تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817402268




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتحاد استراتژیک امریکا برای آزادی اسرائیل در ادامه جنایاتش در غزه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
اتحاد استراتژیک "امریکا" برای آزادی "اسرائیل" در ادامه جنایاتش در غزه
اتحاد استراتژیک ایالات متحده با دیگر کشورهای دنیا با هدف باز گذاشتن دستان اسرائیل در ادامه جنایات و خشونت های این رژیم در نوار غزه انجام می گیرد .


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم "جان وایت" نویسنده و کارشناس مسائل سیاست داخلی و ژئوپلتیک در انگلیس نوشت : به دلیل رای آمریکا در سازمان ملل به نفع اسرائیل کابینه تل آویو این توانایی را پیدا کرده است که به راحتی قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته و از سال 1982 تاکنون قطعنامه 32 شورای امنیت این سازمان را نادیده بگیرد . 

واشنگتن بیش از هر عضو دیگر سازمان ملل طی این سالها در راستای حمایت از جنایات بین المللی اسرائیل به نفع این رژیم رای داده است . 

اسرائیل در رتبه نخست نقض قوانین سازمان ملل قرار داشته و پس از آن عراق تحت حکومت صدام حسین قرار دارد که طی 13 سال دو قانون از قوانین شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده و دو جنگ را در همین دوران به راه انداخت . ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال و جنوب عراق از جمله این موارد است . 


در ادامه این مقاله آمده است : در عملیات لبه محافظ _ تازه ترین حمله نظامی اسرائیل به نوار غزه _ جرائم عمیق جنگی و در مقیاس گسترده ارتش این رژیم علیه شهروندان فلسطینی ساکن این باریکه بر همگان اثبات شده است .


طی این عملیات یک ماه بخش اعظمی از نقاط پرجمعیت این منطقه از کره زمین به تلی بزرگی از خاک تبدیل شده است . جنگنده های صهیونیستی بطور مداوم به مدارس و بیمارستانهای متعلق به سازمان ملل حمله می کنند  و زنان , کودکان و سالمندان را با هدف از پیش تعیین شده به خاک و خون می کشانند . 


نتیجه چنین اقدامی مرگ بیش از 1800 فلسطینی است که طبق آمارهای سازمان ملل اکثریت آنها غیرنظامیان بوده و 300 تن آنها کودک می باشند . بعلاوه بیش از 9 هزار زخمی و حدود 300 هزار آواره و بی خانمان در مناطق مختلف نوار غزه در نتیجه این حملات وجود دارد . این در حلی است که در طرف مقابل تنها 67 اسرائیلی کشته شدند که 64 تن آنها سرباز و 3 تن غیرنظامی هستند . 


از سال 1967 اتحاد استراتژیک میان واشنگتن وتل آویو به محور اصلی در سیاست خارجی ایالات متحده تبدیل شد . این اتحاد ناشی از شکست سختی بود که اسرائیل در جنگ با اعراب متحمل شد . در این جنگ چنانچه قدرتی به اسرائیل واگذار می شد باید بی ثباتی و عدم پایداری در سطح بین المللی و بخصوص در خاورمیانه برای همیشه ایجاد میشد . 


بان کی مون , دبیر کل سازمان ملل بمباران مدرسه وابسته به سازمان ملل در رفح را توسط جنگنده های اسرائیلی که منجر به کشته شدن 10 شهروند فلسطینی گردید یک " اقدام جنایت آمیز " خواند . دیده بان حقوق بشر این سازمان نیز در گزارشی اظهار داشت که نیروهای اسرائیلی در تاریخ 23 تا 25 ژوئیه به شهروندان فلسطینی ای که در حال تحلیه منازل مسکونی خود رد یکی از شهرهای این نوار بودند آتش گشوده و شلیک کرده اند . 


راشاتودی همچنین نوشت : میزان خشونت های اسرائیل در غزه طی سه هفته گذشته به حدی بوده که حتی هم پیمانان دیرینه غربی تل آویو از جمله آمریکا طی بیانیه هایی از اجرای عملیات های نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه انتقاد کرده اند . اما واقعیت این است که آمریکا حتی در زمانی که می داند اوج جنایات از سوی اسرائیل انجام می شود همچنان به تامین نیازهای تسلیحاتی این رژیم ادامه می دهد واز این بابت نیز خوشحال است . 


این موضوع نشان می دهد که روابط ویژه میان این دو دوست _ واشنگتنو تل آویو _ در اوج انتقادات بین المللی از اسرائیل نیز همانند زمان های معمول همچنان ادامه دارد .اتحاد استراتژیک میان اسرائیل و آمریکا بسیار نزدیک بوده آنگونه که بیل کلینتون در یکی از اظهارات خود از این روابط بعنوان " روابطی منحصر به فرد و انحصاری در مقایسه با تمام ملت های دنیا " یاد می کند . وی هرگز در این باره دروغ نگفته است .


حتی پیش از این سال نیز روابط میان آمریکا و اسرائیل دوستانه و گرم بود . هنگامی که در سال 1948 اسرائیل تشکیل و موجودیت خود را اعلام کرد آمریکا اولین عضو سازمان ملل بود که این رژیم را به رسمیت شناخت . حضور طولانی مدت و گسترده لابی بانفوذ صهیونیستی در امریکا نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا می کند .بخش اعظمی از قدرت ایالت متحده همواره به محافظت های همه جانبه از موجودیت اسرائیل اختصاص داده شده است . 


جان وایت , نویسنده و کارشناس افزود : تا پیش از بحران سوئز 1956 اهرم اصلی حمایت های بین المللی از رژیم اسرائیل در اروپا قرار داشت . فرانسه و انگلیس تامین کنندگان اصلی تسلیحات و ابزارآلات نظامی و جنگی تل آویو بودند . همچنین استفاده از تکنولوژی تسلیحاتی آلمان این رژیم را قادر می ساخت تا در برابر همسایگان عرب خود موضع قویتری اتخاذ کند . 


در انتهای این مقاله آمده است :‌ نکته مهم و حائز اهمیت این است که واقعیت هرگز دروغ نمی گوید . خون بی گناهان فلسطینی در غزه که بر دستان اسرائیل است و طی سه هفته گذشته به اوج خود رسیده بر دستان حامی و طرفدار شماره یک تل آویو یعنی واشنگتن نیز هست . 







انتهای پیام /







تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن