تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803233639




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری تجمع ما فرزندان غزه ایم با حضور اعضای شورای شهر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اجتماعی > شهری
برگزاری تجمع ما فرزندان غزه ایم با حضور اعضای شورای شهر
تجمع «ما فرزندان غزه ایم» صبح امروز مقابل ساختمان شورای شهر با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و اعضای شورای شهر برگزار شد.



به گزارش خبرگزاری مهر، به دنبال درخواست سازمانهای مردم نهاد شهر تهران برای برگزاری تجمعی اعتراضی به منظور اعلام انزجار از جنایات نسل کشی و کودک کشی رژیم صهیونیستی، صبح امروز تجمع «ما فرزندان غزه ایم» مقابل شورای شهر تهران، با حضور اعضای شورای شهر، سمن ها در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، کودکان، زنان، صلح، دفاع مقدس، جانبازان و معلولان، ورزشکاران و هنرمندان همراه با جمعی از خانواده های معظم شهدا خصوصا شهدای هسته ای برگزار شد و تجمع کنندگان اعتراض خود را نسبت به اقدامات ضد انسانی رژیم صهیونیستی و سکوت مجامع بین المللی با نگارش بیانیه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل اعلام کردند.
بر پایه این گزارش اعضای شورای شهر که در جلسه غیرعلنی شورا حضور داشتند، همگی در این مراسم حضور یافته و احمد مسجد جامعی، رییس شورای شهر تهران و الهه راستگو، رییس ستاد ساماندهی سازمان های مردم نهاد به ایراد سخن پرداختند.
در این مراسم کودکان بسیاری حضور داشتند که اسباب بازی هایشان را برای اهدا به کودکان غزه همراهشان آورده بودند.
 براساس این گزارش مراسم تشییع پیکرهای کودکان غزه به صورت نمادین برگزار شد.
همچنین چهره هایی از میان هنرمندان، بازیگران و ورزشکاران هم حضور داشتند که از آن جمله می توان به حضور رییس فدراسیون ووشو، عموپوررنگ، امیر محمد اشاره کرد. همچنین سروش کریمی هنرمند ارزشی صدا و سیما نیز در این مراسم به صورت داوطلبانه ترانه" اینجا غزه هست و من تو را دوست دارم " را اجرا کرد. آهنگ سازی و شعر این ترانه را سروش کریمی و تنظیم آن را باربد زارع انجام داده است .
در این مراسم که حضور کودکان در گروه های سنی مختلف به آن جلوه ای ویژه بخشیده بود، آرمیتا دختر شهید هسته ای رضایی نژاد متنی را خطاب به کودکان غزه خواند و به آنها اطمینان داد که همه فرزندان ایران زمین با آنها احساس همدردی می کنند و بچه های غزه تنها نیستند.
براساس گزارش خبرنگار سمن شورا کودکان کار و بهزیستی نیز با هماهنگی سازمان های مردم نهاد مرتبط در این تجمع حضور یافتند تا مراتب همدلی و همدردی خود را با کودکان غزه اعلام کنند.
 در پایان این مراسم که NGOهای مختلف و البته آتش نشانان داوطلب هم در آن حضور داشتند، بیانیه ای خطاب به بان کی مون، ذبیرکل سازمان ملل توسط خانم دکتر شاهسوند قرائت شد.
در تجمع «ما فرزندان غزه ایم» اشعاری توسط انجمن های ادبی اقوام مختلف کشور نیز اجرا شد. راستگو: سازمان های مردم نهاد عملگراتر از دولت‌ها حرکت می‌کنند/از سازمان‌های مردم نهاد دیگر کشورها می خواهیم مانع نقض قوانین بین المللی در غزه شوند رئیس سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: از همه سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های مدنی کشور و تمامی کشورها برای یک اقدام مؤثر در ممانعت از نقش آشکار قوانین بین‌المللی و کشتار بی‌رحمانه کودکان، زنان و غیرنظامیان یاری می‌طلبیم چرا که راه آزادی و آزادگی با آزادی قدس شریف میسر خواهد شد.
الهه راستگو در تجمع سازمان‌های مردم‌نهاد شهر تهران در حمایت از کودکان غزه که صبح امروز در مقابل درب شورای شهر تهران و با حضور اعضای شورا و همچنین خانواده شهدای هسته‌ای (شهید احمدی‌روشن و شهید رضایی نژاد) برگزار شد، اظهار داشت: سلام بر روح بلند شهدای والامقام مقاومت و سلام بر ایستادگی‌های مردم غزه و سلام و درود بر زنان و کودکان مظلوم و بی‌دفاع محسوس شده.
وی تصریح کرد: به راستی ظلم در هر جایی که اتفاق افتد محکوم است و آنچه این روزها در غزه رخ می‌دهد نشان از خوی وحشیانه و تجاوزگری رژیم خون‌آشام صهیونیستی و حامیان مستکبرش دارد. به راستی که رژیم صهیونیستی یک کودک‌کش است و کجایند مدعیان حقوق بشری و مدعیان مبارزه با تروریسم و به واقع برای کدامین بشر تلاش می‌کنند؟
راستگو بیان داشت: در سکوت مجامع جهانی و خودداری از هر گونه اقدام پیشگیرانه دولتها و سازمان‌های بین‌المللی که مُهر تأییدی است بر روند نسل‌کشی‌های شرم‌آور، همگرایی جامعه مدنی و سازمان‌های مردم‌نهاد برای تبدیل شدن به دیپلماسی عمومی و فعال در احقاق حقوق پایمال شده بشری در سراسر دنیا لازم و ضروری. چرا که این نهادها نشان دادند در همه عرصه‌ها همواره فراتر و عملگراتر از دولت‌های خود حرکت می‌کنند.
عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد:  اینجانب به نمایندگی از سازمان‌های مردم‌نهاد شهر تهران ضمن محکومیت و انزجار از جنایات هولناک و شرم‌آور رژیم صهیونیستی و همچنین ابراز همدردی با کودکان و و زنان بی‌دفاع و اعلام همبستگی و همراهی با مردم مظلوم غزه، از خداوند متعال برای تعجیل در تحقق وعده الهی، پیروزی حق علیه باطل و بازگشت امنیت و آسایش به شهروندان مسئلت داریم.
وی گفت: با این اجتماع به همه مردم فلسطین اعلام می‌داریم که ما در کنار آنها هستیم، همه ما فرزندان غزه‌ایم و قطعاً راه آزادی و آزادگی با آزادی قدس شریف میسر خواهد شد.
رئیس ستاد سازمان‌های مردم‌نهاد شهر تهران در پایان گفت: از همه سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مدنی کشور و تمامی کشورها برای یک اقدام مؤثر در ممانعت از نقض آشکار قوانین بین‌المللی و کشتار بی‌رحمانه کودکان، زنان و غیرنظامیان یاری می‌طلبیم.   رئیس شورای شهر تهران :  تا آخرین نفس از حقوق مردم غزه حمایت می کنیم رئیس شورای شهر تهران گفت: رژیم غاصب اسرائیل علاوه بر اینکه یک رژیم کودک‌کش است یک رژیم پلشت، جانی و خونخوار هم محسوب می‌شود.
احمد مسجدجامعی در تجمع سازمان‌های مردم‌نهاد شهر تهران در حمایت از کودکان غزه که صبح امروز در مقابل شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: ابتدا از همه مردم عزیز کشور در طول ایامی که رژیم اشغالگر قدس تجاوز دیگری را به سرزمین ارجمند، تاریخی و آیینی و دلاور غزه آغاز کرده و همه مردم ایران در شکل‌های مختلف از جمله با برگزاری نشست‌ها، راهپیمایی‌های خودجوش انزجار خود را نشان دادند تشکر می‌کنم.
وی تصریح کرد: این رژیم مشروط روی دیگری از خود به نمایش گذاشت و نشان داد به یک رژیم کودک‌کش تبدیل شده است.
رئیس شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: رژیم منفور شده اسرائیل یک رژیم پلشت، جانی و خونخوار است و این در حالی است که هفته‌های گذشته شاهد حملات وحشیانه از سوی رژیم صهیونیستی بوده‌ایم.
مسجدجامعی با بیان اینکه شادی و زندگی کردن حق همه کودکان است، گفت: داشتن زندگی آرام، پدر و مادر و زیستن در سایه پدر و مادر حق هر کودکی است که شاهد هستیم رژیم غاصب اسرائیل این حق را از کودکان غزه گرفته است.
وی گفت: تمام میثاق‌های بین‌المللی حق تحصیل برای کودکان و داشتن سرزمین برای آنها امری واجب محسوب می‌شود.
رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: 17 مرداد روز خبرنگار بود و شاهد هستیم که حضور خبرنگاران مستقل در سراسر جهان باعث برملا شدن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و فلسطین بود و خبرنگاران آزاد و مستقل در فضای مجازی و غیرمجازی این جنایات را به تصویر کشیدند.
رئیس شورای شهر خطاب به جمع حاضر اظهار داشت: ما اعضای شورای شهر در کنار شما و در برابر شما تعهد می‌کنیم تا آخرین نفس در کنار مردم مظلوم غزه خواهیم بود و از حقوق آنها حمایت خواهیم کرد چرا که همه ما فرزندان غزه هستیم. اعلان بیانیه تجمع «ما فرزندان غزه ایم» به زبان فارسی متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا

جناب آقای بان کی مون، دبیرکل محترم سازمان ملل متحد
با سلام و احترام

با توجه به جنایت های دهشتناک انجام شده اخیر در غزه، به عنوان نمایندگان سازمان های مردم نهاد تهران خواسته های سازمان های غیردولتی و کنشگران اجتماعی را خطاب به شما ابراز می داریم.

متاسفانه مدت یک ماه است که شاهد خشونت و نسل کشی در گوشه ای از زیست منطقه غرب اسیا؛ عضو ناظر سازمان ملل، به نام فلسطین، غزه می باشیم،  که روح جامعه بشریت و کرامت انسانی را خدشه دار نموده است. اما دریغ از عکس العملی قاطعانه و عملی از طرف دولت ها و مدعیان حقوق بشر علیه جنایات جنگی و نقض قوانین حقوق بین الملل از سوی سیاستگزاران غیرمتعهد.

با نگاهی سطحی بر تاریخ 66 ساله این منطقه، شاهد کشتارهای خونین هم چون جمعه سیاه، دیر کفر قاسم، صبرا و شتیلا، غزه و... بوده ایم که هم چون لکه ننگی بر دامان همه بشریت باقی مانده است. جنگ همواره مصیبتی برای تمام جهانیان خصوصا کودکان، زنان،معلولان ، سالخوردگان و اصولا غیرنظامیان است و تا امروز نیز ادامه دارد و بیشترین تلفات و آسیب ها را این گروه ها متحمل می شوند.

جناب آقای دبیرکل

سازمان ملل متحد بر مبنای پشتیبانی از صلح جهانی و جلوگیری از خشونت و بی عدالتی شکل گرفت و نخستین ماده در آرمان های والای منشور، حفظ صلح و امنیت بین المللی از طرق فراهم آوردن موجبات کاهش و حل و فصل اختلافات بین المللی با شیوه های مسالمت آمیز و دیپلماتیک مصوب گشته.
حقوق بشر دوستانه، حقوق جنگ یا حقوق مخاصمات شامل مجموعه ای از قواعد، معاهده ای یا عرفی بین المللی است که به چند مورد آن اشاره می نماییم؛
1.    معاهدات مربوط به حمایت از قربانیان جنگ که شاخص ترین آن ها کنوانسیون چهارگانه ژنو 1949،
2.    بند 6 ماده 51 کنوانسیون،
3.    معاهدات حقوق بشر دوستانه،
4.    اساسنامه دیوان بین المللی کیفری ICC (ماده 8)،
5.    مصادیق بند 2، ماده 81،
6.    ماده 7 مصادیق در چهارچوب اهداف مغرضانه نسبت به افراد بیگناه (محاصره، ممنوعیت رفت و آمد و بازرسی های غیرمجاز و...)،
7.    پروتکل های الحاقی 1977،
8.    معاهدات مربوط به محدودیت یا ممنوعیت انواع سلاح ها از جمله شیمیایی، بیولوژوی و میکروبیولوژی،
9.    معاهدات مربوط به حفاظت از اهداف خاص در طول مخاصمات از جمله اماکن مذهبی-فرهنگی و درمانی-آموزشی،
10.    معاهدات مربوط به مسئوولیت دولت ها و افراد ناقض حقوق بشر دوستانه که عمدتا موسس ساز و کارهای قضایی و کیفری برای مقابله با مرتکبین جنایات جنگی و جبران خسارات مادی-معنوی از دولت ها و افراد قربانی،
اما متاسفانه همیشه بیشترین قربانی ها در این درگیری ها کودکان و زنان هستند که مصائب و آسیب های روانی وارده بر آن ها سالیان طولانی بعد از اتمام جنگ ادامه دارد. آخرین نمونه این نقض مکرر قوانین طی این مدت یک ماهه، شب و روزهای آتش و خون که از نیل تا فرات خصوصا غزه اتفاق افتاده و وجدان بشری را شرمگین نموده است و کاملا برخلاف معاهدات مصوبه سازمان ملل متحد می باشد.

جناب دبیرکل
آمار جنایت های انجام شده تا پیش از 72 ساعت آتش بس به قرار ذیل است؛
1.    1800 نفر کشته که بیش از 84% آن غیرنظامیان و از این میان بیش از 400 کودک شناسایی شده است. 10000 مصدوم که تنها 16% آن نظامی بوده اند.
2.    تخریب های انجام شده برخلاف حقوق بین الملل بوده: 17 بیمارستان مورد حمله قرار گرفته که موجب تعطیلی 10 بیمارستان شده است. حمله با راکت به ده ها آمبولانس، اتوبوس و خودروهای امدادرسان.
3.    حمله به کادر 102 نفره پزشکی که 19 نفر کشته داشته است.
4.    حمله مستقیم به مدارس، مساجد و آژانس های امدادرسانی از جمله مراکز و مدارس سازمان ملل متحد.
بنابراین مشاهده می گردد، رژیم اشغالگر قدس با نقض بارز کنوانسیون چهارگانه ژنو و الحاقات آن که در قوانین عرفی و بین المللی و حقوق بشر و دو اصل بنیادین که شامل تفکیک و تناسب الزامی است در نظر نگرفته و دست به نسل کشی زده و با اقدام هایی کورکورانه و ضد بشری که می تواند، عواقب بسیار وخیمی را برای جامعه بشریت داشته باشد، اقدام نموده.
ما سازمان های مردم نهاد و کنشگران جامعه مدنی ایران، ضمن محکوم کردن و ابراز انزجار از اعلام تروریسم دولتی و ضد بشری اسراییل، خواهان اجرایی شدن موارد ذیل هستیم؛
1.    درخواست توقف کامل حملات و خودداری از هرگونه اقدام به تجاوز و کشتار در آینده، به بهانه های واهی.
2.    رفع محاصره بدون قید و شرط نوار غزه و بازگشایی فوری تمامی راه ها و گذرگاهی مرزی.
3.    تاکید بر ضرورت امدادرسانی فوری به مردم غزه و درخواست از همه سازمان های تخصصی بین المللی برای ارسال کمک های انسان دوستانه حیاتی.
4.    محاکمه بانیان کشتار غیرنظامیان و کودکان و زنان بیگناه به عنوان جنایت کاران جنگی.
5.    تشکیل کمیته حقیقت یاب با حضور نمایندگانی از سازمان های غیردولتی صلح طلب  و ضد خشونت از سراسر جهان.
ما سازمان های مردم نهاد تهران ضمن محکوم کردن اعمال ضد بشری انجام شده از دول عضو سازمان ملل متحد تقاضای تشکیل یک دادگاه واقعی برای بررسی جنایات انجام شده و اجرای عدالت هستیم.
به امید جهانی پر از داد و صلح
با تقدیم احترام
سازمان های مردم نهاد شهر تهران


۱۳۹۳/۵/۱۹ - ۱۵:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن