تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802538786




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهپیمایی ها با کسب مجوز قانونی مشکلی ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار تهران: راهپیمایی ها با کسب مجوز قانونی مشکلی ندارند تهران بزرگ-ایرنا- استاندار تهران گفت: با انجام راهپیمایی هایی که دارای مجوزقانونی هستند، موافق هستیم اما با راهپیمایی که بدون مجوز بخواهد برگزار شود برخورد می کنیم.


به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حسین هاشمی روز شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار و در پاسخ به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هر حرکتی که بخواهد در تهران انجام شود اگر مجوز قانونی داشته باشد مورد تایید است و هیچ فرقی هم نمی کند از چه بخشی باشد.
وی با اشاره به تشکیل ستاد هفته دولت در استانداری تهران گفت: این ستاد برنامه های خود را از 25 مرداد ماه آغاز خواهد کرد و لیست پروژه هایی که قابل افتتاح در این هفته هستند برای وزارت کشور ارسال می کند.
استاندار تهران اظهار کرد: ستاد برگزاری هفته دولت تاکنون چندین جلسه برگزار کرده و کارهای مقدماتی را انجام داده است.
وی در مورد ورود زنان به استادیوم های ورزشی، گفت: در این حوزه تابع سیاست های کلی هستیم اما معین شده بود که تعدادی از خبرنگاران و اعضای فدراسیون با سقف مشخصی در استادیوم حضور داشته باشند.
هاشمی گفت: چارچوب هایی در کشور داریم که نمی توانیم آن را زیر پا بگذاریم و باید با سیاست های هوشمندانه ای در این راه قدم بگذاریم.
وی افزود: حضور زنان در مسابقات والیبال نمونه ای از اجرای این کار بود و امیدواریم با تدابیری که اتخاذ می شود در چارچوب تعریف شده ای این مسیر را به شکلی جلو ببریم که نه فدراسیون جهانی ایجاد مشکل کند و در عین حال با این روش در چارچوب های خود عمل کنیم.
استاندار تهران در مورد تفاهم 20 هزار میلیاردی شهرداری تهران با سپاه اظهار کرد: این سوال را باید از شهردار پرسید چرا که در حوزه اختیارات و مصوبات شورای شهر است و باید شورا آن را بررسی کند و در عین حال فرمانداری اجازه دخالت به قراردادهای شهرداری را ندارد.

** ایجاد 50 واحد برای تسهیل سرمایه گذاری در استان
استاندار تهران در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد افتتاح مرکز جذب سرمایه گذاری ها، گفت: این مرکز را برای تسهیل سرمایه گذاری و کم کردن بوروکراسی ایجاد خواهیم کرد.
هاشمی همچنین در مورد ایجاد شهرک های صنعتی های تک، گفت: یک زمین پانصد هکتاری در جنوب فرودگاه امام خمینی (ره) را در نظر گرفته ایم که انشاالله در 2100 هکتار آن صنایع های تک راه اندازی خواهیم کرد و علاوه بر آن 500 هکتار دیگر برای شهرک های صنعتی است که از مزایای منطقه ویژه استفاده می شود و یکی از کارهای بسیار مهم برای استان تهران است.

**ایجاد شهرک صنعتی جدید در شهریار
هاشمی اظهار کرد: ساخت شهرک صنعتی دیگری نیز در شهریار مصوب شده است که برخی اقدامات مربوط به آن انجام شده و ساماندهی صنایع و صنوف یکی از اقداماتی است که استانداری باید در این خصوص انجام دهد. این کار به نفع صنایع نیز هست چرا که از تکنولوژی 20 سال پیش که صنایع از آن استفاده می کند رها می شوند.
استاندار تهران در پاسخ به سووالی در خصوص تعویض معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری گفت: صد در صد این شایعه را تکذیب می کنم.

** مجوز برخورد با مشترکان پرمصرف آب صادر شده است
استاندار تهران در پاسخ به سوال دیگری در مورد قطع آب شهری برای برخی از مشترکان تهرانی، گفت: با آبفای تهران توافق کردیم که مکانیزم های شدیدی برای کنترل مشترکان پر مصرف به کار برد و طبیعتا این برخوردها عملیاتی می شود. وی افزود: همانگونه که می دانیم امکان تولید آب وجود ندارد و آنچه خدا عنایت کند در اختیار مردم قرار می گیرد و استانداری باید مساله آب را تا پاییز مدیریت کند تا بتوانیم در فصل پاییز با استفاده از نزولات آسمانی سختی ها را جبران کنیم.
وی افزود: ما مجوز برخورد با مشترکان پر مصرف را صادر کرده ایم.

**در موضوع تفکیک جنسیتی تابع دولتیم
وی در پاسخ به سوال دیگر در مورد تفکیک جنسیتی در ادارات دولتی گفت: در این حوزه تابع سیاست های دولت هستیم و دولت هر تصمیمی بگیرد در ادارات دولتی اجرا خواهد شد.
هاشمی با بیان اینکه کسی مخالف چنین موضوعی نیست، گفت: مشکلات زیادی در جامعه وجود دارد از جمله در حوزه زنان، به خصوص زنان سرپرست خانوار در جامعه با مشکلاتی روبرو هستند.

**کاهش 30 درصدی نزولات آسمانی
هاشمی با اشاره به اینکه سال گذشته 30 درصد کاهش نزولات آسمانی و 40 درصد کاهش مخازن آب داشتیم، گفت: جمعیت استان تهران در آخرین سرشماری 12.5 میلیون نفر بود و در سال 95 قطعا به 14 میلیون می رسد که تامین آب برای آن ها دشوار است، ولی می توانیم بگوئیم آبی که به مشترکین می رسد به لحاظ بهداشتی مشکل خاصی ندارد و تنها بعضی نقاط مشکلاتی جزئی دارند که با ترکیب مشکل آن را برطرف می کنند.
وی افزود: مصرف آب در استان تهران بالا و ذخیره آبی پایین است و اگر صرفه جویی نکنیم به مشکل برمی خوریم. برخورد با مشترکان پرمصرف اولین حرکت است و من امروز شنیدم اعلام کردند اگر مصرف آب شهروندان از سقفی افزایش پیدا کند نیاز به سیاست جایگزینی مانند جیره بندی احساس می شود که ما نیز کاملا موافق کنترل مصرف شهروندان هستیم.
هاشمی در خصوص هدر رفت آب در کشاورزی گفت: سهم آب کشاورزی 50 درصد کاهش پیدا کرده و آبیاری تحت فشار در کشاورزی استان تهران بسیار ضعیف است، در واقع ما 200 هکتار زمین کشاورزی داریم ولی بیش از 30 هزار هکتار آن تحت سیستم مکانیزه آبیاری نیست.
وی افزود: در سال جاری، با هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی 10 هزار هکتار دیگر نیز با استفاده از آبیاری تحت فشار مورد استفاده قرار می گیرد و بدین شکل علاوه بر کاهش مصرف آب بهره وری نیز افزایش خواهد یافت.
استاندار تهران ادامه داد: اگر 50 تا 60 درصد زمین های کشاورزی و باغات از سیستم مکانیزه آبیاری استفاده می کردند این مقدار آب برای آن ها کفایت می کرد.
استاندار تهران با بیان اینکه برای آینده تهران تصفیه فاضلاب را به عنوان راهکار پیش بینی کردیم گفت: در تهران 800 میلیون متر مکعب فاضلاب تولید می شود که فقط 200 میلیون متر مکعب آن تصفیه می شود اگر همه این مقدار فاضلاب تحت تصفیه قرار بگیرد کمبود آب برای کشاورزی جبران می شود و این جزو اولویت های استانداری است که آبفا و وزارت نیرو با استفاده از فاینانس در حال پیگیری هستند و بخش خصوصی نیز وارد کار شده است. امیدواریم تا 2-3 سال آینده این نگرانی ها برطرف شود.

**رایانه ای شدن انتخابات حرف و حدیث ها را از بین می برد
هاشمی در مورد رایانه ای شدن انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی هم گفت: این موضوع سیاست وزارت کشور است و باید در این حوزه آمادگی داشته باشیم، جلسات مختلفی برای این موضوع تشکیل شده با این کار بسیاری از حرف و حدیث هایی که در برگزاری انتخابات مطرح می شود از بین می رود و استان تهران کاملا آمادگی اجرای چنین انتخاباتی را دارد و امیدواریم که این سیاست عملی شود.
وی در مورد سیاست های استانداری برای انتخاب فرماندار اظهار کرد: ما تلاش کرده ایم تا از هر دو جناح استفاده کنیم فقط با این رویکرد که افراد 10 سال سابقه کار، رشته مرتبط و خوشنامی داشته باشند و سیاست های دولت را بپذیرند.

** مساله آلودگی هوا از گذشته وجود داشته است
هاشمی در رابطه با معضل آلودگی هوا هم گفت: از زمانی که یادمان می آید مساله آلودگی هوا وجود داشته اما موضوعی که تفاوت کرده این است که مسئولین نسبت به آلودگی هوا دغدغه پیدا کرده اند و موضوع آلودگی هوا در دولت مطرح شده است.
وی افزود: رییس سازمان محیط زیست، شورای شهر، شهرداری تهران، اقدامات بسیار خوبی انجام داده است که منتج به تشکیل کمیسیون خاص در دولت شد. این کمیسیون متشکل از شخص بنده، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر تهران و 10 نفر دیگر از هیئت دولت است و تاکنون سه یا چهار کمیسیون اصلی و شش کمیته فرعی برای پیگیری مسئله آلودگی هوا برگزار شده است.
استاندار تهران با بیان اینکه عامل عمده آلودگی هوا خودروست، گفت: بنزین یکی از بحث های جدی بود که با جایگزینی بنزین سوپر در تهران مسئله آلودگی هوا تا حدی حل شد و در ماه های اخیر اغلب روزها سالم و حتی چند روز پاک داشتیم که در مقایسه با سال گذشته قابل مقایسه نیست.

**گزارش نگران کننده ای در مورد عفاف و حجاب نداشتیم
استاندار تهران در پاسخ به این سوال که تشکیل کمیته حجاب و عفاف در استانداری تهران بر اقدامات دستگاه های دولتی هم نظارت می کند، اظهار داشت: حجاب و عفاف از اعتقادات ماست و دستگاه های اجرایی نیز باید این موضوع را رعایت کنند.
وی تصریح کرد: وظیفه کمیته حجاب و عفاف بررسی این موضوع در دستگاه های اجرایی است و تاکنون گزارش نگران کننده ای دریافت نکرده ایم.

**مشکل زیرساختی در مسکن مهر داریم
استاندار تهران همچنین در خصوص مسکن مهر با توجه به آغاز فصل مدارس یادآور شد: امیدواریم با اقداماتی که صورت گرفته و تعهدات دستگاه های ذی ربط در پردیس و پرند مشکلی برای فضای آموزشی نداشته باشیم اما باید گفت که برای آینده نگران هستیم و این موضوع را در دولت نیز مطرح کردیم.
وی با تأکید بر اینکه دولت اراده قوی دارد تا این پروژه ها را به اتمام برساند، گفت: وزارت راه و شهرسازی به طور جدی پیگیر این مسئله است تا بتوانیم نقیصه ها را کمتر کنیم اما برای بحث های زیرساختی واقعا مشکل وجود دارد.
تهرام/9977/ 699



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن