تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799479074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشاور وزیر ورزش:ادغام حوزه های ورزش و جوانان غیر راهبردی و آسیب رسان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مشاور وزیر ورزش:ادغام حوزه های ورزش و جوانان غیر راهبردی و آسیب رسان است کرمانشاه - ایرنا - مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور جوانان بر این باور است که ادغام حوزه های ورزش و جوانان در قالب یک وزارتخانه نه تنها مدبرانه و راهبردی نبوده بلکه آسیب هایی را نیز در پی داشته است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا رستمی روز دوشنبه در همایش مطالبات جوانان استان کرمانشاه از دولت تدبیر و امید که در سرسرای اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار کرد: دولت در پی یافتن بهترین راهکار برای مدیریت این حوزه ها و کاستن از بار آسیب هاست.
وی گفت: دولت تدبیر و امید در ارتقای سطح مشارکت اجتماعی جوانان کشور بسیار جدیست و در این راستا، ارتقای سطح مشارکت اجتماعی جوانان روستایی تا سطح بین المللی را هدفگذاری کرده است.
رستمی با بیان اینکه جوانان در ایجاد شور انتخاباتی در 24 خرداد سال گذشته و پیروزی دکتر روحانی نقش بسیار بارزی داشتند، افزود: موج نشاطی که بعد از هشت سال مشکلات دوران دولت قبل بر جامعه سایه گسترانده بود، ایجاب می کرد که دولت برای جمعیت 35 میلیونی جوانان کشور تدابیر و برنامه هایی خاص داشته باشد و این کار را بطور مشترک ستاد دولت در وزارت ورزش و جوانان و نیز استان ها انجام می دهند.
به گفته رستمی، شاکله های مشارکت اجتماعی جوانان و ساز و کارهایی که در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی ایجاد شده بود، متاسفانه در دوره دولت های نهم و دهم تعطیل شدند اما دولت یازدهم مصمم است که این تشکل ها در امور جوانان را دوباره احیا و پویا کند.
مشاور وزیر ورزش و جوانان با یادآوری برنامه های دولت تدبیر و امید برای جوانان، حمایت های قانونی از سازمان های مردم نهاد (سمن ها) و در دست تدوین بودن سند آن و نیز تدوین راهکاری جدید برای رفع مشکل در صدور مجوز به این سازمان ها را از جمله این برنامه ها عنوان کرد و گفت: باید در این خصوص کار اطلاع رسانی انجام شود زیرا بسیاری از جوانان کشورمان از وجود چنین برنامه هایی بی اطلاع هستند.
تشکیل شورای راهبردی امور جوانان با حضور مسوولان و اندیشمندان یکی دیگر از برنامه های دولت تدبیر و امید بود که مشاور وزیر ورزش و جوانان به آن اشاره کرد و گفت: در استان ها هم چنین شوراهایی فعالیت دارند.

** جوانان و نخبگان کرمانشاهی از دولت تدبیر و امید چه می خواهند؟

در این نشست نمایندگان برخی تشکل های مردم نهاد، نخبگان و چهره های جوان علمی کرمانشاه به بیان دیدگاه ها، مشکلات و خواسته های شان از دولت پرداختند.

* پیشنهاد ایجاد فرهنگسرای نخبگان

عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه و متخصص حوزه زمین شناسی بر لزوم تشکیل یک فرهنگسرای ویژه نخبگان در کشور تاکید کرد.
خانم ˈگراوندˈ گفت: پراکندگی نخبگان یکی از مشکلات عمده کشور است و لازم است ساز و کاری برای تمرکز و تجمیع آنان ایجاد شود که پیشنهادم ایجاد یک فرهنگسراست.
وی گفت: جنگ و تبعاتش و مساله بیکاری عرصه را بر جوانان کرمانشاهی سخت کرده و آنها نیازمندند تا دولت ˈتوجهˈ و ˈحمایتشˈ را بر آنان بگستراند.

** رانت علمی ایجاد شده در دانشگاه ها را متوقف شود

یکی از اساتید جوان و از نخبگان کرمانشاهی نیز با یادآوری بورسیه های اعطایی غیرقانونی در دولت های قبل به برخی افراد و ایجاد فضای رانت های علمی، خواستار آن شد که دولت تدبیر و امید این رانت را از میان بردارد و متقلبان را رسوا کند.
دکتر ˈصادقیˈ اظهار کرد که اشتغال و عدالت آموزشی حق جوانان ماست و اگر از روند بورسیه های غیرقانونی دولت های قبلی ممانعت نشود، همین افراد چند سال آینده با اساتید دانشگاه تبدیل می شوند و حتی در تلویزیون هم کارشناس می شوند! لذا من از دولت دکتر روحانی می خواهم که اجازه ندهد بیشتر از این شان جامعه دانشگاهی ما لگدمال شود.
وی گفت: دولت باید شجاعانه وارد عرصه شده و دست رد به سینه نامحرمان در دانشگاه ها بزند.

** ورزشکاران کرمانشاهی حمایت کننده مالی می خواهند

ˈعلی پورمقبلانˈ مربی تیم ملی واترپلو جوانان و دانشجوی رشته جرم شناسی نیز برخی از مشکلات و کاستی های حوزه ورزش و ورزشکاران را بیان کرد.
وی گفت: بسیاری از ورزشکاران و تیم های ورزشی استان کرمانشاه از نبود حامی مالی رنج می برند و لازم است دولت برای رفع این معضل تدبیری اندیشد.
وی همچنین تخصیص بودجه مناسب به هیات های ورزشی را ضروری ارزیابی کرد.

** به نخبگان حوزه علوم انسانی توجه شود

یکی از جوانان که در حوزه الهیات تحصیل می کند خواستار آن شد تا به نخبگان حوزه های علوم انسانی توجه شود.
ˈرضا کریمیˈ با بیان اینکه دولت نسبت به نخبه های فنی و تجربی التفات بیشتری دارد و تسهیلاتی مانند معافیت از خدمت سربازی و.. قایل است، افزود: لازم است برای حوزه علوم انسانی و هم چنین امتیازاتی قایل شوند.
وی همچنین خواهان آن شد که فعالیت دوباره جشنواره فارابی که سال گذشته تعطیل شده بود دوباره از سر گرفته شود.
این همایش حدود سه ساعت به طول انجامید و مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور جوانان خواسته های جوانان کرمانشاهی را یادداشت کرد و به برخی از آنها نیز پاسخ و توضیحاتی ارایه کرد.
استان کرمانشاه با حدود دو میلیون نفر جمعیت، افزون بر 60 درصد ساکنان آن را جوانان تشکیل می دهند ولی به دلیل رتبه دوم بیکاری در کشور و موج آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، خودکشی و طلاق متاسفانه جامعه جوان کرمانشاه در شرایط مناسبی قرار ندارند.
567/567



20/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن