تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819486272




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحریم کنندگان هوانوردی ایران مسئول کشته شدن سانحه سقوط هواپیما هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خلبان شهبازی: تحریم کنندگان هوانوردی ایران مسئول کشته شدن سانحه سقوط هواپیما هستند تهران - ایرنا - خلبان شهبازی با بیان اینکه آمریکا و کشورهای 1+5 ناجوانمردانه صنعت هواپیمایی کشور را تحریم کرده اند، انها را مسئول مستقیم جان 39 کشته سانحه هواپیمای ایران 140 دانست.


هوشنگ شهبازی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: به خاطر مسائل تحریم و ممنوعیت فروش هواپیماهای جوان تر از 15 سال به ایران، مجبور شدیم حدود 12-10 سال پیش قراردادی با کشور اوکراین برای ساخت هواپیمای ایران 140 منعقد کنیم.
وی اظهار داشت: وقتی هیچ کشور آمریکایی و اروپایی به ما هواپیما نمی فروشد، مجبوریم به گفته مقام معظم رهبری، خودمان اقدام به تولید آن کنیم در حالیکه کارشناسان هواپیمایی و صنعت هوانوردی کشور، استفاده از این هواپیما را به دلیل آنکه ساخت آن برای نخستین بار در کشور صورت گرفت، صد در صد تایید نکردند.
خلبان شهبازی با بیان اینکه ساخت این هواپیما چند سال پیش در ایران و اوکراین آغاز شد، ادامه داد: بطور کلی اوکراین سه عدد از این هواپیما را تولید کرد که پس از سقوط یک فروند از آن در دریای خزر، خط تولید آن متوقف شد.
به گفته وی، تولید این نوع هواپیما در ایران (شاهین شهر اصفهان) آغاز شد و قرار بود سالی 12 فروند از آن ساخته شود در حالیکه به خاطر تحریم، بوروکراسی و مسائل مالی، صنایع هواپیما سازی ایران نتوانست بیش از 8 فروند تولید کند.

** هیچ شرکتی حاضر به خرید هواپیمای ایران 140 نشد
شهبازی با بیان اینکه نهمین هواپیمای ایران 140 در دست ساخت است، گفت: هیچ شرکت هواپیمایی حاضر به خریداری این هواپیما نشده و تنها شرکت سپاهان متعلق به شرکت صنایع هواپیماسازی ایران «هسا» تولید این هواپیما را عهده دار شد.
وی با بیان اینکه ایران کارشناسان هواپیمایی و صنعت هوانوردی زیادی دارد، اضافه کرد: این افراد می توانند عملکرد و کار آیی این هواپیما را ارزیابی کنند که پرواز آن ادامه داشته باشد یا نه، هر چند تجربه نشان داده این هواپیما مشکلات فنی زیادی دارد.
شهبازی تصریح کرد: واقعا متعجم چگونه با این همه مشکلات فنی کارشناسان اجازه پرواز این هواپیما را داده اند.

** آمریکا و 1+5 مسئول مستقیم جان 39 کشته سانحه
خلبان شهبازی با بیان اینکه آمریکا و کشورهای 1+5 ناجوانمردانه صنعت هواپیمایی کشور را تحریم کرده اند، آنها را مسئول مستقیم جان 39 کشته سانحه هواپیمای ایران 140 دانست.
وی افزود: این کشورها باید جوابگوی این سانحه باشند، رییس جمهوری آمریکا و کشورهای غربی پیغام برابری و برادری می دهند اما از این طرف صنعت هوانوردی ما را که حق آنها نیست تحریم می کنند.
به گفته شهبازی، هیچ مرجعی در هیچ جای دنیا حق تهدید و تحریم جان انسانها را ندارد و آمریکا بر خلاف تمام کنوانسیون های حقوق بشری با تحریم صنعت هوانوردی ایران جان هزاران مسافر را می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: آمریکا به خاطر فشار سیاسی بر دولت ، مردم ما را تهدید می کند که این متناقض با تمام کنوانسیون ها و معاهده های حقوق بشری دنیا که آمریکا بنیانگذار اصلی آن است، می باشد.
نامبرده اضافه کرد: باید این مساله به گوش جهانیان برسد، من این کار را انجام می دهم و سعی می کنم از این طریق از حقوق مردم ایران دفاع کنم ، باید همه دنیا بدانند اینکه به خاطر انرژی هسته ای جان مردم به مخاطره می افتد، خلاف است.
وی با بیان اینکه آمریکا و کشورهای غربی به ما زور می گویند و باید در مقابل آنها ایستاد،گفت: ملت ایران در راستای اوامر مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید زیر بار این تحکم نخواهند رفت.

** پرواز مجدد هواپیمای ایران 140 خلاف قانون است
خلبان شهبازی با بیان اینکه رییس جمهوری روز گذشته دستور توقف پرواز این هواپیما را صادر کرد، گفت: اگر پس از این دستور، هواپیمایی از نوع ایران 140 پروازی انجام داده باشد، مرتکب خلاف شده زیرا سازمان هواپیمایی کشوری یکی از زیر مجموعه های وزارت راه است.
وی با اشاره به سابقه سوانح این نوع هواپیما یادآور شد: موتور این هواپیما همواره به دلیل نقص فنی دچار آتش سوزی شده از این رو تا زمانی که مشکلات فنی آن رفع نشود، استفاده از آن اشتباه محض است.
شهبازی که سابقه 35 سال خدمت در کسوت خلبانی را داراست، گفت: اولین سانحه هوایی بر اثر پرواز این نوع هواپیما منجر به کشته شدن 40 نفر شد و در سانحه دیگر، هواپیمایی که حامل پنج خلبان جوان تحت آموزش و دو خلبان مربی بود، هفت نفر کشته شدند.
وی با بیان اینکه تعدادی از این هواپیماها نیز دچار آتش سوزی شده، ادامه داد: با توجه به اینکه سوانح یادشده منجر به کشته شدن تعدادی از هموطنان شده است، باید پرواز این هواپیما متوقف شود.

** خلبان باید بتواند با یک موتور هواپیما را در هوا نگهدارد
شهبازی با اشاره به اظهارات رییس سازمان هواپیمایی کشور مبنی بر آنکه آتش سوزی یک موتور نمی تواند منجر به سقوط یک هواپیما شود، گفت: این گفته درست است زیرا خلبان باید بتواند با یک موتور هواپیما را در هوا نگهدارد، اما بسیاری مسائل از جمله پرواز در دمای 40 درجه، طول باند کوتاه، بار و مسافر زیاد سبب می شود ، موتور هواپیما قدرت لازم برای کنترل آن در هوا را نداشته باشد.
وی با بیان اینکه اظهارنظر درباره هواپیما و صنعت هوانوردی کار متخصصان و کارشناسان مربوطه است، ادامه داد: باید کارشناسان و صاحب نظران این مساله را مورد بررسی قرار دهند تا علت اصلی سانحه مشخص شود.

** استفاده از تجربیات دیگر کشورها
شهبازی در پرسش به سوالی مبنی بر امکان دستیابی به تکنولوژی ساخت و تولید هواپیما در داخل با ایمنی بالا
گفت: اگر بخواهیم برای همیشه از دنیا ببریم و دیواری دور خود بکشیم، می توانیم به این مرحله برسیم اما باید گفت، نمی توان برای تولید هر وسیله ای خودمان دست بکار شویم زیرا این کار اشتباه است.
به گفته وی، هر کشوری در یک حوزه و رشته تخصص دارد از این رو باید یک حرفه را به صورت کامل آموخته و در دنیا برای آن حرف داشته باشیم.
شهبازی افزود: باید از تجربیات دیگران استفاده کرد، مثلا اگر
آمریکا هواپیما می سازد و ما استفاده کنیم در ازای آن یک کالای استراتژی را با او معامله پایایای کنیم، نباید دیواری را دور خود بکشیم و ارتباطات خود را با دنیای بیرون قطع کنیم.
هوشنگ شهبازی خلبان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) است که در سانحه هوایی ۲۶ مهرماه ۱۳۹۰، در پرواز شماره ۷۴۳ مسکو - تهران هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ را بدون چرخ دماغه، در فرودگاه مهرآباد به سلامت بر زمین نشاند.
اجتمام**1880



20/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن