تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820294919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

1200 هکتار از زمین های آبادان و خرمشهر به زیر کشت می رود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > خوزستان جهانگیر عرب:
1200 هکتار از زمین های آبادان و خرمشهر به زیر کشت می رود
اهواز - خبرگزاری مهر: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: یک هزار و 200 هکتار از زمین های آبادان و خرمشهر با همکاری شرکت جهاد نصر به زیر کشت می رود.



به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر عرب شامگاه پنج شنبه در نشست احیای کشاورزی و نخل های آبادان و خرمشهر اظهار کرد: این دو شهر قبل از آغاز جنگ تحمیلی در زمینه نخیلات فعالیت های بسیار مناسبی داشته اند ولی جنگ اغلب نخلستانها و زیرساختهای آنها را از بین برده است. وی افزود: باید با همکاری خود مردم راهکارهایی برای توسعه و گسترش نخلستانهای آبادان و خرمشهر ایجاد کرد که در این زمینه وزارت جهاد کشاورزی آماده همکاری و مساعدت است تا شاهد باشیم دوباره شاهد رونق نخلستانهای این دو شهر باشیم زیرا دولت نگاه ویژه ای به توسعه و احیای شهرهای آبادان و خرمشهر دارد. عرب افزود: بعد از سفر هیئت دولت تدبیر و امید به استان خوزستان بود که ستاد ملی و استانی احیای نخیلات آبادان و خرمشهر آغاز به کار کرد و این امر توجه دولت به این شهر را می رساند.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در همین راستا در گام نخست قرار است یک هزار و 200 هکتار زمین در شهرهای آبادان و خرمشهر با همکاری سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و شرکت جهاد نصر به زیر کشت برود. وی عنوان کرد: خوشبختانه برای این کار هیچ کمبود اعتباری نداریم و انتظار داریم گام نخست این کار تا سه سال آینده عملیاتی شود. عرب تاکید کرد: البته در این خصوص مردم به خصوص کشاورزان آبادان و خرمشهر هم باید همکاری بیشتری در این خصوص داشته باشند و به قول باید پای کار باشند تا بتوانیم از ظرفیت آنها نیز برای آباد کرد زمین های کشاورزی بهره ببریم. معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی همچنین خواستار عمل کردن سازمان آب و برق خوزستان به عنوان تامین کننده آب کشاورزی این دو شهر به تعهدات خود و ارائه گزارش  از کارهای انجام شده در نشست بعدی شد. به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون از سه میلیون اصله نخل بارور در آبادان حدود یک میلیون اصله در اروندکنار قرار دارد که سالانه به طور میانگین 25 هزار تن خرما به ارزش بیش از 80 میلیارد ریال تولید می کند. از سوی دیگر کشاورزان آبادانی معمولا در نخلستانها و در بین درختان نخل از میان کاری استفاده می کردند و در آن انواع صیفی جات به خصوص سبزی خوردنی معروف و خوش طعم آبادان را می کاشتند و بخشی از آن را روانه بازار مصرف در استان و برخی دیگر را به کشورهای همسایه صادر می کردند که با شور شدن آب، این مزیت نیز از کشاورزان گرفته شده و آنها برای تامین مخارج زندگی با مشکلات فراوانی مواجه شده اند.


۱۳۹۳/۵/۱۷ - ۱۱:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن