تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821090058




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشاجرات سياسي باري از دوش جامعه برنمي‌دارد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مشاجرات سياسي باري از دوش جامعه برنمي‌دارد
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مشاجرات سياسي باري از دوش جامعه برنمي‌دارد، خطاب به خبرنگاران گفت: بايد در پس‌زمينه هر فعل رسانه‌اي شرايط منطقه‌اي و بين‌المللي در ذهن‌تان باشد و اين خيلي مهم است كه از چه زاويه‌اي به مسائل نگاه مي‌كنيم.


رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مشاجرات سياسي باري از دوش جامعه برنمي‌دارد، خطاب به خبرنگاران گفت: بايد در پس‌زمينه هر فعل رسانه‌اي شرايط منطقه‌اي و بين‌المللي در ذهن‌تان باشد و اين خيلي مهم است كه از چه زاويه‌اي به مسائل نگاه مي‌كنيم.
به گزارش فارس، علي لاريجاني روز گذشته در نشست صميمي با خبرنگاران پارلماني خبرگزاري‌ها، پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني و روزنامه‌ها در سخناني كار رسانه را كاري دلپذير براي فرد و جامعه خواند و در ادامه با اشاره به اينكه آشفتگي كنوني در منطقه خاورميانه در چند دهه اخير سابقه نداشته است، گفت: امروز از ليبي گرفته تا افغانستان نشان مي‌دهد كه يك طراحي‌هايي براي اين منطقه شده است. رئيس مجلس در مورد وضعيت داخلي كشورمان اظهار كرد: بارها گفته‌ام وضع اقتصادي ما در نقطه‌اي است كه جز با يك فكر جمعي سامان نمي‌يابد؛ امروز 6 هزار روستا در كشور با تانكر آب دريافت مي‌كنند. لاريجاني با اشاره به اينكه امروز 85 درصد بودجه كل كشور را بودجه جاري مي‌خورد و با تأكيد بر اينكه به جز رونق اقتصادي نمي‌توان سهم بخش خدماتي را بالا برد، در بخش ديگري از سخنانش با برشمردن انتظارات خود از رسانه‌ها گفت: بايد در پس‌زمينه هر فعل رسانه‌اي شرايط منطقه‌اي و بين‌المللي در ذهن‌تان باشد و اين خيلي مهم است كه از چه زاويه‌اي به مسائل نگاه مي‌كنيم. رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: فضاي كشور اقتضا مي‌كند كه يك نگاه مسئوليت‌شناسانه داشته باشيم، به عنوان مثال در قانون‌پذيري و قانون‌گرايي ما اشكالاتي وجود دارد كه ما بايد مستقيماً آن را به جامعه القا كنيم چراكه نمي‌توان جز از مسير ترويج قانون‌گرايي در كشور توسعه ايجاد كرد.
لاريجاني در ادامه اولويت دولت، مجلس و رسانه‌ها را مسئله نابساماني اقتصادي عنوان كرد و گفت: امروز در رسانه‌ها اين اولويت را نمي‌بينيم و روزنامه‌ها را كه ورق مي‌زنيم مشاهده مي‌كنيم مشاجرات سياسي در اولويت است كه هرچند به جاي خود خوب است اما نمي‌تواند باري از دوش جامعه بردارد. وي با تأكيد بر اينكه بدون يك فرهنگ عمومي اقتصادي نمي‌توان نابساماني‌هاي اقتصادي جامعه را حل كرد، گفت: در مجلس زمان زيادي را به موضوع اقتصاد اختصاص مي‌دهيم چراكه اولويت اصلي كشور است. رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: امروز نياز به يك وفاق داريم. ايجاد اختلاف كار آساني است و ما با هر مسئله‌اي مي‌خواهيم زاويه‌ها را زياد كنيم، در حالي كه مجموع شرايط كشور اقتضا مي‌كند كه مسائل را با ديد همگرايانه بررسي كنيم. وي در بخش ديگري از انتظارات خود از رسانه‌ها مجلس را ركن اساسي جمهوريت كشور برشمرد و اظهار كرد: جمهوريت و مردم‌سالاري ديني موضوعي تفنني براي كشور نيست و لازم است كه در اذهان عمومي هم به اين ميزان جدي تلقي شود چراكه اگر نهاد جمهوريت خسران ببيند جمهوريت آسيب مي‌بيند. لاريجاني با انتقاد از زير سؤال رفتن كليت مجلس به دليل يك اختلاف سياسي گفت: به عنوان مثال بحث ساپورت در مجلس مجرايي براي تمسخر مجلس شد.
وي ادامه داد: ممكن است ايرادي به يك نفر داشته باشيد اما نبايد به بهانه آن همه مجلس زير سؤال‌ برود يا مورد تمسخر قرار بگيرد‌، به عنوان مثال براي بحث وازكتومي كه در آن مجلس مي‌خواست تحديد مواليد را لغو كند، چه ماجرايي براي آن درست كردند رئيس مجلس شوراي اسلامي با رد هرگونه نگاه تمسخرآميز به مجلس گفت: رسانه‌ها خيلي مي‌توانند مؤثر باشند و نوع بيان خبرنگاران در كنار زحماتي كه مي‌كشند مي‌تواند كارايي مثبتي براي كشور داشته باشد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن