تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803850383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرداری نسبت به جامعه کارگری و بازنشستگان، کم لطف است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دبیر خانه کارگراصفهان: شهرداری نسبت به جامعه کارگری و بازنشستگان، کم لطف است اصفهان- ایرنا- دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: شهردار کلانشهر اصفهان نسبت به جامعه کارگری و بازنشستگان این شهر کم لطف است و به ارائه خدمات به آنها بی اعتنایی می کند.


به گزارش ایرنا، اصغر برشان روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بالغ بر 65 درصد جمعیت شهر اصفهان شامل خانواده تامین اجتماعی است و شهرداری این کلانشهر باید نسبت به ارائه خدمات و تسهیلات به این خانواده اقدام کند.
وی ادامه داد: پروژه ناژوان، تله کابین و تله سیژ برای کارگران تامین اجتماعی اجرایی نشده و پارک های سبز در طول شهر که مکان مناسبی برای استقرار بازنشستگان تامین اجتماعی است، برای آنها ساماندهی نشده است.
وی از شهرداری اصفهان خواست تا مکان هایی برای جامعه کارگری جانمایی کند تا بتوانند تشکلات رسمی برای کارگران ایجاد کنند.

** کشاورزان زکات ده، اکنون مستحق زکات هستند
دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان با اشاره به مساله خشکسالی در این استان گفت: کارگران شرق اصفهان که زمانی زکات ده بودند اکنون خود نیازمند و مستحق زکات شده اند.
وی افزود: غرب و جنوب غرب اصفهان نیز دچار خشکسالی شده و نرخ بیکاری در آن مناطق در حال افزایش است.
وی کشاورزی را اشتغالی پایدار به صورت فصلی دانست و ادامه داد: نزدیک یک سوم اشتغال در شهرستان فلاورجان کشاورزی بوده که اکنون دچار خدشه شده است.
برشان با بیان اینکه مساله آب استان اصفهان به جای ملی شدن استانی شد، اضافه کرد: اصفهان مملو از مهاجران است و این شهر از نظر هویت تاریخی و فرهنگی ممکن است دچار آسیب شود.
وی اظهار کرد: شهر اصفهان قدیمی ترین شبکه آب شرب را دارد و هدر رفت آب نیز بسیار زیاد است و احیای آن بودجه ملی نیاز دارد.
دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان تاکید کرد: اکنون وضعیت آب اصفهان قرمز است و در صورت بحرانی شدن نابهنجاری های بیشتری رخ خواهد داد.
وی خواستار احیا شدن حقابه زاینده رود و تالاب گاوخونی شد و آب را جریانی ملی دانست.
برشان همچنین درباره ظرفیت های گردشگری استان اصفهان گفت: هر توریست می تواند بالغ بر دو نفر اشتغال ایجاد کند و مسوولان باید این مسئله را به طور جد در نظر بگیرند.

** بزرگترین مشکل بازنشستگان، وضعیت درمان آنهاست
برشان گفت: مشکل عمده کنونی بازنشستگان وضعیت درمانی آنهاست و قانون الزام به درمان که در سال 1368 به تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان رسید، در اصفهان اجرایی نمی شود.
وی تصریح کرد: در صورتیکه بازنشسته ای به یکی از بیمارستان های تحت تامین اجتماعی مراجعه کرده و آنجا خدمات مورد نیاز وی را نداشت، باید این بازنشسته را به بیمارستانی که دارای این خدمت است ارجاع دهند تا درمان شوند اما این کار اکنون صورت نمی گیرد.
دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان ادامه داد: بیمارستان شریعتی اصفهان باید عمل جراحی قلب برای بازنشستگان تامین اجتماعی انجام دهد اما این کار نیز اجرایی نشده است.
وی افزود: کارگران نمی توانند عهده دار هزینه های سنگین عمل جراحی شوند.
وی اضافه کرد: دولت در بحث درمان قدم های خوبی برداشته و بسیاری از هزینه ها را کاهش داده است.

** نیروی انسانی وزارت کار برای بازرسی محیط کار کافی نیست
برشان درباره حوادث کار و بازرسی محیط های کار اظهار کرد: بازرسان وزارت کار حکم کارمند دادگستری را دارند و دارای مجوز برای ورود به کارگاهها حتی کارگاه های خانگی را دارند.
وی افزود: اما نیروی انسانی در بحث بازرسی این وزارتخانه کافی نیست و به همین دلیل حوادث ناشی از کار در استان اصفهان افزایش یافته است.
وی همچنین با اشاره به بن کارگری به میزان 80 هزار تومان گفت: این بن که اکنون حذف شده به ضرر کارگران است و دولت باید در قالب سبد ایمنی کالا به آنها کمک کند.

** مشکل شرکت پلی اکریل ایران نقدینگی است
دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: اکنون بزرگترین مشکل شرکت پلی اکریل ایران نقدینگی و تامین سرمایه است و با تغییر مدیرعامل و هیات مدیره امید است که این مشکل مرتفع شود.
وی از تشکیل شورای اسلامی کارگری در این شرکت خبر داد و ابراز امیدواری کرد که مشکلات شرکت با تعامل این شورا با مدیریت حل شود.
وی قراردادهای موقت کار را یک معضل دانست و اظهار کرد: این مساله منجر به ناامنی شغلی و اجتماعی، بزهکاری و حتی بالا رفتن سن ازدواج شده است.
برشان تاکید کرد: قانون باید تکلیف قراردادهای موقت و غیر موقت را با تعریف کردن کار دائمی و غیر دائمی مشخص کند.
برشان با بیان اینکه دولت یازدهم از گفتن حقایق و بیان بحران بیکاری اباعی ندارد، اضافه کرد: نرخ بیکاری در استان اصفهان از میانگین کشوری بالاتر است که این امر به عوامل متعددی مانند ارائه تسهیلات بانکی، رکود، بحث آب و خشکسالی و اختصاص یارانه در تولید مرتبط است.

** تاسیس یک مجتمع اقامتی برای کارگران در اصفهان
دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان از تاسیس یک مجتمع اقامتی برای کارگران در بافت تاریخی شهر اصفهان خبر داد و افزود: این مجتمع دارای 50 واحد است و به اعتباری حدود 30 میلیارد ریال نیاز دارد.
وی تعداد اعضای خانه کارگر اصفهان را 250 هزار نفر بیان کرد.

** سلامت نان در خطر است
رییس اتحادیه صنفی کارگران اصفهان نیز در جمع خبرنگاران گفت: حقوق کارگران در سال 92 و 93، 25 درصد افزایش یافت اما این افزایش برای خبازی ها اجرایی نشد.
علی یزدانی افزود: خبازی هایی که در گذشته میزان مصرف مخمر آنها 20 کیلوگرم بوده اکنون به زیر پنج کیلوگرم رسیده و این امر به دلیل عدم افزایش حقوق آنها بوده است.
وی تاکید کرد: خبازی ها نیز به همین دلیل مجبور به استفاده از افزودنی های غیر مجاز در نان هستند که این مساله باعث تهدید سلامت نان می شود.
546پ/7140/



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن