تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816767610




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معلمان فارس در حوزه محیط زیست آموزش می بینند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: با امضای تفاهم نامه؛ معلمان فارس در حوزه محیط زیست آموزش می بینند خبرگزاری پانا: مدیر کل آموزش و پرورش فارس و مدیر کل سازمان حفاظت از محیط زیست فارس تفاهم نامه ای در خصوص آموزش چهره به چهره 70 درصد معلمان فارس در حوزه های زیست محیطی تا پایان سال، امضا کردند.
۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ مرداد ساعت 16:50



به گزارش خبرگزاری پانا، حمیدرضا آذری بعد از ظهر امروز در دیار با مدیرکل محیط زیست استاناظهار داشت: 75 هزار معلم در آموزش و پرورش فارس فعالیت می کنند، که اکثریت معلمان فارس، یعنی حدود 70 درصد آنها، توسط مربی های محیط زیست آموزش می بینند.  
مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: نباید به دنبال معجزه بود بلکه آموزش همان معجزه است و تنها راه نجات انسان ها و تغییرقضا و قدر آنها، تعلیم و تربیت است.
 
وی اظهار کرد: باید تعلیم دانش آموزان از پیش دبستانی و ابتدایی شروع شود و معلم ها به طبیعت اعتقاد داشته باشند و درک کنند که کشتن یک حیوان چه رنج و مصیبتی برای طبیعت است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: تحقیقات ثابت کرده که هر جا معلم ها با ما همراه باشند موفقیت ما دو چندان است زیرا مخاطبان اصلی ما آنها و مخاطبان اصلی آنها، دانش آموزان هستند.
 
آذری با اشاره به اینکه در برخی نقاط شکار حیوانات افتخار محسوب می شود، گفت: در این مناطق ما باید تلاش کنیم مبحثی را که ارزش محسوب می شود به عنوان ضدهنجار معرفی کنیم که اوضاع را کمی دشوار می کند و باید خیلی تلاش کنیم.
 
وی با بیان اینکه امروزه در بحث آموزش استفاده از تکنولوژی ها بیشتر از سخنرانی جواب می دهد، اظهار کرد: سازمان محیط زیست می تواند کلیپ هایی را آماده کند و در اختیار ما قرار دهد تا در انجمن های اولیا و مربیان به نمایش در آید زیرا استفاده از کلیپ های سمعی و بصری برای آموزش این افراد در این زمینه می تواند خیلی موثر باشد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان این که باید فرزندانمان را تربیت پذیر و جامعه پذیر کنیم، گفت: جامعه شناسان اعتقاد دارند که بچه ها در کودکی باید در ابتدا جامعه پذیر و بعد فرهنگ پذیر شوند و فرهنگ پذیری به معنای این درونی کردن هنجارهاست بدون این که مکانیزم های بیرونی به فرد فشار آورند.
 
حمیدرضا آذری تاکید کرد: ما به عنوان کسانی که شهروندان را تربیت می کنیم و با توجه به اینکه محیط زیست یکی از محورهای شهروندی است باید حتی بیش تر از سازمان محیط زیست دغدغه طبیعت را داشته باشیم.
 
وی گفت: تمام وزرای آموزش و پرورش دنیا با هم جمع شدند و چهار شعار "یادبگیریم بدانیم، یادبگیریم عمل کنیم، یادبگیریم زندگی کنیم، یادبگیریم با هم زندگی کنیم" را به عنوان شعار آموزش و پرورش انتخاب کردند و عقیده شان بر این است که بالاترین مرحله یادگیری، یادگیری با هم زیستن است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: چیزی که در کشور ما راه زیادی در پیش دارد این است که بچه های ما یاد بگیرند چطور با هم زندگی کنند.
 
آذری بیان کرد: به بچه ها یاد می دهیم که فقط خودشان در کلاس بهترین باشند در حالیکه باید یاد بگیرند که به صورت گروهی بیاموزند.
 
وی ادامه داد: وظیفه آموزش و پرورش است که راه های درست زیستن در جامعه را به دانش آموزان یاد دهد.  
 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی ما از فرهنگ ماست و این فرهنگ ارثی است که به ما رسیده و ما نه تنها سعی نکرده ایم آن را بهتر کنیم بلکه بدترش هم کرده ایم.
 
آذری با بیان اینکه به تربیت صحیح دانش آموزان چندان توجهی نمی شود، گفت: از شهردار شیراز درخواست کردم که در ساخت مدرسه ای در فضای سبز ما را یاری دهد که اسم مدرسه را شهروند نمونه بگذاریم و هم شهرداری و هم آموزش و پرورش مبلغی را در اختیار این مدرسه قرار دهند و محور این مدرسه تربیت 800 شهروند خوب باشد اما شهردار به علت مشکلات مالی این درخواست را رد کردند.
 
وی ادامه داد: این در حالی است که در شهرداری طرحی تصویب شده که 100 میلیارد صرف امور فرهنگی شود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با تحقیقی که در جوامع شهری صورت گرفته، مشخص شده که 80 درصد رفتار والدین را فرزندان تعیین می کنند بنابراین با توجه به این اثرگذاری و این که بچه ها قادر هستند ما تغییر دهند باید سعی کنیم آنها را درست تربیت و نگرششان را صحیح کنیم.
در ادامه حسینعلی ابراهیمی کارنامی گفت:در حوزه گردشگری در فارس علاوه بر مفاخر فرهنگی و اماکن تاریخی مذهبی، ظرفیت های طبیعت گردی نیز ظرفیت بزرگی محسوب می شود که عنایت چندانی به آن نشده است.
 
مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست فارس با برشمردن مشکلات زیست محیطی فارس از جمله بحران آب، مسائل مربوط به فاضلاب، شکار بی رویه و تخریب و تجاوز به محیط زیست، افزود: از دیگر مشکلات ما زباله هایی است که ظرفیت ها استان را در حوزه طبیعت گردی از بین می برند.
 
وی با اشاره به اینکه در گردشگری فارس به طبیعت چندان توجهی نشده، گفت: ما در برخی نقاط  و حتی در خود شهر شیراز به عنوان شهر ادب و فرهنگ، شاهد ورودی های زشتی هستیم.
 
ابراهیمی ادامه داد: اینها مواردی هستند که باید اصلاح شوند و اعتقاد ما بر این است که آموزش افراد جامعه را باید از پایه و در سطوح مختلف شروع کنیم.
 
وی افزود: به این ترتیب که معلم ها در این راستا آموزش ببینند و بعد به طور مستقیم اطلاعات خود را به مخاطبان اصلی خود یعنی دانش آموزان منتقل کنند و دانش آموزان نیز این مطالب را به خانواده های خود انتقال دهند تا بتوانیم در پروسه زمانی مناسبی تعداد زیادی از احاد جامعه را در حوزه های زیست محیطی آموزش دهیم.
 
 مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست فارس تاکید کرد: امیدواریم ماحصل تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و سازمان حفاظت از محیط زیست تغییر رفتار مردم در این راستا باشد.
 
وی بیان کرد: آموزش و پرورش در بحث توسعه پایدار بستر اصلی است که برای فراهم آوردن این توسعه باید خوب و دقیق کار کند و اطلاعات خوبی در اختیار داشته باشد.
 
ابراهیمی کارنامی تاکید کرد: اگر به دنبال رشد و چشم اندازی برای توسعه هستیم و قصد داریم در بین کشورهای خاورمیانه، جهان اسلام و در کل دنیا جایگاهی برای خود به دست آوریم، رعایت مولفه هایی از جمله محیط زیست سالم ضروری است.
 
این مقام مسئول گفت: آموزش چهره به چهره معلم ها عملی است که می تواند ما را به سمت اهدافی که داشته ایم رهنمون سازد.
 
به گزارش پانا، در این دیدار تفاهم نامه ای در خصوص آموزش چهره به چهره 70 درصد معلمان فارس در حوزه های زیست محیطی تا پایان سال، امضا شد.
 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن