تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804128521




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حالا سران حماس واقعیت را فهمیدند؛ چه کسی برنده جنگ غزه است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: حالا سران حماس واقعیت را فهمیدند؛ چه کسی برنده جنگ غزه است


حماس، سرسختانه در مقابل تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی مقاومت کرد و عملا نشان داد که تنها سازمان در میان اعراب است که می تواند در حد توانش، انتقام کودکان و زنان فلسطینی را بگیرد، اما بجز موفقیت های نظامی، سیاسی و اجتماعی، یک درس مهم را نیز فرا گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در شرایطی که فشار نهادها و سازمان های اجتماعی و اقتصادی رژیم صهیونیستی به نتانیاهو برای به پایان رساندن جنگ با غزه به اوج خود رسیده و تلاش های وی و حامیان عربش برای خاتمه یافتن درگیری ها به شکلی آبرومند ادامه دارد، جنبش حماس خود را برای دوران جدیدی از مقاومت آماده می کند.

فرماندهان صهیونیستی به خوبی می دانند که تعداد زیاد کشته های فلسطینیان که اغلب آنها زنان و کودکان هستند و نیز، ویران کردن ساختمان های غزه با بمب و موشک، برای هیچ ارتشی، پیروزی و موفقیت جنگی محسوب نمی شود و آنها نه تنها در از بین بردن حماس و گروه های مقاومت، بلکه در نابودی و حتی تضعیف سیستم موشکی آنها نیز موفق نبوده اند و جنگ با هرتوافقی که پایان یابد، باید خود را برای تبعات یک شکست نظامی دیگر آماده کنند.
کشته شدن سرباز صهیونیستی


واقعیت این است که حتی اگر تمام 1600 فلسطینی کشته شده در غزه، رزمندگان حماس بودند و ارتش صهیونیستی نیز طبق ادعای خودش تنها 64 کشته داده بود، بازهم از نظر نظامی، ارتش صهیونیستی نمی توانست ادعای پیروزی کند.آنها یکی از مجهزترین ارتش های جهان را در اختیار دارند و طبق ادعای خودشان، برای ریشه کنی یک گروه کوچک شبه نظامی که پایگاه اجتماعی محکمی ندارد و بیش از 8 سال در محاصره کامل بوده و از هرنظر به شدت تضعیف شده، به غزه حمله کردند.

اما پس از 33 روز تهاجم همه جانبه و با استفاده از تمامی امکانات، از ماهواره های مستقر در فضا و پیشرفته ترین جنگنده ها و پهپادها گرفته تا سکوهای موشکی مستقر در زمین و دریا و توپخانه و تانک های جدید، نه تنها نتوانستند حماس و سیستم موشکی آنها را نابود کنند، بلکه باوجود پرهیز از رویارویی دوطرفه با دشمن، 64 کشته نیز دادند و اکنون باید با کوله باری از دشنام ها و انتقادهای عمومی مردم سراسر جهان، غزه را ترک کنند.
عقب نشینی ارتش اسرائیل


طبق آمار رسمی نهادهای اقتصادی رژیم صهیونیستی، تنها بسته شدن فرودگاه بن گوریون، تاکنون نزدیک به شش میلیارد دلار خسارت به تاجران مرتبط با این رژیم وارد کرده و یک و نیم میلیارد دلار خسارت مستقیم روی دست نهادهای اقتصادی رژیم صهیونیستی گذاشته است.

حتی اگر طبق افشاگری هفته گذشته رسانه ها، مقامات سعودی هزینه حمله به غزه را تقبل کرده باشند و این ضرر و زیان مالی نیز از چاه های نفت عربستان تامین شود، باز هم تبعات ناامن شدن سرزمین های اشغالی، دامن اقتصاد رژیم صهیونیستی را رها نخواهد کرد و روند فرار سرمایه گذاران ادامه خواهد یافت. همانگونه که باوجود تبلیغات شدید رسانه های صهیونیستی، روند بازگشت یهودیان غربی و امریکایی به کشورهایشان ادامه دارد و روز به روز تشدید می شود.

این اوضاع، برای اینکه حماس روی خواسته هایش پافشاری کند و امتیاز بگیرد، کافیست. اما آنها دلایل دیگری نیز برای ادامه ایستادگی و شرط گذاشتن برای رژیم صهیونیستی و حامیان پیدا و پنهانش، دارند.

در گذشته، حتی در درگیری سال 2012 رژیم صهیونیستی با غزه، دولت مصر تمام گذرگاه های رفح را باز گذاشت تا غزه، در محاصره نباشد و سایر اعراب نیز، برای اقناع افکار عمومی و خاموش کردن انتقادهای مردمشان از وارد نشدن به درگیری با رژیم صهیونیستی، وعده کمک های مالی برای بازسازی شهرهای فلسطینی را در بوق و کرنا کرده و با عزت و احترام از سران حماس پذیرایی می کردند، اما این بار، جهان عرب، نه تنها در مقابل تجاوز وحشیانیه صهیونیست ها تظاهر به خشم نکرد و شعار نداد، بلکه همچون عربستان، سکوتی مرگبار را در پیش گرفت و یا چون مصر، دهان برای دشنام به حماس باز کرد.
رابطه حماس با اخوان المسلمین


این بار حماس به رغم به دست آوردن جایگاه بزرگ اجتماعی و سیاسی در میان مردم فلسطین و حتی اعراب و غیرمسلمانان سایر کشورها، دریافته است که دیگر دوستان زیادی در میان دولت های عربی برای رویارویی با رژیم صهیونیستی ندارد.

این بار فریادهای اعتراض و خشم آلود علیه صهیونیست ها از گلوی مردمان غیر عرب خارج شد، چراکه اهالی سوریه و عراق مجبور به دفاع از خود و اعراب شمال افریقا و کشورهای حوزه خلیج فارس، سرگرم فرار یا ترسیدن از اراذل و اوباش مدعی خلافت بودند.

در این میان، تنها ایران بطور آشکار و حتی قویتر از گذشته از حق مردم فلسطین حمایت کرد و حماس و اعراب خوب می دانند که این کشور واقعا از دوستانش حمایت می کند، حتی اگر برخی متحدانش در سوریه ، عراق و لبنان پنجه در پنجه دست پروده های صهیونیسم انداخته باشند.
اعراب حامی حماس

حماس که پس از روی کار آمدن اخوان المسلمین در مصر، به طمع افتاده و با خطایی استراتژیک،  به آن سمت متمایل شده بود، خیلی زود خیانت شیوخی را که با برگشتن ورق، از پشت به محمد مرسی خنجر زدند دید و هنوز از این حیرت خارج نشده بود که تیغ تیز این خیانت پیشگان را بر پشت خود نیز، احساس کرد.

به نوشته مقاله امروز ان بی سی، حماس اگرچه کمی دیر، اما به هر روی، متوجه شده است که فصل ها را اشتباه گرفته بود. آنها در حالی که لباس تابستان عربی بر تن داشتند، خود را در پاییز استبدادی سران عرب یافتند.
همسر اسماعیل هنیه در کنار همسر شاه قطر


این وقایع، به حماس و جوانان فلسطینی در سایر گروه های مقاومت، آموخته است که برای حذف نشدن از روی زمین، راهی بجز مبارزه برای پس گرفتن حق خود ندارند و امید به کمک رسیدن از سوی شیوخ ثروتمند و تن پرور عربی، از سراب رسیدن به رفاه و امنیت در صورت سازش با اشغالگران و دل بستن به وعده های حامیان آنها، پوچ تر و مرگ آور تر است.

به نوشته ان بی سی نیوز، دلیل اصلی اینکه صهیونیست ها تا جایی که می توانست بمب و موشک بر سر مردم غیرنظامی غزه ریخت و تفنگدارانش با افتخار از شلیک به کودکان گفتند، این بود که می دانستند حماس دوستان بسیار کمی در منطقه برایش باقی مانده است.

آنها که با بی نتیجه ماندن تلاش دوستانشان برای برقراری آتش بس، از فرصت استفاده می کردند تا فلسطینیان بیشتری را از سرزمینشان وادار به مهاجرت کنند، قصد دارند امروز با تشکیل جلسه اضطراری کابینه، غزه را رسما به عنوان سرزمین دشمن معرفی کنند تا در صورت امکان، راه برای کشتار آشکار مردم این منطقه باز شود و حماس و گروه های مقاومت وحشت زده شده و دست از خواسته های خود بردارند.

اما گروه های مقاومت در غزه، خوب می دانند که محاصره غزه فقط و فقط با موشک های آنها می شکند و لبخندها و وعده های پیام آوران آتش بس، فریبی برای نجات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی رژیم صهیونیستی است.

بی تردید اگر جنگ به سود رژیم صهیونیستی پیش می رفت، نه سازمان ملل و نه مقامات امریکایی، مصری و ترکیه ای پشت سرهم، طرح های آتش بس ارائه نمی کردند.
 


یک شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن