تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820647420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فاجعه غزه، نه كشتار انسان‌‌‌ها كه قتل عام انسانيت است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فاجعه غزه، نه كشتار انسان‌‌‌ها كه قتل عام انسانيت است
سخنراني در جلسه شوراي اداري استان چهارمحال و بختياري، پيام به اجتماع «كودكان غزه، كودكان ايران» و ديدار با خانواده شهيد صارمي به مناسبت روز خبرنگار از خبرهاي مرتبط با رئيس‌جمهور حسن روحاني طي دو روز گذشته است.


سخنراني در جلسه شوراي اداري استان چهارمحال و بختياري، پيام به اجتماع «كودكان غزه، كودكان ايران» و ديدار با خانواده شهيد صارمي به مناسبت روز خبرنگار از خبرهاي مرتبط با رئيس‌جمهور حسن روحاني طي دو روز گذشته است.

  كودكان غزه كودكان ايرانند
حسن روحاني روز پنج‌شنبه در پيامي به اجتماع «كودكان غزه، كودكان ايران»، با اشاره به حمايت كودكان ايران از كودكان غزه كه ريشه در تمدن، فرهنگ و هويت اسلامي و اخلاق‌مداري و آزادگي ايرانيان دارد، افزوده است: كودكان ايران با اين حركت خود به جهانيان اعلام مي‌كنند كه «كودكان غزه، كودكان ايرانند».  رئيس‌جمهور در اين پيام با اشاره به جنايات اسرائيل در غزه گفت: بي‌ترديد بمباران مدارس و قطعه قطعه كردن كودكان فلسطيني مصداق كامل و عيني نسل‌كشي در جهان امروز است؛ فاجعه غزه، نه كشتار انسان‌ها بلكه قتل عام انسانيت است.
اين پيام مي‌افزايد: چگونه مي‌توان پيكر بي‌جان و آغشته به خون كودكان بي‌دفاع را ديد و سكوت كرد؟ پيشنهاد ملت ايران براي ساختن «جهان عاري از خشونت و افراط‌گري» كه سال گذشته در سازمان ملل متحد مطرح شد، پاسخي بهنگام و مسئولانه در قبال انفعال نهادهاي بين‌المللي در مقابل كشتاري چنين سبعانه بود.  روحاني ادامه داد: حمايت مردم و به ويژه كودكان ايراني از كودكان غزه، ريشه در تمدن، فرهنگ و هويت اسلامي و اخلاق‌مداري و آزادگي ايرانيان دارد كه همواره الگويي براي ساير ملت‌ها بوده است. كودكان ايران بر مبناي اين نگاه بشردوستانه آلام كودكان غزه را آلام خود مي‌دانند و با آنها همدردي مي‌كنند و با اقدام شايسته رسانه ملي در تمهيدِ اين اجتماع؛ به جهانيان اعلام مي‌كنند كه: «كودكان غزه، كودكان ايرانند.» در ادامه اين پيام با اشاره به دوگانگي غرب و برخي نهادهاي بين‌المللي به مقوله حقوق بشر آمده است: صلح و آرامش و پرهيز از جنگ و خونريزي در جهان، خواست اصلي و حق واقعي و مسلم كودكان جهان و نسلي است كه به دنبال افقي روشن، انسان‌محور و اخلاق‌مدار براي آينده است. انتظار مي‌رود دولت‌هاي غربي نيز در اين زمينه منافع و مطامع مادي و سياسي خود را كنار بگذارند و با مردم و كشورهاي آزادي‌خواه جهان براي جلوگيري از اين نسل‌كشي بزرگ همراهي نمايند.

  كسري بودجه داريم
رئيس‌جمهوري روز پنج‌شنبه در جلسه شوراي اداري استان چهارمحال و بختياري با تأكيد بر ضرورت رسيدگي به مطالبات مردم و با تشريح برنامه‌هاي گسترده دولت براي توسعه استان چهار محال و بختياري، گفت: دولت بايد گوش شنوايي براي شنيدن مطالبات، هدايت‌ها و نقد مردم داشته باشد.
رئيس‌جمهوري با اشاره به اينكه درآمد چهار ماه گذشته دولت با مصوبه بودجه سالانه فاصله زيادي دارد، گفت: اين درآمد در اين مدت كمتر از ۷۰درصد است و نشانه آن است كه ما كسر بودجه داريم و ممكن است در جايي بودجه براي بخش‌هايي از جامعه و استان‌ها كم بدهيم.

  مگر مي‌توانند اين دولت پاك را لكه‌دار كنند؟!
دكتر روحاني در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به مشكلات به‌وجود آمده در سر راه واردكنندگان گندم و سر و صداي برخي براي تخليه بار كشتي‌هاي كالاهاي اساسي گفت: يك وزارتخانه ما شهامت كرد و به مجموعه‌اي گفت كه اگر مي‌توانيد از اعتبار خود هزينه كنيد و بار كشتي‌ها را تخليه كنيد و پول شما را ديرتر مي‌دهيم و آن مجموعه هم پذيرفت اما در همين زمان عده‌اي اعلام كردند كه در اين زمينه رانت صورت گرفته و خوردند و بردند و متأسفانه رسانه‌هاي گروهي هر چند كه تعمد نبوده كم‌اطلاعي كردند.  رئيس‌جمهوري افزود: مگر مي‌توانند اين دولت پاك را لكه‌دار بكنند؟ فساد غرق شده سال‌هاي پيش را مگر مي‌شود با اين سر و صداها شست. آنها بايد بيايند پاسخ دهند. اين دولت اعتقادش بر اين است كه با رانت، فساد، جناح بازي، حزب بازي و طايفه‌بازي نمي‌توان كشور را به پيش برد.

  با بي‌عقلي‌ها كاري كردند آنها نفت ما را تحريم كنند
رئيس‌جمهوري افزود: دنياي غرب و كشورهاي صنعتي مي‌ترسيدند كه صادركنندگان نفت تصميم بگيرند صدور نفت را تحريم كنند و پيوسته از اين موضوع در وحشت بودند. با بي‌عقلي‌ها چه كرديم؟ مي‌گويند چه دارد آن كس كه عقل ندارد و چه ندارد آن كسي كه عقل دارد. با بي‌عقلي‌ها كاري كردند آنها بيايند نفت ما را تحريم كنند. اقتصاد مقاومتي براي اين است كه هيچ ابرقدرتي هوس تحريم به سرش نزند و اين كار شدني است.  دكتر روحاني اظهار داشت: تحت نام دور زدن تحريم‌ها، نفت را دادند به عده‌اي بردند و خوردند و عملاً ملت ايران را دور زدند و البته حالا عده‌اي از آنان بازداشت و در زندان هستند، آدرس مي‌دهند كه در فلان حساب خارجي آنها ميلياردها وجود دارد درحالي كه يك دلار هم در آن حساب‌ها نبود. اين بازي‌هايي كه بعضي‌ها درمي‌آورند و دروغ‌هايي كه مي‌سازند و مي‌گويند فلان جا رانت شد براي پوشاندن آن رسوايي‌ها است. البته ما قصد دعوا با كسي را نداريم اما بايد مردم بدانند كه در سال‌هاي گذشته بر آنها چه گذشته است!
 
 تمجيد روحاني از استقبال جهاني نسبت به حضور وي در اجلاس داووس
دكتر روحاني در ادامه به كارنامه دولت در بخش سياست خارجي اشاره كرد و افزود: رابطه ما در سطح جهاني نسبت به گذشته قابل مقايسه نيست و استقبال از حضور رئيس‌جمهوري به سازمان ملل متحد و اجلاس داووس را شاهد بوديد. همه قبول دارند يكي دو قدم ديگر در سياست خارجي برداريم به طور كامل دروازه‌ها گشوده خواهد شد و خواهيد ديد كه ايران يكي از مراكز مهم سرمايه‌گذاري در اين منطقه خواهد شد.

  امريكا در حق غني‌سازي ما ترديدي ندارد
رئيس‌جمهوري با تأكيد بر اينكه در دنيا امروز هيچ‌كس در اينكه ايران به فكر حل مسائلش با ديگران است، ترديد ندارد، گفت: اكنون هيچ كشوري نيست كه نسبت به اينكه ايران غني‌سازي داشته باشد ترديدي داشته باشد. امريكا هم ترديد ندارد بحث در اين است كه سانتريفيوژ‌ها و توليد ما چه مقدار باشد آن هم براي يك برهه زماني كوتاه نه براي هميشه. همه قبول دارند كه بعد از يك دوره‌كوتاهي ايران مثل همه كشورهاي عضو ان‌پي‌تي، غني‌سازي خواهد كرد و اين پيروزي بزرگ ملت ايران است.  رئيس‌جمهوري همچنين از اينكه نتوانست در جريان اين سفر از ديگر شهرهاي استان نيز ديدن كند ابراز ناراحتي كرد و در عين حال گفت كه گزارش نمايندگان و وزراي اعزامي به اين شهرستان‌ها را دريافت كرده است.
  شهيد صارمي و همراهانش شهداي راه خدمت و وظيفه هستند
رئيس‌جمهوري به مناسبت روز خبرنگار و در ادامه سلسله ديدارهاي خود با خانواده شهدا با خانواده شهيد محمود صارمي در فضايي صميمي، ديدار و گفت وگو كرد.  حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني در اين ديدار با گراميداشت ياد شهيد صارمي حادثه شهادت وي (در مزارشريف) را بسيار تلخ و ناگوار دانست و گفت: شهادت شهيد صارمي و همراهانش براي خود ما داراي لحظات سختي بود چراكه در ابتدا يك ارتباط و تماسي بين ما و آنها برقرار بود كه در همان لحظات صداي تيراندازي به گوش رسيد و بعداً معلوم شد كه همان موقع به دست تروريست‌ها، مظلومانه به شهادت رسيده‌اند. وي شهيد صارمي و همراهانش را شهداي راه خدمت و وظيفه توصيف كرد و گفت: اينها در حين وظيفه خبرنگاري و سياسي‌شان در خانه‌اي كه خانه جمهوري اسلامي بود، به شهادت رسيدند.
رئيس‌جمهوري تصريح كرد: نوع شهادت شهيد صارمي و كساني كه همراه وي بودند، زنگ خطري براي همه بود كه تروريسمي كه منطقه را تهديد مي‌كند، يك وحشي‌گري محض است و امروز هر چه زمان مي‌گذرد وحشي‌گري اين گروه كه متأسفانه داعيه اسلام و جهاد دارند، بيشتر آشكار مي‌شود.  روحاني افزود: اين نوع اقدامات تروريستي بخشي از توطئه‌ كساني است كه قصد دارند چهره واقعي اسلام و جهاد را مخدوش و بين مسلمانان تفرقه ايجاد كنند و امروز همان توطئه‌اي كه در افغانستان وجود داشت به منطقه از جمله به لبنان، سوريه و عراق سرايت كرده است.
 
  دولت مصمم به ايجاد ارتباط دوسويه و تنگاتنگ با رسانه‌هاست
رئيس‌جمهوري در بخش ديگري از اظهارات خود با تبريك روز خبرنگار و گراميداشت اين روز گفت: شغل خبرنگاري، شغل بسيار شريفي است و خبرنگاراني كه به وظايف حرفه‌اي خود عمل مي‌كنند، مي‌توانند در جامعه تأثيرگذار باشند.  رئيس‌جمهوري با تأكيد بر ارتباط نزديك دولت با رسانه‌ها، اظهار داشت: دولت علاقه‌مند است ارتباط دو سويه‌ و نزديكي با رسانه‌ها و خبرنگاران داشته باشد. به همين دليل از نقد آنها استقبال مي‌كند و در عين حال به آنها توصيه مي‌كند كه از شرافت و حرفه خود حراست و مراقبت كنند.  دكتر روحاني با اشاره به اقدامات حمايتي دولت از فعاليت‌هاي رسانه‌ها، گفت: دولت قصد دارد لايحه‌اي را به مجلس تقديم كند كه مجموعه خبرنگاران با انجمن صنفي مرتبط با خود همراه باشند و اگر مشكلي هم وجود داشت از آن طريق نسبت به حل و فصل آن اقدام كنند. دولت مصمم است ارتباط بسيار نزديك و تنگاتنگي با خبرنگاران و رسانه‌هايي كه رسالت بزرگي را برعهده دارند، داشته باشد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن