد. البته امکان دارد زمان انتشار را نیز مشخص کند. به هرحال باید منتظر ماند و دید. بازی‌های مد نظر عبارتند از Sims 4، Battle field :Hardline، Dragon age: inquistion که به روی صحنه خواهند رفت. طرفداران این بازی‌ها بجز سیمز 4، مدت بیشتری باید منتظر باشند و صد البته هستند و مشتاقانه برای اجرای این بازی‌ها( چه آنلاین و چه آفلاین) لحضه شماری می‌کنند.

Ubisoft







زمان و ساعت نامعلوم برای یوبی سافت. شاید سورپرایزی برای تماشاگران دارد. نوبت که به درخشان ترین شرکت ناشر و سازنده بازی‌های ویدیویی رسید، میخواهد دو بازی برترش به همراه دو بازی دیگر را به رخ بقیه بکشد و غوغا به پا کند.

بله Assassins creed rogue و Farcry 4. و بازی‌های جدید The crew و Newly

البته بازی‌های شناخته شده دیگری هم هستند که تا کنون چند تریلر از آنها را مشاهده کرده‌ایم. و اینبار زمان عرضه آنها مشخص می‌شود. از جمله The Divisionو The Settlers: Kingdom of Anteria و چند بازی دیگر.

Activision







دوشنبه – 1 بعد از ظهر… نام اکتیویژن برای طرفداران شوتر اول شخص آشناست. از جمله بازی‌های بسیار معروفی که میتوان به آن اشاره کرد سری Call of duty است و ممکن نیست گیمری نام آن را نشنیده باشد. برای بازی‌های قدیمی‌این شرکت نیز سایت Sierra راه اندازی شده و مخصوص بازی‌های دهه 80 و 90 است. (البته هنوز در دست بازسازی است) ستاره اکتیویژن در این کنفرانس Call of duty: advance warefare خواهد بود اما نمیدانیم برنامه این شرکت در هنگام رونمایی چه خواهد بود. پس منتظر باشیم.

Blizzard







جمعه و شنبه – 12 ظهر… نوبت که به بلیزارد رسید قصد دارد از استارکرافت 2، HeartStone ،quizzes، MOBA، Heros of the storm رونمایی کند. هر کنفرانس بلیزارد حدود یک ساعت زمان خواهد برد. اطلاعات بیشتر از بازی‌های بلیزارد برای گیمزکام 2014 را میتوانید اینجا ببینید.
 
Nvidia







زمان اجرای انویدیا معلوم نیست.اما خبر‌ها حاکی از آن است که سالن شماره 8 محل اجرای انویدیاست. این شرکت قصد معرفی بازی ندارد؛ به جای آن میخواهد سخت افزار جدیدش را به رخ بکشد و درخشان بونش را اثبات کند. غول گرافیکی مشابه Shield tablet با نام Evolve که توان پردازش‌های سخت گرافیکی را خواهد داشت. کنفرانس و زمان اختصاص داده شده به انویدیا زیاد طول نمیکشد اما در همین مدت زمان کوتاه میخواهد مس را کیمیا کند و تحولی در دنیای گیم پدید آورد.

Galaxy Note 4 در تصویری رخ نمایی کرد؛ آیا بدنه فلزی شده است؟
ترنجی/ نفس‌های در سینه حبس، آماده اید؟ صدای قدم‌های Galaxy Note 4 به گوش می‌رسد! 12 شهریور ماه روز آشنایی با پادشاه فبلت‌های دنیاست! این را قبول دارید؟ همه ما منتظر گلکسی نوت 4 هستیم تا ببینیم سامسونگ برای این سوگلی خود چه کرده است. خیلی عجیب است که تا کنون نه تصویر و نه مشخصات دقیقی از این اسمارت فون منتشر نشده است. برای نوت 3 نیز این گونه بود ولی خب این روند برای نوت 4 کمی‌متفاوت شد. امروز با عنوانی عجیب رو به رو شدیم. تصویر تایید شده برای نوت 4!! یعنی واقعا از این محصول رویایی تصویری لو رفته است؟






همه چیز امکان پذیر است. این تصویر در یک خرده فروشی تهیه شده و به احتمال زیاد مربوط به نسخه آزمایشی گلکسی نوت 4 است. نسخه ای که مخصوص فروشندگان برای تست و نمایش استفاده خواهد شد. اگر به این تصویر دقت کنید، از نظر ظاهری نوت 4 به نوت 3 و اس 5 خیلی شباهت دارد. دکمه home بزرگتر شده، پس وجود سنسور اثر انگشت تقریبا قطعی خواهد بود. اما به اطراف جعبه نگاه کنید، رنگ آلومینیومی! به نظر شما درست است؟ نوت 4 با بدنه آلومینیومی؟ واقعا تصمیم گیری خیلی سخت و دقیق نمی‌توان باور کرد که این نوت 4 باشد.


اندروید4.4 کیت کت برای ال جیOptimus G و ال جی G Pro Lite
ترنجی/ اپتیموس جی با اینکه در چندسال گذشته و بر اساس رابط کاربری نکسوس4 عرضه شد اما برای خود طرفداران بسیارزیادی پیدا کرد. همانطور که انتظار میرفت؛ موبایل‌های گوگل همیشه بروزرسانی شده اند و حالا شما می‌توانید این بروزرسانی را در اپتیموس جی شاهد باشید.

 این گوشی هوشمند با دوربین 720pو پردازنده چهارهسته‌ای Krait هنوز هم یک گوشی خوب است. این گوشی هوشمند به جدیدترین نسخه از اندروید، کیت‌کت ۴٫۴ به‌روز شد. حجم این فایل ۵۱۱ مگابایت است و از طریق OTA  و وای-فای بروزرسانی می‌شود. کد این نسخه نیز V20a است. پس از بروزرسانی به این نسخه، پشتیبانی از ران‌تایم ART جدید امکان‌پذیر می‌شود و عملکرد آن به دلیل وجود Project Svelte بهبود می‌یابد که بخشی از اندروید ۴٫۴ هستند.








خیر خوش دیگر برای دارندگان گوشی ال جی G Pro Lite می‌باشد که خریداران این گوشی بسیار منتظر این بروزرسانی بودند(از جمله خودم). ال جی G Pro Lite دارای دوربین8 مگاپیکسلی و رم 2 گیگ و نمایشگرqHD 5.5 اینچی می‌باشد که تجربه یک گوشی میان رده با قابلیتهای بسیار را به شما میدهد.

در نسخه بروزرسانی این گوشی، قابلیتKnock Code بهینه تر شده و قابلیت سازگاری صفحه کلید و بسیاری تغییرات نیز تعبیه شده که مطمئنا شما را شگفت زده خواهد کرد. شما از طریق زیر میتوانید نسخه جدید اندروید را بر روی گوشی خود دریافت کنید:
Menu..>Settings..>About Phone..>Common

یک دیوایس 10.3 اینچی با نام Google Nexus Foo در سایت بنچمارک دیده شد
ترنجی/ در اکثر مواقع ما شایعات را از منابع معتبر برای شما بعمل می‌آوریم اما امروز از سایت بنچمارک یک خبر قابل تامل دیده شد که نگاهی به آن خالی از لطف نخواهد بود. این یک شایعه نیست زیرا تجربه ثابت کرده که سایت بنچمارک در زمینه گیج کردن کاربران خود نقشی به سزایی دارد و ما امروز شاهد یک تست مشکوک از گوگل نکسوسفو 10.3اینچی بوده ایم.

سایت بنچمارکGFXBench مشخصات جالبی را در سایت خود قرار داده که بر اساس این مشخصات گوگل نکسوسFoo 10.3اینچی بدین شرح می‌باشد: این دستگاه دارای نمایشگری با کیفت تصویر1080*1920، پردازنده تگرا4 با فرکانس1.9 گیگاهرتزی و 2 گیگابایت رم می‌باشد. حتما برای شما نیز سوال شده که چرا به این دستگاه تبلت گفته نشده، بر اساس سایتGFXBench، در این لیست بر روی این دستگاه برچسب”بدون صفحه لمسی” خورده است.

علاوه بر این موارد ذکر شده این دستگاه فاقد دوربین پشتی می‌باشد و فقط از دوربین جلو بهرمند میشود! گوگل نکسوس فو 10.3اینچی تنها دارای بلوتوث و وای-فای می‌باشد و خبری از شتاب سنج، قطب نما، حسگرproximity، NFC، حسگر نور، GPS و سایر مشخصات معمول نمی‌باشد.






بر اساس این مشخصات داده شده بنظر میرسد گوگل نکسوس فو 10.3اینچی بیشتر به یک لب تاپ شبیه باشد تا یک تبلت! نکته جالب دیگری که در این سایت مشاهده شد این بود که این بر روی دستگاه اندرویدKKWT که یکی از سیستمهای اندروید می‌باشد سوار است و این نکتهOpenGL ES 2.0 در این لیست نیز به چشم میخورد که بیشتر به اندویدی بودن این دستگاه تاکید دارد. گوشی‌ها و تبلتهای اندرویدی 4.3 و 4.4 بر رویOpenGL 3.0 قرار دارند و اندرویدL نیز بر رویOpenGL 3.1 قرار خواهد گرفت.

با همه این موارد، هیچ گونه وجه مشترکی بین اسم و یا مشخصات این دستگاه با سری گوگل نکسوس‌ها وجود ندارد. این دستگاه بدون صفحه لمسی و سنسور می‌باشد. اگر دستگاهی با چنین مشخصاتی حقیقت داشته باشد(البته بسیار غیر قابل باور می‌باشد) باید گفت با یک محصول عجیب از گوگل روبرو خواهیم بود!

کامپیوترهای بدون کیس راه‌حلی برای فضای زندگی امروز
لایفوتک/ در دنیای شلوغ و پرتردد این روزها با توجه به افزایش هزینه‌ها و تغییر شیوه‌های زندگی افراد، محل سکونت از خانه‌های بزرگ ویلایی به آپارتمان‌‌نشینی تغییر شکل یافته است. بدیهی است با تغییر محیط زندگی ابزار و ادوات آن نیز شکل جدیدی به خود گرفته است. این روزها شرکتهای بزرگ تولیدکننده لوازم خانگی در پی تولید محصولاتی هستند که حداقل فضا را اشغال کرده و در کمترین فضا بهترین و کاملترین خدمات را به مصرف‌کنندگان ارائه دهند.

در این میان، با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی و آمیختگی آن با زندگی هرروز افراد در هر آپارتمان یا خانه می‌توان چندین ابزار تکنولوژیک نظیر تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ و کامپیوترها را مشاهده کرد که به تعداد افراد خانواده افزایش یافته و جزء لوازم ضروری زندگی امروزی شده اند. در این فضا، کامپیوترهای خانگی سنتی فضای قابل توجهی را اشغال می‌کنند. تصور کنید که مجبور باشید دریک اتاق کوچک، یک میز کامپیوتر بزرگ با کلی لوازم از قبیل کیس، مانیتور، اسپیکر و وسایل دیگر را جای دهید .






البته این بهترین حالت از این ماجرا است. چرا که در برخی خانواده ها بیش از یک کامپیوتر رو میزی وجود دارد. برای حل این مشکل، چند سالی است که نسل جدیدی از کامپیوترها به بازار آمده‌اند که در کشور ما هنوز چندان شناخته شده نیستند. این کامپیوترهایAll-in-One در ایران با نام کامپیوترهای بدون کیس شناخته می‌شوند. در واقع در این نسل جدید از کامپیوترها، تمامی قطعات سخت‌افزاری و لوازم جانبی نظیر اسپیکر، وبکم، میکروفون و…روی قاب نمایشگر تعبیه شده و آنها را به جایگزین مناسبی برای کامپیوترهای سنتی بدل کرده است. این کامپیوترها تنها به اندازه یک نمایشگر فضا اشغال می‌کنند. با استفاده از این محصولات دیگر خبری از سیمهای در هم تنیده، کیس و اسپیکر و لوازم جانبی جایگیر در محیط کوچک آپارتما‌ن‌ها نیست. مضاف بر این ها کامپیوترهای بدون کیس با داشتن ظاهری زیبا و شکیل، و موس و کیبرد فاقد سیم به زیبایی محیط خانه می‌افزایند.






هزینه‌های مربوط به مکان زندگی در مورد فضاهای اداری بیش از اینها که گفته شد حائز اهمیت است چراکه در کلان شهر تهران قیمت خرید ملک تجاری یا اداری به ۱۵ تا۲۰میلیون تومان می‌رسد، حال اداره یا شرکتی را در نظر بگیرید که ۶۰سیستم کامپیوتری در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد با توجه به این که هرسه قطعه کیس کامپیوتر به میزان یک متر فضا اشغال می‌کند می‌توان نتیجه گرفت با استفاده از کامپیوترهای بدون کیس، این شرکت به میزان ۲۰متر در فضای خود و در پی آن مبلغ ۳۰۰ تا۴۰۰میلیون تومان در هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهد کرد مضاف بر اینکه به زیبایی فضای کار خود افزوده و دیگر محیط میزها با لوازم جانبی کامپیوترهای قدیمی شکل نامنظم و شلوغ به خود نخواهد گرفت.




جمع بندی از سالار واعظی

انتشار اخبار در این بسته خبری لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.



















تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن