تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818883255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لندن خواستار تشکیل یک دولت فراجناحی دربغداد به منظورمقابله با داعش شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تشکیل نشست اضطراری دولت انگلیس درباره عراق، لندن خواستار تشکیل یک دولت فراجناحی دربغداد به منظورمقابله با داعش شد لندن - ایرنا- مقامات ارشد انگلیس روز یکشنبه در یک نشست اضطراری بنام ˈکبریˈ ، ضمن بررسی آخرین تحولات عراق، بر ضرورت کمک رسانی به آوارگان شمال این کشور و نیز تشکیل دولتی فراجناحی در بغداد به منظور مقابله گسترده و سراسری با گروه تروریستی داعش تاکید کردند.


به گزارش ایرنا، سخنگوی نخست وزیرانگلیس عصر روز یکشنبه پس از برگزاری نشست کبری، گفت: توصیه ما به رهبران سیاسی عراق، انتخاب نخست وزیری است که بتواند هدایت یک دولت فراجناحی را در بغداد برعهده بگیرد.
وی گفت: ˈاین مساله حیاتی است که خود عراقی ها بتوانند با همکاری یکدیگر وبه صورت متحد، پاسخی گسترده به گروه تروریستی و شیطانی داعش بدهند ˈ.
به گزارش منابع خبری، ˈسلیم الجبوریˈ رییس پارلمان عراق روز یکشنبه، جلسه انتخاب نخست وزیر این کشور را به 28 مرداد ماه موکول کرد.
سخنگوی نخست وزیر انگلیس همچنین با اشاره به ادامه نبرد در شمال عراق میان گروه تروریستی داعش و نیروهای عراقی و کردها در جنوب اربیل و منطقه سنجار، افزود: شرایط انسانی در این مناطق بشدت نگران کننده است و کمک به صدها هزار مردم آواره در این مناطق که بشدت نیازمند کمک هستند، در اولویت کاری ما قرار داد.
وی با بیان اینکه اولین کمک های امدادی انگلیس شنبه شب برفراز منطقه کوهستانی سنجار پرتاب شد، اضافه کرد: این کمک ها در روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت، ضمن اینکه ما درحال تماس با آمریکا، کردها ، ترکیه و دیگر طرف های بین المللی برای انتقال افراد گرفتار شده در کوه های سنجار، به منطقه ای امن است.
بگفته وی، انگلیس در حال برنامه ریزی برای افزایش مشاورانش در اربیل به منظور ایجاد ارتباط بهتر با وضعیت ایجاد شده در منطقه است.
به گزارش ایرنا، سخنگوی دفتر امورخارجی و مشترک المنافع انگلیس نیز در بیانیه ای پیش از تشکیل نشست کبری، گفت: در این نشست مقامات نخست وزیری، دفتر امورخارجی، وزارتخانه های امور خارجه و دفاع و نیز نمایندگان آژانس های اطلاعاتی این کشور در بغداد، اربیل، واشنگتن، انکارا و نیز نیویورک حضور دارند .
وی با تاکید بر ادامه کمک رسانی به جوامع محلی در شمال عراق که از حملات داعش آسیب دیده اند، افزود: میزان افراد به دام افتاده در مناطق کوهستانی سنجار مشخص نیست، اما برآورد می شود که بین 50 هزار تا 150 هزار نفر دراین مناطق گیر افتاده اند .
سخنگوی دفتر امورخارجی گفت: این افراد میان دو گزینه یعنی خطر گرسنگی و تشنگی و یا افتادن به دست ˈگروه تروریستی و وحشی داعشˈ گیر افتاده اند .
وی افزود: بحث های جامعه بین الملل هنوز درباره یافتن راهی امن برای این افراد به جایی نرسیده است و براین اساس لازم است که با کردها و سایر طرفهای حاضر در منطقه، سازمان ملل ، کشورهای همسایه عراق و سازمان های امداد رسان بین المللی راهی برای کمک به این افراد پیدا کرد.
سخنگوی دفتر امورخارجی انگلیس با بیان اینکه لندن به تلاش های سیاسی اش در این زمینه نیز ادامه می دهد، گفت: ما عراقی ها را تشویق به تشکیل یک دولت فراجناحی در اولین زمان ممکن کرده ایم.
وی اضافه کرد: در نیویورک نیزما بدنبال صدور قطعنامه شورای امنیت درخصوص داعش هستیم که محور اصلی آن از بین بردن منابع مالی این گروه تروریستی است.
سخنگوی دفتر امورخارجی انگلیس گفت قطعنامه شورای امنیت در این خصوص در این هفته آماده خواهد شد و بحث های حاضر میان اعضای شورای امنیت پیرامون مفاد آن است.
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روزشنبه درگفت وگو با باراک اوباما رییس جمهور آمریکا، ضمن تاکید برتشکیل دولتی فراگیر در بغداد، روشن کرد که لندن تنها در زمینه اقدام بشردوستانه، با آمریکا در عراق همکاری خواهد کرد.
مقامات انگلیسی برغم اعلام حمایت ازحملات محدود نظامی آمریکا علیه مواضع داعش درعراق، به صراحت گفته اند که حمایت آنها از این حملات ، تنها جنبه بشر دوستانه ولجستیکی خواهد داشت.
هرچند روزنامه دیلی تلگراف روزشنبه مدعی شد: منابع دولتی گفته اند درصورتی که شرایط کنونی درعراق منجر به نسل کشی شود، بریتانیا به حملات هوایی آمریکا علیه گروه افراطی داعش خواهد پیوست.
این روزنامه گفت که نخست وزیر انگلیس از سوی نمایندگان ارشد پارلمان برای بیان اقدام نظامی درعراق تحت فشار قرار دارد.
اروپام**1** 1552** 3404



19/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن