تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799632175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صف آرایی مخالفان دولت پاکستان رودرروی «نوازشریف»


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: صف آرایی مخالفان دولت پاکستان رودرروی «نوازشریف» اسلام آباد - ایرنا - «اسلام آباد» پایتخت پاکستان در روزهای اخیر به دلیل برنامه گسترده مخالفان «محمد نوازشریف» نخست وزیر برای برگزاری تظاهرات علیه دولت، چهره ای کاملا امنیتی به خود گرفته است.


احزاب مخالف دولت «محمد نواز شریف» نخست وزیر پاکستان برنامه ریزی گسترده ای برای برپایی تظاهرات میلیونی علیه دولت در سالروز استقلال این کشور (23 مرداد) اتخاذ کرده اند، همزنان دولت نیز برای به حداقل رساندن ابعاد این تظاهرات که به گفته آنها بدون مجوز است، تدابیری اندیشیده است که ایجاد شرایط امنیتی در شهر اسلام آباد از جمله این تدابیر است.
نیروهای امنیتی و پلیس همه مسیرهای منتهی به «منطقه قرمز» که مراکز مهم و حساس دولتی شامل مجالس ملی و سنا، نهاد ریاست جمهوری، کاخ نخست وزیری، دیوان عالی، وزارتخانه های مهم، مراکز اصلی رادیو و تلویزیون دولتی پاکستان و سفارتخانه های کشورهای مختلف در آن قرار دارد را با استفاده از کانتینرهای فلزی، بلوک های بزرگ سیمانی، نصب سیم خاردار و کامیون ها مسدود کرده است.
بر اساس این گزارش، قرار است خیابان های دیگر منتهی به محدوده منطقه قرمز اسلام آباد به دلیل تظاهرات برنامه ریزی شده احزاب مخالف دولت شامل حزب تحریک انصاف به رهبری «عمران خان» و جنبش مردمی سازمان منهاج القرآن به رهبری «طاهر القادری» نیز به مدت چند روز مسدود شود.
دولت پاکستان برای کاستن از ابعاد تظاهرات احتمالی روز 23 مرداد، صرفا به بستن برخی خیابان ها اکتفا نکرده و «قانون 144» را در همه بخش های اسلام آباد به اجرا گذاشته است.
بر اساس این قانون، تردد موتورسیکلت با بیش از یک سرنشین و تجمع بیش از چهار نفر در هر نقطه ای از شهر ممنوع است.
علاوه بر این، دولت دستور داده است توزیع سوخت خودروها در جایگاه های سوخت به ویژه در شهر اسلام آباد و راولپندی و همچنین در جایگاه های جاده های منتهی به اسلام آباد به شدت کاهش یابد که این موضوع باعث ایجاد صف های طولانی خودروها مقابل جایگاه ها و ترافیک سنگین در برخی خیابان های شهرها شده است.
به نظر می رسد دولت پاکستان قصد دارد با کاهش توزیع سوخت در جایگاه ها، از آن به عنوان ترفندی برای کاهش تردد مردم در آستانه برگزاری تظاهرات بزرگ مخالفان دولت استفاده کند.
ادامه این وضعیت می تواند باعث بروز مشکلاتی برای هواداران «عمران خان» و «طاهر القادری» برای عزیمت از شهرهای مختلف به سمت اسلام آباد و در نهایت کاسته شدن از حجم و شدت تظاهرات احتمالی روز استقلال علیه دولت شود.
بر اساس گزارش هایی که برخی رسانه های پاکستان منتشر کرده اند، حزب مسلم لیگ شاخه نواز در ایالت پنجاب در تلاش است تا بتواند با استفاده از همه توان خود از برگزاری تظاهرات ضددولتی جلوگیری کند و یا حضور مردم در این تظاهرات را به حداقل برساند.
برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که نیروهای امنیتی پاکستان ممکن است با هماهنگی مقامات دولت مرکزی در اسلام آباد، «محمد طاهر القادری» را به اتهام تحریک مردم علیه دولت و نقض قوانین، قبل از راه اندازی تظاهرات، بازداشت کنند.
القادری از هواداران خود خواسته است تا روز یکشنبه (فردا) در مراسمی که از سوی وی «روز شهدا» نام گذاری شده است، در شهر لاهور به یاد قربانیان درگیری میان فعالان سیاسی این حزب با نیروهای پلیس که ماه های گذشته اتفاق افتاد، شرکت کنند.
همچنین در درگیری میان نیروهای پلیس و هواداران القادری در منطقه «کامونکی» شهر «گوجرانوالا» در شرق ایالت پنجاب که شب گذشته روی داد، تعدادی از نیروهای پلیس و تظاهر کنندگان مجروح شدند. «طاهر القادری» مدعی است یک نفر از هوادارانش در این تظاهرات کشته شده است.
در نشست اخیر مقامات دولت پاکستان به ریاست «محمد نواز شریف» نخست وزیر و رییس حزب مسلم لیگ شاخه نواز، دولت تصمیم گرفت عناصر پشت صحنه تظاهرات میلیونی عمران خان و طاهر القادری را شناسایی و درباره آن چاره اندیشی کند.
عمران خان به عنوان اصلی ترین چهره سیاسی مخالف دولت پاکستان، حزب مسلم لیگ شاخه نواز را به عنوان حزب حاکم کنونی در این کشور متهم به تقلب در انتخابات پارلمانی سال گذشته می داند. دولت این اتهام را رد کرده و اصرار دارد که حزب مسلم لیگ شاخه نواز هیچ نقشی در برگزاری انتخابات سال گذشته نداشته است و ستاد انتخابات و دستگاه قضایی کشور مسوول برگزاری انتخابات بوده اند.
رییس حزب تحریک انصاف پاکستان خواسته فعلی خود و حزبش را استعفای نواز شریف از منصب نخست وزیری و برگزاری انتخابات زود هنگام در کشور اعلام کرده و هشدار داد که اگر دولت اقدامی برای رسیدگی به اعتراض های آنان نکند، تظاهرات حزب تحریک انصاف تبدیل به تحصن بلندمدت در مقابل پارلمان در اسلام آباد خواهد شد.
محمد طاهر القادری نیز مدعی است که دولت فعلی پاکستان نتوانسته وعده های انتخاباتی خود و خواسته های مردم را برآورده کند و اعلام کرد به زودی یک جنبش ضد دولتی به راه خواهد انداخت.
القادری که ملیت کانادایی دارد، ماه های گذشته به پاکستان بازگشت تا رهبری یک جنبش ضد دولتی را به دست بگیرد. وی همچنین از جمله شخصیت های جنجالی پاکستان است و سابقه سازماندهی تظاهرات ضددولتی را در گذشته دارد.
اگر چه نواز شریف به تازگی اعلام کرده است که تظاهرات مخالفان در روز استقلال تهدیدی برای دولت نخواهد بود، اما اتخاد تدابیر شدید امنیتی در اسلام آباد و برخی شهرهای مهم پاکستان حاکی از آن است که مقامات عالی دولت پاکستان، سخت نگران آینده حیات سیاسی خود هستند.
آساق**ا.ر**1723**1545



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن