تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820646319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مکاتبه با کشور سازنده برای خواندن جعبه سیاه هواپیما


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: مکاتبه با کشور سازنده برای خواندن جعبه سیاه هواپیما


معاون وزیر راه و شهرسازی از مکاتبه با کشور سازنده برای بازخوانی جعبه‌های سیاه هواپیمای سانحه دیده آنتونوف ۱۴۰ طی امروز خبر داد و گفت: کارشناسان ایرانی توانایی بازخوانی اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیمای مذکور را دارند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از تسنیم، احمد مجیدی معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: هنوز جعبه‌های سیاه باز نشده است اما کارشناسان ایرانی می‌توانند اطلاعات جعبه سیاه را بخوانند و توانایی بازخوانی اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیمای مذکور را دارند.

سقوط هواپیما

وی تصریح کرد: باز کردن جعبه سیاه و خواندن اطلاعات آن روال خاصی دارد، یعنی ما نمی‌توانیم آنرا راسا باز کنیم. طبق مقررات به کشور سازنده هواپیما اطلاع داده می‌شود و آنها در صورت ضرورت نمایندگانی به ایران اعزام می‌کنند.

 وی ادامه داد: حتی اگر در هواپیمای سانحه دیده سرنشین خارجی وجود داشته باشد به کشور مذکور اطلاع می‌دهیم که آنها نمایندگانی را برای خواندن جعبه سیاه تعیین می‌کنند.

سقوط هواپیما

سقوط هواپیما
 معاون مدیریت بحران، امور دولت و مسئول هماهنگی استان‌ها گفت: اینگونه نیست که ما راسا بتوانیم جعبه را باز کنیم چون به هر حال مدعی هستند برای این‌که وقتی یک هواپیمایی سقوط می‌کند در اصل کشور سازنده مورد اتهام قرار می‌گیرد.

مجیدی با بیان این‌که امروز از طریق فاکس یا نامه رسمی مکاتبه با کشور سازنده در رابطه با باز کردن و خواندن جعبه سیاه انجام می‌شود، یادآور شد: شاید کشور سازنده هواپیما نماینده‌ای را نفرستد و بگویند خودتان جعبه سیاه را باز کرده و بخوانید. البته در سانحه توپولف سال 88 روس‌ها حدود 16 نفر کارشناس برای بازخوانی جعبه‌های سیاه به ایران اعزام کردند.

وی افزود:‌ دیروز از طریق دادستانی جعبه‌های سیاه را به ما تحویل دادند و احتمالا از امروز مکاتبات با کشور سازنده (اوکراینی‌ها) انجام می‌شود. روز گذشته، یک فروند هواپیمای مسافربری ایران 140 که به سمت طبس در حال پرواز بود در شمال فرودگاه مهرآباد سقود کرد. این هواپیما به شماره پرواز 5915 ساعت 9 و 18 دقیقه از فرودگاه مهرآباد به مقصد طبس پرواز کرده بود که حدود 9 و 45 دقیقه دچار سانحه شد. این هواپیما که متعلق به هواپیمایی سپاهان‌ایر بود، هنگام بلند شدن از انتهای باند فرودگاه مهرآباد یک موتور خود را از دست می‌دهد و در شمال جاده مخصوص کرج سقوط می‌کند.
 


دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن