تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820776969




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهان، گرفتار بحران رهبری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: باید سقف سیاست دنیا را شکافت جهان، گرفتار بحران رهبری تهران - ایرنا - آتش بس موقت میان حماس و رژیم صهیونیستی، به دلیل اصرار این رژیم بر ادامه محاصره غزه، دیروز شکسته شد و اکنون زمان آنست که اعلام شود جنگ یکماهه غزه با عبرت هائی همراه است که برشمردن آنها برای شناخت بیشتر ملت ها از مدعیان اخلاق، قانون، حقوق بشر ورهبری جهان ضرورت دارد.


حملات وحشیانه هوائی، زمینی و دریائی ارتش رژیم غاصب صهیونیستی هر چند نزدیک هزار شهید، ده هزار مجروح و صدها هزار آواره و بی خانمان روی دست مردم غزه گذاشت و به ویرانی هزاران خانه و مدرسه و بیمارستان و مسجد منجر شد، ولی از این نظر که پرده تزویر را از چهره بسیاری از دولت ها، سازمان ها و مجامع بین المللی کنار زد، دارای ویژگی های زیادی است. هر چند قبل از این جنگ نیز کم و بیش واقعیت های مربوط به این دولت ها و سازمان ها و مجامع بر اهل فن آشکار بود ولی ابعاد جنایات یکماهه صهیونیست ها در غزه و مواضع بسیاری از دولت ها و مجامع بین المللی چنان بی سابقه و ضد بشری بود که بیش از هر زمان دیگری به شناخت چهره واقعی گردانندگان بخش عمده ای از جهان منجر شد. رسیدن به چنین نتایجی هر چند خوشایند نیست ولی برای ثبت در تاریخ و اضافه شدن برتجربه ای که ملت ها از قدرتمندان و کار کرد ابزارهای بین المللی در اختیار آنها به دست می آورند اهمیت زیادی دارد.
از نزدیک ترین ها اگر شروع کنیم، باید به مواضع سران عرب درباره جنگ یکماهه غزه بپردازیم. هر چند در روزهای اول حملات صهیونیست ها به غزه، بی عملی سران کشورهای عربی موجب شده بود این تصور در ذهن ها پدید آید که آنها سکوت پیشه کرده اند ولی با گذشت زمان و کنار رفتن پرده ها مشخص شد که آنها از قبل در جریان حمله رژیم صهیونیستی قرار داشتند و حتی بخش عمده ای از هزینه های این حمله را تعدادی از دولت های مرتجع عرب تقبل کرده اند. علاوه بر این، شبکه های رادیوئی و تلویزیونی وابسته به سران ارتجاع عرب اجازه نداشتند واقعیت های غزه را پخش کنند و ملت های عرب نیز تحت فشار بودند تا اقدام به برپائی راه پیمائی های ضد صهیونیستی در حمایت از مردم مظلوم غزه نکنند.
از اولین روزهای جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، بسیاری از ملت ها با راه پیمائی ها، تجمعات و تظاهرات اعتراضی نسبت به این جنایات عکس العمل نشان دادند. این تظاهرات و تجمعات، هر روز گسترده تر شد بطوری که در روزهای آخر، سرتاسر جهان را فرا گرفت و در خود آمریکا نیز مردم در شهرهای مختلف با راه پیمائی های متعدد به حمایت های مالی و سیاسی و تبلیغاتی و نظامی دولت این کشور از رژیم صهیونیستی اعتراض می کردند. با این حال، سران ارتجاع عرب حاضر نشدند به مردم کشورهای خود اجازه راه پیمائی بدهند و حتی اخبار راه پیمائی های ملت های دیگر و واقعیت های غزه را نیز از رسانه های خود پخش نکردند.
برای این وضعیت، نامی غیر از همراهی ارتجاع عرب با رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایت علیه مردم غزه نمی توان در نظر گرفت. فریادهای زنان و کودکان غزه که در طول یکماه گذشته از دولت های عرب می خواستند به یاری آنان بشتابند، هرگز نتوانست در دل سنگ سران مرتجع عرب اثر کند و آنها را از همراهی با صهیونیست ها منصرف سازد. اکنون حتی کودکان غزه هم فهمیده اند که سران مرتجع عرب با صهیونیست ها همدست هستند و نه تنها نباید از آنها انتظار کمک برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی داشت، بلکه باید آنها را شریک جنایات این رژیم سفاک دانست. در این میان، رژیم کودتائی مصر و شخص ژنرال کودتاچی عبدالفتاح السیسی که با انتخابات تقلبی بر مسند ریاست جمهوری مصر تکیه زده در ردیف اول همدستان رژیم صهیونیستی در جنایات غزه قرار دارد.
کنار رفتن نقاب تزویر از چهره ˈاوباماˈ رئیس جمهور آمریکا نیز از نتایج تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه بود. اوباما در تبلیغات انتخاباتی خود هنگامی که قصد داشت کلید کاخ ریاست جمهوری آمریکا را از بوش کوچک بگیرد، از عنوان ˈتغییرˈ استفاده کرد. بکار بردن این کلمه به معنای تصمیم او برای کنار گذاشتن سیاست های جنگ طلبانه و ضد حقوق بشری حزب جمهوری خواه آمریکا و ایجاد تحول در سیاست خارجی این کشور بود. ولی اوباما نه تنها چنین تغییری را در سیاست خارجی آمریکا پدید نیاورد، بلکه در تمام زمینه های حقوق بشری بسیار بدتر و حتی منفی تر از حزب جمهوری خواه عمل کرد. تازه ترین نمونه، حمایت مطلق و گسترده سیاسی، تبلیغاتی، مالی و نظامی او از رژیم صهیونیستی در تهاجم جنایتکارانه به غزه است. اوباما، تحت پوشش لزوم تأمین اسرائیل، به سران خونخوار و سفاک رژیم صهیونیستی حق داد از زمین و هوا و دریا به غزه حمله کنند و حتی خانه ها، مدارس، بیمارستان ها، مساجد و مراکز اداری سازمان ملل را نیز ویران نمایند.
آنچه در موضعگیری اوباما بسیار عجب بود، حمایت از بمباران و گلوله باران خانه ها و مدارس و بیمارستان های غزه بود که قوانین بین المللی مربوط به جنگ، آن را منع کرده و انجام آن را جنایت جنگی دانسته است. رئیس جمهور آمریکا در طول یکماه گذشته چند بار از این جنایات جنگی صهیونیست ها حمایت کرده و حتی برای تقویت بنیه نظامی رژیم صهیونیستی درهای انبار سلاح های آمریکا در سرزمین های اشغالی را به روی ارتش اسرائیل باز کرده و علاوه بر آن، چند کشتی تجهیزات جنگی برای رژیم صهیونیستی ارسال نموده و مبلغ 225 میلیون دلار نیز به این رژیم کمک نقدی کرده است. این اقدامات، موجب شد چهره جنگ طلب و ضد حقوق بشر اوباما برملا شود و کار به جائی برسد که رئیس جمهور آمریکا به منفورترین فرد نزد ملت های عرب و مسلمان تبدیل شود. دولتمردان انگلیس و فرانسه نیز در ردیف بعد از رئیس جمهور آمریکا در صف شرکای جنایات رژیم صهیونیستی در غزه قرار دارند.
کارنامه مجامع بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد در جنگ غزه، از همه سیاه تر است. دبیرکل سازمان ملل بعد از سه هفته طفره رفتن فقط جرأت کرد برای کشته شدن کودکان غزه توسط رژیم صهیونیستی ابراز تأسف کند اما وی حتی یک کلمه در محکومیت این رژیم به زبان نیاورد. شورای امنیت سازمان ملل نیز نتوانست قطعنامه ای علیه جنایات صهیونیست ها در غزه تصویب کند. این وضعیت اسفبار، نشان دهنده عمق وابستگی سازمان ملل به قدرت های سلطه جو و صهیونیسم بین الملل است.
در جهان اسلام و جهان عرب نیز سازمان های بین المللی پرطمطراقی همچون سازمان کنفرانس اسلامی سابق که فکر می کند با تغییر نام می تواند ننگ بی عملی خود را بپوشاند و اتحادیه عرب که توجیه گر دیکتاتوری های سران مرتجع عرب است، هیچ اقدامی برای نجات مردم بی پناه غزه از ظلم و ستم صهیونیست ها به عمل نیاوردند. این دو سازمان نیز به دلیل وابستگی به دولت های مستبد، دچار بی عملی شده اند و تنها هنرشان اینست که بودجه های هنگفت خارج شده از کیسه ملت های مسلمان و عرب را حیف و میل کنند، به صادر کردن بیانیه های بی خاصیت اکتفا نمایند و برای دیکتاتورها فرصت ماندن بر مسند قدرت بخرند.
ملاحظه کارنامه سران کشورها و مجامع بین المللی نشان می دهد جهان با بحران رهبری مواجه است. ادامه این وضعیت می تواند به فاجعه های بزرگ تری برای ملت ها منجر شود. برای جلوگیری از این فجایع، باید سقف جهان سیاست را شکافت و طرحی نو در انداخت. این کار، فقط از ملت ها بر می آید. ملت ها باید علیه فساد گسترده حاکمان و سرسپردگی مجامع بین المللی قیام کنند و زمینه را برای حاکمیت صالحان فراهم سازند.
اول ** 1610



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن