تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819162253




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازداشت دختران آلمانی از سوریه/ حریری، دیکته نویس سعودی ها


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: بازداشت دختران آلمانی از سوریه/ حریری، دیکته نویس سعودی ها


تروریست های داعش، دانش آموزان، مدیر آموزشگاه و معلم زبان فرانسه را در شهر «الرقه» سوریه بازداشت کردند. رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان:«برخی از ۴۰۰ تندروی آلمانی از سوریه بازگشته و خطرناک اند.» الزعبی:«سعد حریری مثل طوطی حرف عربستان را تکرار میکند.» به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، گروهک تروریستی داعش، گروهی از دختران دانش‌آموز مدرسه «الفردوس» در شهر رقه سوریه را به علل مختلف، از جمله اینکه یکی از دختران، جوراب نپوشیده بود، بازداشت کرد.
دختران سوری
این مدیر تلاش کرد تا از بازداشت دانش آموزان خود جلوگیری کرده و درخواست کرد تا آمدن یکی از محارم صبر کنند.

دختران سوری

این منابع تاکید کردند فرد تروریست، با توهین به دختر دانش آموزی که جوراب نپوشیده بود، وی را برای بازجویی به مرکز محاسبه انتقال داد.

همچنین گشتی‌های مسلح تروریست‌های داعش، اقدام به بازداشت دخترانی کردند که عباهای طرحدار پوشیده بودند که معلم زبان فرانسه مانع این اقدام شد؛ اما تروریست ها این معلم را نیز دستگیر کردند.   حدود 2000 پناهجوی سوری در «مصنع»، گذرگاه مرزی لبنان با سوریه، منتظرند تا بعداز  تشریفات قانونی و صدور مجوز از دستگاه امنیت عمومی لبنان، به کشور خود بازگردند.

برابر آمار رسمی، بیش از یک میلیون و 300 هزار پناهجوی سوری در مناطق مختلف لبنان زندگی می کنند که حدود یک سوم جمعیت 4 میلیون و 500 هزار نفری این کشورند.

پناهندگان سوری

فقط در شهرک «عرسال»، با جمعیت اولیه حدود 35 هزار تن که شنبه گذشته، هدف حمله و اشغال گروه های تروریستی تکفیری از جمله داعش، جبهه النصره و گردان های عبدالله عزام قرار گرفت، 50 هزار پناهجوی سوری زندگی می کنند.

پناهندگان سوری

«هانس جورج»، رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان «BFV»، با اذعان به عزیمت حدود 400 تندوری آلمانی به سوریه و پیوستن به تروریست های مسلح برای جنگیدن علیه نظام سوریه، تصریح کرد 25 تن از این افراط گرایان پس از کسب تجارب جنگی و نظامی به آلمان بازگشته اند.

هانسجورج

ماسن هشدار داد، در صورت بازگشت این عناصر افراطی از سوریه به آلمان، خطر تروریستی بزرگی این کشور را تهدید می‌کند که البته برخی از آنان به آلمان بازگشته‌اند که احتمالا برنامه‌هایی را برای اجرای عملیات (تروریستی) در این کشور داشته باشند.

این مسئول آلمانی افزود: خبر داریم که برخی از این عناصر افراطی، به اردوگاه‌های آموزشی رفته‌اند و برای اجرای کارهای خشونت آمیز و قتل آماده شده‌ اند؛ این موضوع کشور را ما را تهدید می‌کند.

وی افزود: سازمان اطلاعات اکنون نشانه‌های مشخصی را در زمینه آماده شدن این افراد برای حمله در دست ندارد.

اظهارات جدید هانس جورج ماسن در حالی مطرح می شود که هشدارها درباره افزایش آمار عزیمت تروریست های غربی برای نبرد در سوریه بالا گرفته و اروپایی ها و دیگر کشورها از این روند رو به رشد به شدت نگرانند، چون آنها با میزان خطرات تروریست ها در صورت بازگشت به کشورشان و تهدید جامعه آگاهند.

مجله «فوکوس» آلمان، به تازگی به نقل از آژانس اطلاعات داخلی BFV اعلام کرده که بیش از 320 آلمانی در کنار گروهک تروریستی موسوم به داعش می جنگند.

گزارش ها پیش تر، از پیوستن بیش از 12 هزار اروپایی به گروه های تروریستی در سوریه حکایت داشت؛ اما آمار ستیزه جویان موسوم به جهادی که رهسپار خاورمیانه شده اند، بیش از 12 هزار تروریست برآورد شده که از 80 کشور جهان هستند.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه، با انتقاد شدید از رئیس جریان «المستقبل» لبنان تاکید کرد، «سعد حریری» مانند طوطی مواضعی را که عربستان به او دیکته می‌کند، تکرار می‌کند.   «عمران الزعبی»، وزیر اطلاع رسانی سوریه، روز پنجشنبه ( دیروز، 16 مرداد 1393، 7 آگوست 2014)، در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره مواضع اخیر «سعد حریری»، نخست وزیر اسبق لبنان، درباره تحولات عرسال به شدت از حریری انتقاد کرد و وی را به تکرار آنچه ریاض به او دیکته می‌کند، متهم کرد.

سعد حریری

الزعبی در پاسخ به اتهامات حریری علیه دمشق، گفت: سعد حریری (مانند) طوطی، آنچه را نظام عربستان به او می‌گوید تکرار می‌کند و سخنانش ارزش پاسخ ندارد.

این وزیر سوری در پاسخ به اتهامات مداوم حریری علیه کشورش، گفت: حریری بیش از آنکه بخواهد به ارتش کشورش در رویارویی با تروریسم کمک کند، ترجیح می‌دهد که سخنگوی نظام عربستان سعودی باشد.

سعد حریری چند روز گذشته با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی در جده، اعلام کرده بود که پادشاه عربستان یک میلیارد دلار برای مبارزه با تروریسم به لبنان کمک کرد.   این موضوع انتقاد بسیاری از ناظران سیاسی را در پی داشت. بسیاری از رسانه‌های لبنانی با انتشار این مطلب اعلام کردند که چنین خبری را بایستی سخنگوی عربستان اعلام کند، نه نخست وزیر پیشین لبنان.

سعد حریری، نخست وزیر اسبق لبنان، پس از گذشت 3 سال اقامت در خارج کشورش، به بیروت بازگشت. ناظران سیاسی افزایش انتقادها و کاهش محبوبیت وی درکشورش را علت اصلی بازگشت به بیروت قلمداد کردند.   یک منبع در سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی گفت: «در حال حاضر می‌توان گفت حدود 74.2 درصد از مواد شیمیایی سمی سوریه را با تلاش جامعه جهانی منهدم کردیم.»   این منبع افزود: «عملیات انهدام در حال حاضر در فنلاند و آمریکا بر روی ناو آمریکایی کیپ رای در آب‌های بین‌المللی در دریای مدیترانه در جریان است و کار از بین بردن زباله‌های سمی حاصل شده از عملیات نابودسازی، در یک کشتی در فنلاند و آلمان صورت خواهد گرفت.»


جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن