تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804913294




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدوين بسته تکميلي سياست خروج از رکود/ عدم افزايش انتظار از سرمايه گذاران خارجي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ مرداد ۱۳۹۳ (۱۲:۱۰ب.ظ)
نجفي خبر داد: تدوين بسته تکميلي سياست خروج از رکود/ عدم افزايش انتظار از سرمايه گذاران خارجي بسته تکميلي خروج غيرتورمي از رکود براي برخي دستگاه ها که در مرحله اول تدوين و اجراي اين سياست ها لحاظ نشده اند، تا سه ماه آينده تدوين و اعلام مي شود.
به گزارش خبرنگار موج، محمدعلي نجفي، دبير ستاد هماهنگي اقتصادي دولت، در نشست خبري با اعلام اين مطلب گفت: تيم اقتصادي دولت از چهار ماه و نيم پيش بحث خروج غيرتورمي از رکود را درنظر گرفته و اين سياست ها بر مبناي عدم افزايش تورم تدوين شده است.
نجفي افزود: در دنيا براي خروج از رکود سياست انبساط پولي را مدنظر قرار مي دهند اما ما تلاش کرديم براي خروج از رکود سياست ملي مبتني بر شرايط خاص کشور طراحي کنيم و براي اين امر با تعداد زيادي از کارشناسان همکاري کرده و برنامه تدوين شده در نهايت با نظر رئيس جمهور اعلام شد.
نجفي با بيان اين مطلب که اميدواريم بتوانيم تا پايان سال 94 از رکود خارج شده و مقدمه اجراي برنامه ششم را مهيا کنيم، اذعان داشت: سياست هايي که تدوين کرده ايم يک برنامه جامع و يا برنامه توسعه اي نيست بلکه صرفا سياست هايي هستند که براي خروج غيرتورمي از رکود تدوين شده است.
نجفي با اشاره به تدوين بسته تکميلي خروج غيرتورمي از رکود تا 3 ماه آينده با حضور دستگاه هايي که در مرحله نخست اجراي اين سياست ها نيستند، ابراز داشت: بسته تکميلي تهيه شده با هماهنگي تمام دستگاه هاي ذيربط و يک کارگروه متشکل از 11 کارشناس اقتصادي و نظر فعالان اقتصادي تدوين شده است.
دبير ستاد هماهنگي اقتصادي دولت در خصوص نقش بانک ها در خروج غيرتورمي اقتصاد از رکود بانک ها توان اجراي احکامي که براي آنها در خروج غيرتورمي از رکود تهيه شده اند را دارند.
به گفته نجفي؛ در سال هاي گذشته دولت ها به بانک ها به عنوان بخشي از خزانه خود نگاه مي کردند اما ما تلاش داريم تا يک سال آينده بدهي دولت به بانک ها را پرداخت کنيم.
وي در خصوص حکم فروش اموال منقول و غيرمنقول بانک ها اذعان داشت: بانک ها بخشي از سرمايه خود را صرف خريد اموال منقول و غيرمنقول کرده اند که پيش بيني شده سالانه 33 درصد اين اموال مازاد فروخته شود البته مي توانند بانک ها تا 20 درصد مازاد بر اين سهم 33 درصدي نيز اقدام به فروش اموال خود بکنند.
دبير ستاد هماهنگي اقتصادي دولت با اشاره به ضرورت افزايش سرمايه بانک هاي دولتي گفت: براي افزايش سرمايه بانک هاي دولتي چند روش را در نظر گرفته ايم که بر اين اساس به ازاي هر ريال افزايش سرمايه بانک ها آنها بايد 12.5 برابرر به پرداخت تسهيلات خود بيافزايند که اين امر مي تواند به تامين منابع مالي بنگاه ها و سرمايه در گردش آنها کمک کند.
نجفي با بيان اين مطلب که بخش عمده اي از رکود اقتصادي ايران ناشي از عدم تامين منابع مالي بانک ها است، اظهار داشت: ما براي افزايش سرمايه بانک ها دو روش ديگر به غير آنکه اعلام کرديم را در نظر داريم که هنوز تصويب نشده اما پس از تصويب جزئيات آن را اطلاع رساني خواهيم کرد.
وي با اشاره به ايجاد رکود در اقتصاد گفت: براي خروج از رکود ما نياز به تحريک تقاضا داريم اما بايد اين تحريک تقاضا در بازار خارجي صورت بگيرد. هرچند برخي افراد اين انتقاد را به ما دارند که بايد تقاضا در بازار داخلي نيز انجام شود اما دولت براي کنترل تورم اين اقدام را تاکنون صورت نداده است.
نجفي در خصوص استفاده از منابع ارزي و ريالي صندوق توسعه ملي تصريح کرد: از منابع ريالي اين صندوق به دليل جلوگيري از افزايش پايه پولي استفاده نمي کنيم و در بخش ارزي نيز ما دستورالعمل هايي داريم و با توجه به اينکه منابع مالي صندوق از فروش نفت حاصل مي شود بنابراين نبايد به دليل محدوديت هايي که داريم در استفاده از منابع ارزي صندوق نيز بيش از حد جلو برويم.
وي در خصوص سوال خبرنگاري مبني بر اينکه گمان مي کنيد چند درصد از احکام اين بسته سياستي در مجلس تغيير کند، اذعان داشت: سياست هايي که براي وزارت خانه هاي نفت، گاز، مسکن و صنايع و معادن در نظر گرفته ايم با حضور اين دستگاه ها بوده و گمان نمي کنم تغييري داشته باشد و اگر تغييري هم صورت بگيرد کمتر از 10 درصد خواهد بود.
دبير ستاد هماهنگي اقتصادي دولت در خصوص نرخ سود بانکي گفت: در اين بسته سياستي پيش بيني شده تا نرخ سود بانکي هماهنگ با تورم انتظاري باشد و رقابت بانک ها براي افزايش سود به حداقل برسد. برخي کارشناسان تورم انتظاري را 25 درصد پيش بيني کرده اند و اين در حالي است که ما نرخ اين تورم را کمتر از اين رقم مي دانيم.
نجفي در خصوص افزايش سرمايه گذاري خارجي در کشور اظهار داشت: با توجه به تحريم ها نبايد سطح توقع ما براي جذب سرمايه گذاري خارجي زياد باشد.
وي با بيان اين مطلب که براساس پيش بيني ها نرخ تورم در کشور تا پايان اجراي بسته سياستي خروج غيرتورمي از رکود به 15 درصد مي رسد، خاطرنشان کرد: سرمايه گذاري داخلي کليد حل مشکلات کشور است و براي اين امر بايد بروکراسي دولتي کاهش يافته و بهبود فضاي کسب و کار مهيا شود.
دبير ستاد هماهنگي اقتصادي دولت در خصوص حمايت دولت از صنعت خودروسازي در بسته خروج غيرتورمي از رکود گفت: دولت در اين بسته قصد حمايت از صنايع را دارد و قطعا سهم خودروسازان از اين حمايت ها براساس نزديک شدن آنها به معيارهايي است که تعيين شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن