تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820131723




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شکارچیان متخلف بلای جان حیات وحش


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شکارچیان متخلف بلای جان حیات وحش گچساران - ایرنا - شکارچیان متخلف با شکار و صید گونه های کمیاب یا نایاب بلای جان خیات وحش گچساران هستند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، نگاهی به تیتر صحفه حوادث برخی رسانه ها در دستگیری شکارچیان غیر مجاز، کشته شدن برخی گونه های نادر حیات وحش در اثر بی احتیاطی و کمبود محیط بان برای تقویت گشت زنی در مناطق حفاظت شده این شهرستان حکایت از حزن و اندوه بی انتهای طبیعت دوستان در از بین رفتن تدریجی گونه های حیات وحش دارد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست گچساران گفت: این شهرستان با کمبود نیروی انسانی محیط بان برای نگهداری از حیات وحش در مناطق حفاظت شده مواجه است.

عبدال دیانتی نسب افزود: تعداد نیروی انسانی محیط بان که در مناطق حفاظت شده گچساران در حال نگهداری از حیات وحش هستند یک پنجم استاندارد جهانی است.

وی بیان کرد: هر محیط بان در این شهرستان ازپنج هکتار منطقه حفاظت شده پاسبانی می کند در حالی که استاندارد بین المللی مناطق حفاظت شده برای هر نفر نیروی محیط بان یک هکتار است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گچساران با اشاره به اهمیت بهره مندی از حیات وحش ضمن نگهداری از این گنجینه خدادای برای نسل های آینده ابراز کرد: مشارکت های مردمی و رسانه های ارتباط جمعی بازوان توانمند این اداره متولی بر تداوم شادابی در حیات وحش هستند
دیانتی از رسانه های ارتباط جمعی خواست برای حفاظت از محیط زیست و تشویق مردم برای شکار نکردن گونه های جانوری فرهنگ سازی کنند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست گچساران گفت: شکارچیان متخلف این شهرستان در یک ساله گذشته 174 میلیون و 860 هزار جریمه شدند.

عبدال دیانتی نسب افزود: از یک ساله گذشته تاکنون 85 شکارچی متخلف در مناطق گچساران شناسایی شده است.
وی اظهار کرد: از این شکارچیان متخلف سه قلاده سنجاب،چهار بهانه دلیجه،14 قطعه تیهو کشف و در طبیعت رهاسازی شده است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست گچساران تصریح کرد: 45 قبضه اسلحه مجاز و هفت قبضه اسلحه غیر مجاز از این شکارچیان کشف شده است.
وی مداوا و نگهداری 12 بهانه سارگپه که از سوی دوستداران طبیعت به این اداره تحویل داده شده بود را از خدمات این اداره متولی برای حفاظت از حیات وحش ذکرکرد.
دیانتی نسب صدور 522 پروانه شکار برای فصول مجاز، 37 پروانه صیدماهی،184 فقره پروانه پرنده، 98 مورد بازدید از اماکن دفن زباله، 52 جانمایی طرح های صنعتی و احداث سه آبشخور برای حیات وحش مناطق حفاظت شده را دیگراقدامات این اداره برشمرد.
شهرستان گچساران دارای 52 هزار هکتار منطقه حفاظت شده و 9 محیط بان است.
8143/566



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 236]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن