تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):چه چيز مانع مى شود كه هر گاه بر يكى از شما غم و اندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798466596




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیریت منابع آبی بهترین راهکار مقابله با کم آبی در کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین چیت چیان:
مدیریت منابع آبی بهترین راهکار مقابله با کم آبی در کشور است
قزوین- خبرگزاری مهر: وزیر نیرو با بیان اینکه کاهش هشت درصدی بارش ها نسب به 46 سال گذشته، کم شدن میزان ورودی آب رودخانه ها تا 48 درصد و تداوم خشکسالی موجب بروز مشکلات جدی در بخش آب کشور شده است، گفت: تنها راه برون رفت از این وضعیت مدیریت مصرف آب به طور جدی در همه حوزه ها بویژه بخش کشاورزی است.



به گزارش خبرنگار مهر، حمید چیت چیان مراسم افتتاح نیروگاه بادی کهک تاکستان که ظهر دوشنبه در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد اظهارداشت: امروز شاهد حرکت بزرگ و ارزشمندی در فناوری های های صنعت برق هستیم و بهره برداری از نیروگاه 2.5 مگاواتی کهک اتفاق مبارکی است که در استان قزوین به وقوع پیوسته است. وی افزود: در قانون بودجه سال های 92 و 93 و برنامه پنجم توسعه اعتبارات خوبی در این حوزه پیش بینی شده که بیانگر جدی بودن مجلس شورای اسلامی در استفاده از انرژی های نوین  و حمایت از این طرحهای مهم است. چیت چیان بیان کرد: 17 سال پیش در سفری به کشور دانمارک شاهد افتتاح اولین نیروگاه بادی 2.5 مگاواتی در این کشور بودم و آرزو داشتم روزی در این ایران هم این اتفاق مبارک رخ دهد و امروز با تلاش متخصصان داخلی و همت مسئولان با تاکید مقام معظم رهبری شاهد راه اندازی بزرگترین نیروگاه بادی کشور هستیم که هفت واحد آن نصب و وارد مدار شده و یک واحد بزودی به مرحله بهره برداری خواهد رسید. امروز همه مسئولان مدافع اجرای طرح های مربوط به انرژی های نو هستند وی تصریح کرد: امروز دولت، مجلس، وزارت نیرو و تمامی مجموعه های تصمیم گیر مدافع اجرای طرحهای مربوط به انرژی های نو هستند و خوشبختانه موانع مسیر برداشته شده است. چیت چیان یادآورشد: شاید مهمترین مانع در سالهای گذشته این بود که برنامه ریزان حوزه انرژی می گفتند کشوری که نفت و گاز فراوانی دارد نیازمند انرژی های نو نیست اما در دولت قبل کمیته ای در وزارت نیرو تشکیل شد و با بررسی همه جانبه کارشناسی نظر مخالفان و موافقان را جمع کردیم و معلوم شد اگر با استفاده از سوخت مایع، گازوئیل و مازوت در نیروگاههای بخاری، سیکل ترکیبی و گازی برق تولید کنیم هزینه آن به مراتب بیشتر از نیروگاههای بادی و خورشیدی است. وزیر نیرو افزود: انواع تکنولوژی گازی هم بررسی شد و نتیجه به این صورت بود که اگر قیمت گاز طبیعی کمتر از 23 سنت باشد تولید در نیروگاه سیکل ترکیبی مناسب است و اگر بیشتر باشد توربین های بادی ارزانتر است که امروز باید این طرحها در اولویت قرار گیرد.

انرژی های تجدید پذیر اشتغالزا و اقتصادی است

وی گفت: در حالی که نیروگاههای بزرگ سرمایه های فراوانی می خواهد و اشتغالزایی کمتری هم دارد اما در انرژی های تجدیدپذیر با سرمایه کم می توان اشتغالزایی بیشتری ایجاد و به تحقق صنعت سبز کمک کرد.

چیت چیان افزود: انرژی های خورشیدی، آبی، زیستی، حرارتی زمین و دریایی در تمام نقاط کشور پراکنده و از تنوع خوبی برخوردار است که با حفظ ذخایر سوخت فسیلی امکان صادرات انرژی نیز فراهم می شود و برای استفاده از این نوع انرژی ها نیازمند انتقال سوخت و برق نیستیم و ضمن مقرون به صرفه و اقتصادی بودن طرح از لحاظ پدافند غیرعامل هم تعیین کننده است.

وزیر نیرو بیان کرد: انرژی های نو بویژه باد و خورشید امروز از استقبال خوبی در جهان برخوردار شده و در حال حاضر 21 درصد از کل برق جهان از منابع تجدیدپذیر است که نیروگاه بادی پس از نیروگاههای آبی در جایگاه دوم قرار دارد.

این مسئول یادآورشد: از نظر رشد نصب نیروگاههای خورشیدی در سالهای 2000 تا 2013 شاهد رشد 55 درصدی در سال بودیم که تعداد نیروگاههای بادی در طول پنج سال گذشته 21 درصد افزایش داشته که خوشبختانه مجلس ودولت برنامه های درستی در حمایت از این انرژی ها تدوین کرده اندکه بیانگر تصمیم درست مسئولان کشور است.

وی یادآورشد: وزارت نیرو موظف است برق تولیدی در نیروگاههای بادی را به قیمت 463 تومان از بخش خصوصی خریداری کند که تامین تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی در اولویت وزارتخانه است که به مدت دو سال هر مقدار در هزینه سوخت نیروگاههای بادی و خورشیدی صرفه جویی شود به بهره برداران و سرمایه گذاران داده خواهد شد.

انعقاد 944 مگاوات برق نیروگاه بادی

چیت چیان اظهارداشت: در سال گذشته 944.5 مگاوات قرارداد تولید برق در نیروگاههای تجدید شونده با بخش خصوصی منعقد شد که در حال حاضر 142 مگاوات ظرفیت نصب شده داریم که 96 مگاوات دولتی در سایتهای بینالود و کهک است و فعالیتهای خوبی هم در پژوهشگاه وزارت نیرو فراهم شده که طراحی توربین 2.5 مگاواتی توسط مپنا ازدستاوردهای آن است.

وی بیان کرد: ظرفیت بالای کشور قابل توجه است که باید حداکثر استفاده را ببریم و در حال حاضر ضریب سایت خواف 60 درصد و کهک 40 درصد است که راضی کننده است.

وزیر نیرو با بیان مزایای نیروگاه بادی اظهارداشت: سرمایه گذاری کم برای ساخت نیروگاههای بادی، راندمان بالا نسبت به نیروگاه فسیلی، افزایش شدید رقابت در ساخت توربین نیروگاهی، امکان صادرات و قابلیت اجرا در مزارع با کمترین فضای اشتغال شده از ویژگی های این انرژی نوین است که باید در کشور توسعه یابد. در تامین آب کشور کوتاهی نمی کنیم

وی در ادامه با اشاره به وضعیت منابع آبی در کشور و درخواست نمایندگان استان برای تخصیص سهمیه آب از سد طالقان تصریح کرد: هشت سال مداوم با خشکسالی مواجهیم و تغییرات اقلیمی هم مزید بر علت شده اما وزارت نیرو با همه توان خود تلاش می کند برای حل آنها برنامه ریزی و اقدام کند که در این راستا در استان قزوین سه طرح از جمله سد نهب، سد بالاخانلو  یک سد مشترک با استانهای تهران و البرز در حال اجراست که می تواند مشکلات کم آبی منطقه را برطرف کند.

وزیر نیرو تصریح کرد: سه طرح مطالعاتی هم در این استان در دست تحقیق و مطالعه است و در عین اینکه از مردم شرمنده ایم اما وزارت نیرو لحظه ای و ذره ای از انجام مسئولیت خود کوتاه نخواهد آمد و امیدواریم با تامین منابع مالی مورد نیاز بتوانیم فعالیتهای خود را بیشتر کنیم.

چیت چیان یادآورشد: وزارت نیرو چند برابر اعتبارات سالانه خود به پیمانکاران بدهکار است که نشان می دهد همکاران وزارتخانه آماده فعالیتهای بیشتری هستند و اگر محدودت مالی نباشد انگیزه کار فراوان است.

مدیریت مصرف منابع آبی مهمترین راهکار مقابله با کم آبی

وزیر نیرو تصریح کرد: امیدواریم با همکاری مردم و مدیریت مصرف منابع آبی بتوانیم از وضعیت فعلی خارج شویم زیرا علیرغم آنکه امسال حدود هشت درصد نسبت به بارش های 46 سال گذشته کاهش داشتیم اما میزان روان آبهای رودخانه 48 درصد کمتر شده است که باید تدبیر کنیم.

چیت چیان اظهارداشت: آنچه در شرایط کنونی می تواند تلاش های وزارت نیرو را به سرانجام برساند مدیریت مصرف آب است که در این صورت می توانیم با همین منابع نیازهای کشاورزی، صنعت و شرب را تامین کنیم و پاسخگو باشیم.

وی افزود: اگر مدیریت منابع صورت نگیرد حتی اگر آب موجود چند برابر شود قادر به تامین نیازها نخواهیم بود لذا در کنار صرفه جویی و مدیریت مصرف با توسعه آبیاری نوین و کاهش حداقل 10 درصدی در بخش کشاورزی هم می توانیم از وضعیت فعلی عبور کنیم.

    

 
   


۱۳۹۳/۵/۲۰ - ۱۵:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن