تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799045916




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پژوهشگران 12 استان به همایش بزرگداشت آقانجفی قوچانی اثر فرستادند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پژوهشگران 12 استان به همایش بزرگداشت آقانجفی قوچانی اثر فرستادند بجنورد - ایرنا - مسوول دبیرخانه همایش بزرگداشت آقا نجفی قوچانی گفت: پژوهشگران 12 استان آثار خود را در باره ابعاد این شخصیت دینی به دبیرخانه این همایش ارسال کردند.


ˈمجتبی اطمینانˈ روز دوشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: آثار ارسالی به دبیرخانه این همایش شامل 69 مقاله و داستان کوتاه و بلند در مورد زندگی، شخصیت و آثار آیت الله ˈسیدمحمدحسن نجفیˈ معروف به آقا نجفی قوچانی است.
وی گفت: بیشترین آثار ارسال شده به این دبیرخانه از سوی پژوهشگران استان های خراسان رضوی، قم، شمالی و اصفهان است.
آخرین مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه همایش بزرگداشت آقا نجفی قوچانی در بجنورد مرکز خراسان شمالی، 15 مردادماه تعیین شده بود.
به گفته اطمینان مسوولان برگزاری همایش بزرگداشت آقا نجفی قوچانی در استان خراسان شمالی پیش بینی می کردند، بیشتر از 50 اثر به این همایش تخصصی ارسال نشود.
وی افزود: اکنون مقاله ها و داستان های دریافت شده توسط دبیرخانه این همایش به بخش داوری همایش ارسال شده است.
همایش ملی بزرگداشت آیت الله آقانجفی قوچانی 13 و 14 شهریور امسال با مشارکت دستگاه های مختلف استان خراسان شمالی در محورهای دینی و حوزوی، ادبی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، تاریخی و سیاسی برگزار می شود.
آیت الله سیدمحمدحسن نجفی (معروف به آقانجفی قوچانی) در سال 1295 هجری قمری در روستای خسرویه فاروج به دنیا آمد، در 13 سالگی به قوچان رفت و پس از سه سال تحصیل، پیاده از راه سبزوار و نیشابور به مشهد رفت و در مدرسه ˈدو دربˈ ادبیات و سطح را تا قوانین فراگرفت.
در سال 1313 در سن 20 سالگی همراه یکی از همدرسانش پیاده از راه کویر و طبس وارد یزد شد و از آنجا به اصفهان رفت و در مسجد ˈعربونˈ ساکن شد و در اصفهان منظومه حاج ملاهادی سبزواری را نزد آخوند کاشی، رسائل را از شیخ عبدالکریم گزی فرا گرفت و در دروس فقه و خارج آقانجفی جهانگیرخان قشقایی و آقانجفی اصفهانی حاضر شد.
پس از چهار سال توقف در اصفهان، پیاده راهی نجف شد و در حجره ای متروک در یکی از مدارس این شهر ساکن شد و به حوزه درس آخوند ملامحمدکاظم خراسانی راه یافت که سخت به استاد خود ارادت می ورزید به گونه ای که در جنبش مشروطیت و قیام آخوند و علمای نجف از طرفداران مشروطیت شد و حقایقی از جنبش روحانیت را در کتاب ˈسیاحت شرقˈ خود آورده است.
آیت الله آقانجفی قوچانی در سن 30 سالگی به درجه اجتهاد رسید و شریعت اصفهانی و محمدباقر اصطهباناتی نیز از استادان او بودند.
در آخرین روزهای توقف در نجف از فوت پدرش در قوچان آگاه شد و ناگزیر پس از 20 سال توقف در آن شهر در 1338 قمری به ایران بازگشت و برای زیارت به مشهد رفت و پس از توقفی کوتاه در این شهر به درخواست مردم قوچان در این شهر رحل اقامت افکند.
وی 25 سال از عمر خود را در مقام فقاهت و حاکمیت شرع در قوچان گذراند و در ضمن به اداره حوزه علوم دینی پرداخت و سرانجام در نهم اردیبهشت سال 1322 شمسی برابر با جمعه 26 ربیع الثانی 1363 هجری قمری در سن 68 سالگی در قوچان به دیار باقی شتافت.
ˈسیاحت شرق، سیاحت غرب، شرح دعای صباح، شرح رساله تفاحیه، حیات الاسلام فی احوال آیه الملک العلام و رساله عذر بدتر از گناهˈ از جمله کتاب های منتشر شده آیت الله آقانجفی قوچانی است. ک/3
623/330



20/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن