تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819174541




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه اصفهان: تقیه راهبردی برای ایجاد وحدت میان مسلمانان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امام جمعه اصفهان: تقیه راهبردی برای ایجاد وحدت میان مسلمانان است اصفهان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان بر لزوم وحدت میان مسلمانان تأکید کرد و گفت: تقیه راهبردی برای ایجاد وحدت میان مسلمانان است.


به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در گردهمایی ائمه جمعه استان اصفهان، داعش را زائیده تفکرات افراطی و انحرافی اهل سنت دانست و گفت: در میان شیعیان هم گروه هایی هستند که شبیه داعش عمل می کنند.
وی تصریح کرد: گروه های تندروی شیعه تقیه را ترس معنا می کنند که استدلال اشتباهی است، چرا که امام صادق(علیه السلام) تقیه را دین خود و آبا خود معرفی می کند، آیا امام معصوم(علیهم السلام) به ترس افتخار می کند و دین خود را دین ترس معرفی می کند؟
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: همین رفتارهای افراطی و لعن کردن علنی خلفای اهل تسنن، افرادی چون گروه داعش را تحریک و خشم آنان را بر می انگیزند و عامل قتل و کشتار تعداد زیادی از مسلمانان و شیعیان می شوند.
آیت الله طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: تنها راهی که می توانیم در برابر جهان کفر ایستادگی کنیم، وحدت شیعه و سنی است و این امر به حدی اهمیت دارد که ائمه معصومین(علیهم السلام) گاهی در جلسه ای که اهل تسنن حضور داشتند حکمی خلاف واقع می دادند، که مبادا میان مسلمانان تفرقه بیفتد.
وی به آیه ای از قرآن کریم اشاره و اظهارکرد: خداوند مسلمانان را به ایستادگی دعوت می کند و می فرماید، اگر ایستادگی کنید به شما هیچ ضرری نمی رسد جز اینکه مورد آزار قرار می گیرید و اگر با شما وارد جنگ هم شوند، به شما پشت کرده و فرار خواهند کرد.
وی مردم غزه را مصداق آیه شریفه فوق دانست و گفت: هر چند ایستادگی مردم غزه به کشته و زخمی شدن حدود 10 هزار نفر منجر شد، لیکن توانستند بسیاری از شرایط خود را به اسرائیلی ها تحمیل کنند.
نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنانش بر پرداختن به اقدامات فرهنگی برای مقابله با مواد مخدر تأکید کرد و گفت: در این سال ها قوانین سختی برای مقابله با مواد مخدر وضع شد، اما این بلای خانمان سوز هنوز در جامعه در حال گسترش است.
وی نا امن شدن نهاد خانواده را یکی از پیامدهای اعتیاد به مواد مخدر دانست و گفت: اگر خانواده به عنوان کوچکترین و ابتدایی ترین نهاد اجتماعی برای زن و فرزندان نا امن شود، معضلات و آسیب های زیادی برای جامعه در پی خواهد داشت.
آیت الله طباطبایی نژاد، از ائمه جمعه خواست نه تنها در خطبه های نماز جمعه بلکه در جلسات و منبرهای خود نیز در خصوص فرهنگ سازی مقابله با مواد مخدر تلاش کنند و یک همت همگانی برای مبارزه با این مرگ تدریجی به وجود آورند.
وی از عدم رسیدگی به دفاتر ائمه جمعه شهرستان ها گلایه کرد و گفت: برخورداری از دفتر، مسوول دفتر، حداقل امکاناتی است که باید برای خدمت رسانی به مردم برای یک امام جمعه فراهم شود.
نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: ائمه جمعه هر کجا در امور زندگی با مشکل روبرو شوند، با قناعت و عزت مشکلات را پشت سر خواهند گذاشت، لیکن آنچه دغدغه آنهاست، ناتوانی از خدمت رسانی به مردم است.
8114/ 546/ د



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن