تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804363991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلفن های هوشمند ابزار برتر حماس و مردم غزه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تلفن های هوشمند ابزار برتر حماس و مردم غزه چابهار- ایرنا - مردم غزه همزمان با استقامت در برابر حملات گسترده رژیم صهیونیستی و باوجود این همه جنایت های ضد بشری، با انتشار واگویه ها و دیدگاههای خود در شبکه های مجازی بویژه تویتر ، قدرت رسانه های دیداری و شنیداری را به چالش کشیده اند.


همزمان با آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه که با فضاسازی رسانه های بین المللی در خصوص ربوده و کشته شدن سه جوان صهیونیستی توسط فلسطینی ها همراه شد ، ( ماجرایی که از همان ابتدا مشکوک به نظر می رسید و بعدا نیز مشخص شد که گروههای فلسطینی نقشی در آن نداشتند ) تمام تلاش این رسانه ها این بود که با سانسور فجایع و عمق این حملات ددمنشانه، مردمان جهان را بی خبر از آن نگه دارند.
رسانه های بین المللی حتی تلاش کردند با برجسته سازی سوژه های خبری دیگری از جمله سقوط هواپیمایی مسافربری در اوکراین و تنش های بین غرب و شوروی در این خصوص و .... فرصت و زمان مناسب و امنی را برای ادامه اقدامات غیر انسانی و ضد بشری اسراییل فراهم کنند تا این رژیم به اهداف اصلی خود که ظاهرا نابود کردن تونل های زیرزمینی حماس و اشغال و تحویل غزه به جریان محمود عباس بود در واقع به نسل کشی مردم غزه بپردازد.
اما مقاومت مردم غزه و همراهی آنان با حماس و عدم هرگونه براه افتادن اغتشاش مردمی علیه حماس برغم شدت حملات رژیم صهیونیستی نه تنها باعث شد ، پیروزی سریعی برای اسراییل بدست نیاید بلکه طولانی شدن حملات و توجه روز افزون مردم دنیا و آزادیخواهان جهان به این فجایع ضد انسانی باعث شد پیروزی مردم غزه و حماس در فضای رسانه های جهانی با انعکاس بخشی از جنایت های جنگی اسراییل روز به روز دست یافتنی تر شود.
بدیهی است کشته شدن حتی یک انسان به خودی خود می تواند باعث ایجاد تنفر جهانی از مسببان آن شود، حال اینکه وقتی برای مردم جهان با روایت های عینی و واقعی و بدون واسطه از صحنه جنایت های در حال انجام در غزه به صورت لحظه ای و آنی که توسط شهروندان در زیر آتش انتشار می یابد مواجه می شوند، شدت این تنفر عمیق تر و جهانی تر می شود.
از این روست که حرکت های اعتراضی و مردمی به جنایت های اسراییل ابتدا از داخل کشورهای غربی حتی از نیویورک، شیکاگو و... به عنوان حامی اصلی اسراییل ( به اعتقاد رییس جمهور آمریکا ) آغاز و کم کم به دیگر کشورها بویژه کشورهای اروپایی و اسلامی و غیره سرایت کرد.
انتشار پیام های و عکس های عینی و واقعی از سوی پزشکان ، پرستاران ، مقامات سازمان بین الملل ، خبرنگاران آزاد و دلنوشته هایی که حاکی از عمق فجایع و همزمان امید به پیروزی در مردم غزه در رسانه های مجازی ، مشروعیت حملات رژیم صهیونیستی و حامیان اصلی اش را در عرصه رسانه های دیداری و شنیداری سنتی و فضای دیپلماتیک بی اعتبار کرد و زیر سوال برد.
شاید از همین روی بود که وقتی رژیم صهیونیستی نتوانست بر اراده و عزم مردم غزه پیروز شود و متوجه شد هر فلسطینی و ساکن غزه ، حتی نیروهای سازمان ملل با داشتن ابزارهای نوین چند رسانه ای ( یک گوشی تلفن همراه هوشمند ) که امکان گرفتن و نوشتن و انتشار مطلب را در فضاهای مجازی دارند، اقدام به از بین بردن زیرساخت های شهری و حتی مراکز خدمات و آموزشی و درمانی بین المللی غزه کرد.
چراکه به زعم آنها با تخریب زیرساخت های شهری از جمله نیروگاه اصلی غزه با حاکم کردن خاموشی بر شهر ، این ابزارهای مقابله از کار خواهد افتاد.
اما واقعیت این است که تلفن های هوشمند و بویژه نسل جوان غزه هر کدام به مثابه رسانه ای قوی و غیر قابل کنترل تبدیل شده اند که با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و بویژه تویتر که نقشی غیرقابل انکار در انعکاس رویدادهای غزه داشته است ، توان رسانه های رژیم صهیونیستی و شبکه های بین المللی رسمی و غیر رسمی را به چالش کشیده اند و در حقیقت عامل اصلی پیروزی حماس و مردم غزه نه راکت پرانی ها به سوی اسراییل و نه تونل های حفر شده و نه حتی صبر و مقاومت جانانه مردم غزه بلکه استفاده بهنگام از ظرفیت های فناوری و شبکه های اجتماعی است.
به حق باید اذعان کرد ، عصر حاضر عصر تلفن های همراه هوشمند است ، این وسیله امروز تبدیل به همراهی بی بدیل شده است ، همراهی که تقریبا نه تنها تمام نیازهای آدمی در عصر حاضر را برآورده می کند بلکه امروز در نبرد نابرابر یک رژیم تا دندان مسلح و حامیان بی چون و چرایش در سازمان ملل و... با مردم یک میلیون و ... نفری محاصره شده در سرزمینی به وسعت 365 کیلومتر مربع ( زندانی به نام غزه ) این تلفن های هوشمند و شبکه های اجتماعی هستند که بازیگر اصلی میدان نبرد شده اند و نتیجه بازی ( مرگ و زندگی) را مشخص می کنند. ک/4
علی اصغر افتاده، ایرنا چابهار
س.ن1744/ 653



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن