تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819299014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش معلولیت از 10 به 15 درصد طی دو سال اخیر در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون سازمان بهزیستی خبر داد: افزایش معلولیت از 10 به 15 درصد طی دو سال اخیر در کشور تهران - ایرنا - معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: آمار معلولیت در کشور طی دو سال اخیر از 10 به 15درصد افزایش یافته است.


«یحیی سخنگویی» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: براساس آمار سازمان بهداشت جهانی، 15درصد از افراد هر جامعه معلول هستند که در ایران این آمار به بیش از 11 میلیون نفر می رسد، که سه درصد از این افراد دارای معلولیت های بسیار شدید هستند.
وی ادامه داد: امکانات سازمان بهزیستی محدود است و اگر امکانات این سازمان 10 برابر شود، همچنان قادر به پاسخگویی به نیازها نیستیم، زیرا جمعیت معلولان نیز هر ساله افزایش می یابد.
سخنگویی تصریح کرد: اکنون بیش از یکهزار و 800 مرکز توانبخشی در کشور وجود دارد که حدود یکصد هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی را حمایت می کنند.
وی گفت: سازمان بهزیستی در چند سال گذشته حضور معلولان در کنار خانواده را در اولویت کاری خود قرار داده، زیرا بهزیستی اعتقاد دارد که فرد معلول باید در کنار خانواده نگهداری شود و در واقع مجموعه بهزیستی وجه نظارتی خود را ایفا کند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی ادامه داد: طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده اکنون از استان های محروم شروع شده، بطوریکه در این بخش ماهانه یکصد هزار تومان به خانواده هایی که افراد معلول خود را نگهداری می کنند، پرداخت می شود.
وی افزود: یکی دیگر از اقدامات انجام شده از سوی سازمان، ترخیص معلولان خودکفا از مراکز است که در این زمینه نیز موظفیم تا 60 درصد از یارانه پرداختی مراکز را به خانواده ها جهت نگهداری معلولانی که قابلیت ترخیص را دارند، پرداخت کنیم، بطوریکه ماهانه حداقل یکصد هزار تومان و حداکثر 150 هزار تومان بابت ترخیص معلولان جسمی حرکتی به خانواده ها داده می شود.
سخنگویی با بیان اینکه بسیاری از معلولان تحت پوشش این سازمان دارای بیمارهای خاص مانند هپاتیت و ایدز نیز هستند، گفت: نگهداری و خدمات توانبخشی به این افراد بسیار دشوار است.
وی ادامه داد: 20 هزار بیمار روانی نیز در مراکز تحت پوشش بهزیستی بستری هستند که اگر این مراکز تعطیل شود باعث بروز مشکلات زیادی در شهر و محلات خواهد شد.
اجتمام ** 9188 ** 1071



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن