تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819760094




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پارک ملی لار آتش گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پارک ملی لار آتش گرفت


وسعت این پارک حدود ۳۰ هزار هکتار و محدوده آن بدون مناطق مسکونی است و در حاشیه و حریم آن نیز نقاط شهری و روستایی وجود ندارد، این پارک از زیست بوم های مهم عشایری است که عشایر دوره ییلاقی خود را در آن سپری می کنند. معاون فنی و عمرانی فرمانداری دماوند با اعلام خبر حریق در پارک ملی لار افزود: بخش عظیمی از این حادثه مربوط به حوزه مازندران است و  نیروهای امدادی با هدف کنترل و مهار آتش در محدوده جغرافیایی دماوند اعزام شدند و پیش بینی می شود تا یک ساعت آینده آتش مهار شود.

اکبر مردانی  در گفت و گو با ایرنا  گفت : ظهر امروز در تماس هایی از بروز حریق در پارک ملی لار با خبر شدیم که  برای مدیریت و مهار آن نسبت به اعزام نیروهای امدادی اقدام شد.

وی با بیان این که نیروهای اعزام شده مربوط به حفاظت محیط زیست، آتش نشانی و هلال احمر شهرستان دماوند هستند، افزود: برای کنترل این حادثه هلال احمر دماوند، آتش نشانی شهرداری های دماوند، رودهن، آبسرد، کیلان و آبعلی و همچنین نیروهای مردمی که بالغ بر 150 نفر بودند به همراه 15خودروی امدادی برای اطفاء حریق به پارک ملی لار اعزام شدند.

مردانی  با بیان این که در صورت نیاز آمادگی کامل برای اعزام نیروهای بیشتر به منطقه را داریم، افزود: همچنین با توجه به شرایط جوی پارک ملی لار و وجود باد شدید در این منطقه، برای مهار آتش نیازمند بالگرد بودیم که با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استانداری تهران، این مشکل نیز حل شد.

این مقام مسوول گفت: با تأکید و دستورات ویژه فرماندار شهرستان دماوند همه دستگاهها اجرایی در شهرستان در صورت نیاز بیشتر به امداد رسانی اقدام خواهند کرد.

وی عامل اصلی بروز این حادثه را  اکنون  نامعلوم اعلام کرد و افزود: احتمال می رود با توجه به شرایط تفریحی این منطقه، سهل انگاری و بی توجهی مسافران سبب آتش سوزی در این منطقه شده باشد.

پارک ملی لار که دارای اکوسیستم های کوهستانی است، نزدیک دامنهٔ جنوب غربی دماوند و در حوزه استحفاظی سازمان حفاظت محیط زیست ایران قرار گرفته است.

این پارک در سال 1354 به پارک ملی مبدل شد و بر اساس تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست از سال 1361 به منطقه محافظت شده ارتقا یافت.

وسعت این پارک در حدود 30 هزار هکتار است و محدوده پارک ملی لار فاقد نقاط مسکونی دائمی (شهر و روستا) است و در حاشیه و حریم آن نیز نقاط شهری و روستایی وجود ندارد، اما این یکی از زیست بوم های مهم عشایری است، که عشایر دوره ییلاقی خود را در آن سپری می کنند.
پارک لار



شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن