تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819194454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتباع کویتی- سعودی برای تعیین ملیت واحد فراخوانده می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اتباع کویتی- سعودی برای تعیین ملیت واحد فراخوانده می شوند تهران – ایرنا – بیش از 430 هزار تبعه کویتی – سعودی ساکن کویت و عربستان به زودی ناگزیر خواهند بود به موجب قوانین این کشورها تنها یکی از دو کشور را به عنوان کشور متبوع خود انتخاب کنند.


روزنامه انگلیسی زبان ˈگالف نیوزˈ چاپ امارات روز گذشته (یکشنبه) به نقل از روزنامه کویتی ˈالشاهدˈ گزارش داد که بیش از 430 هزار نفر از افرادی که در آن واحد تابعیت سعودی و کویتی دارند شناسایی شده اند.
الشاهد به نقل از منابع مطلع که نامشان را ذکر نکرد، اعلام کرد که به موجب قوانین کشور کویت تابعیت دوگانه ممنوع است و این افراد به زودی برای تعیین تابعیت واحد احضار خواهند شد.
بر اساس اظهارات منابع مذکور، داشتن تابعیت دوگانه از نظر عربستان و کویت مساله ای امنیتی محسوب می شود و به همین دلیل این دو کشور در همکاری با یکدیگر تصمیمی اتخاذ کرده اند تا به این مساله رسیدگی شود.
بر اساس این گزارش، تابعیت دوگانه در کویت اخیرا و در نتیجه تداوم مشکلات مربوط به ˈبدونˈ های این کشور که به موجب قانون ملیت کویت مصوب سال 1959 امکان اعطای تابعیت به آن ها وجود ندارد، پررنگ تر شده است.
واژه ˈبدونˈ علاوه بر افراد فاقد کشوری مشخص، برای اشاره به خارجی های فاقد گذرنامه معتبر که عمدتا در دوره شکوفایی نفت بین دهه های 60 و 70 میلادی به کویت مهاجرت کرده اند نیز استفاده می شود. برخی از بدون ها نیز به منظور باقی ماندن در کویت، ملیت خود را اظهار نکرده اند.
بر اساس آمار، شمار این افراد 110 هزار نفر است و مساله وضعیت آن ها همواره یکی از موضوعات بحث برانگیز در کویت بوده است. بسیاری بر این اعتقادند که حقوق بیشتری از جمله حق شهروندی باید به بدون ها داده شود. این در حالی است که عده ای دیگر آن ها را ساکنان غیرقانونی می دانند که نباید از مدارک رسمی برخوردار شوند.
مقام های دولتی می گویند: بدون ها امکان دریافت شهروندی کویت را ندارند زیرا یا شهروند کشورهای دیگر هستند و یا آن که اجدادشان از کشورهای همسایه به کویت آمده اند و به همین دلیل مشمول دریافت ملیت کویتی نیستند.
در آوریل سال 2012، طرحی از سوی مقامات کویت اعلام شد که به موجب آن بدون ها می توانستند از مجوز اقامت 5 ساله در کویت برخوردار شوند.
کسانی که مشمول این طرح می شوند بهایی را برای مجوز اقامتشان پرداخت نمی کنند و کارت هایی دریافت می کنند که به موجب آن از خدمات آموزش و درمان رایگان برخوردار می شوند.
خاورم**9156**1010



06/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن