تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819671500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه ریزی برای اشتغال زنان تحصیلکرده و سرپرست خانوار ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: برنامه ریزی برای اشتغال زنان تحصیلکرده و سرپرست خانوار ضروری است گرگان - ایرنا - سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان بر لزوم برنامه ریزی برای اشتغال بانوان تحصیلکرده بیکار و سرپرستان خانوار جویای کار تأکید کرد.


به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری جمهوری اسلامی ˈفائزه عبدالهیˈ در دومین جلسه گروه کاری اشتغال بانوان ضمن ارائه آماری از وضعیت زنان تحصیل کرده جویای کار گفت: طبق سرشماری سال 90 تعداد شش هزار و 711 زن تحصیلکرده بیکار در استان حضور دارند.
وی افزود: از بین حدود 54 هزار زن سرپرست خانوار نیز هشت هزار و 644 نفر بیکار و جویای شغل هستند.
وی با اشاره به مسائل و مشکلات اولویت دار منطقه گفت: نبود بازارچه های دائمی برای فروش محصولات مشکل عمده زنان کارآفرین و تعاونی هاست.
به گفته وی گر چه تولید صورت می گیرد اما توان عرضه و فروش وجود ندارد بنا بر این لازم است با برنامه ریزی و ارائه راهکار نسبت به حل این مشکل اقدام شود.
وی اضافه کرد: عدم وجود بازارچه فروش محصولات از میل و رغبت افراد به مشاغل خانگی و صنایع دستی می کاهد.
وی هم چنین طلاق را یکی از وقایع پراسترس زندگی عنوان کرد و افزود: زنان مطلقه علاوه بر مهارت کنترل استرس باید مهارت های لازم در خصوص زندگی اجتماعی و کسب درآمد را نیز داشته باشند.
عبدالهی با اشاره به تغییر سبک زندگی خاطرنشان کرد: تغییر سبک زندگی منجر به بروز بیماری ها و مشکلات عمده در بین مردم و خانواده ها شده است و باید آگاه سازی در باره تغییرات پیش آمده و راهکارهای پیشگیری از بیماری ها و مشکلات ارائه شود.
وی هم چنین به جایگاه سمن ها و کانون های غیردولتی اشاره کرد و گفت: تقویت سمن ها و کانون های غیردولتی باعث توسعه یافتگی می شود و باید علاوه بر افزایش نظارت بخش دولتی به مراکز غیردولتی، اعتمادسازی به وجود آید زیرا آن ها می توانند در حوزه اشتغال و دیگر حوزه ها به عنوان بازوان توانمند دولت وارد شوند.
وی با اشاره به طرح تدوین کتاب زنان استرآباد خواستار معرفی زنان توانمند، شاخص و نامدار استان توسط دستگاه های اجرایی شد تا بانک اطلاعات زنان استان تکمیل شود.
عبدالهی با توجه به قوانین موجود در مورد بیمه زنان خانه دار و با رعایت شرایط مقرر در بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد گفت: تعداد 698 زن خانه دار تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته اند.
وی در این زمینه از موانع و مشکلات موجود مانند هزینه بالای حق بیمه، درآمد پایین یا عدم درآمد زنان خانه دار، سخن گفت.
در ادامه کارشناس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در باره طرح آموزش زنان کارآفرین گفت: طرح آموزش زنان قالیباف در دست تدوین بوده و نیازمند همکاری بیش تر سازمان ها و ارگان ها برای اجرایی شدن این طرح است.
ˈلیلا مقصودلوˈ از آموزش اشتغال خبر داد و افزود: حدود 38 دوره آموزشی در استان در سال 92 برای زنان قالیباف برگزار شده است.
ˈآناهیتا مهشیدیˈ کارشناس امور خانواده و دبیر گروه کاری اشتغال با اشاره به طرح فن بازار در راستای تقویت راهکارهای خوداشتغالی و مشاغل خانگی گفت: این طرح در جلسه آتی توسط اعضای گروه کاری بررسی و در صورت تصویب به کارگروه بانوان ارسال خواهد شد.
در این نشست مقرر شد: اداره کل تأمین اجتماعی مشکلات و موانع موجود بیمه زنان خانه دار را احصاء و به دفتر امور زنان و خانواده ارسال نماید، طرح ساماندهی زنان دستفروش و زنان شاغل در صنایع دستی و مشاغل خانگی به صورت ایجاد بازارچه های دائمی توسط شهرداری گرگان ارائه شود.
هم چنین کلیه دستگاه های اجرایی نسبت به معرفی زنان موفق، شاخص و سرشناس (معاصر و گذشتگان) به دفتر بانوان برای درج در کتاب زنان استرآباد و تکمیل بانک اطلاعات زنان استان اقدام کنند.
طرح آموزش زنان قالیباف نیز توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت تدوین شده و کانون زنان بازرگان نسبت به احصاء مشکلات زنان بازرگان اقدام و نتیجه را به دفتر امور زنان و خانواده ارسال نماید.
دومین نشست گروه کاری اشتغال بانوان از سوی دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان در استانداری برگزار شد.
602



20/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن