تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820078038




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس شورای شهر رشت: مسوولان به خواست شورای اسلامی توجه کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس شورای شهر رشت: مسوولان به خواست شورای اسلامی توجه کنند رشت- ایرنا- رییس شورای شهرستان رشت با تاکید بر اینکه مسوولان باید به خواست شوراهای اسلامی توجه و احترام بگذارند، گفت: شوراها پیگیر مشکلاتی هستند که بخش عمده آن مربوط به دستگاه های اجرایی است.


به گزارش ایرنا، ˈاسماعیل حاجی پورˈ روز پنجشنبه در نهمین جلسه رسمی این شورا افزود: اعضای شوراهای شهرستان رشت نماینده یک میلیون و 200هزار نفر بشمار می روند که مسایل و مشکلات مناطق خود را پیگیری می کنند که بخش عمده این مشکلات به دستگاههای اجرایی استان ربط پیدا می کند.
وی یادآور شد: مسوولان باید بدانند اعضای شوراها در خط مقدم جبهه مشکلات مردم قرار دارند و مدیران استانی و شهرستانی با تعامل و همدلی با این شوراها می توانند از عهده حل بسیاری از مشکلات مردم این مناطق برآیند.
وی در ادامه با بیان اینکه بودجه شورای شهرها باید به تصویب شورای شهرستان برسد، تصریح کرد: بودجه های بدون تصویب شورای شهرستان خلاف قانون است.
حاجی پور یادآور شد: برای جلسه آینده این شورا، مدیرکل آموزش و پرورش و شرکت گاز استان گیلان دعوت شده اند تا با حضور آنها مشکلات حوزه کاری اعضای شوراهای شهرستان رشت رسیدگی شود.
وی در ادامه گفت: از آنجائیکه شوراها نقش نظارتی دارند، عملیات اجرایی احداث ساختمان شورای شهرستان رشت طبق توافقی که با استاندار گیلان بعمل آمده به شهرداری رشت واگذار شده و این ساختمان با اعتبارات استانداری ساخته خواهد شد.
رییس شورای شهرستان رشت همچنین به مناسبت فرارسیدن 17مرداد روز خبرنگار از اصحاب رسانه قدردانی کرد و خبرنگاران را بهترین پل ارتباطی بین مردم و مسوولان دانست.
وی یادآورشد: رسیدگی به مشکل آب شرب شهر کوچصفهان در دستور ویژه شورای شهرستان قرار دارد و این مشکل در جلسه ای با استاندار بزودی حل خواهدشد.
وی همچنین با اشاره به فصل برداشت برنج و خطر رفت و آمد تیلرهای کشاورزی در جاده ها خواستار کنترل بیشتر این دستگاهها بویژه در مناطق ساحلی و جلوگیری از تردد آنها در شب شد.
در این جلسه هر یک از نمایندگان اعضای شوراهای اسلامی حاضر شهرها و بخش های شهرستان رشت مشکلات حوزه انتخابیه خود را مطرح کردند.
فاتح نماینده بخش خشکبیجار گفت: در حوزه فعالیت شورای شهرستان رشت 298روستا ، هفت شهر و شش بخش وجود دارد که باید در آنها انتخابات هیات های رییسه شوراها برگزار شود.
وی تصریح کرد: تمرکز زدایی از کلانشهر رشت باید در دستور کار شورای شهرستان رشت قرار گیرد تا از میزان تمرکز و رفت و آمد در مرکز استان کاسته شود.
وی اظهار داشت: در این راستا لازم است ادارات خدمات رسان در شهرهای اطراف برای کاهش مراجعات مردم به مرکز استان احداث شود.
وی افزود: 28روستا دارای شورا و دهیاری این بخش با جمعیتی بالغ بر 30هزار نفر در محدوده منطقه آزاد انزلی واقع شده است.
سیدجواد ترمه نماینده شورای بخش سنگر نیز در این جلسه اظهار داشت: پنج ماه از سال گذشته ولی هیچ طرح عمرانی در بخش روستایی و شهری سنگر آغاز نشده و انتظار مردم این منطقه این است طرح های باقیمانده در این مدت سال شروع شوند.
همچنین آبادگر، نماینده شورای شهر لولمان در شورای شهرستان به مشکلات شهر تازه تاسیس لولمان اشاره کرد و گفت: برغم گذشت دو سال از شهر شدن لولمان این شهر مشکلات زیادی دارد که هنوز حل نشده است.
وی با اشاره به اینکه تمامی فشارها ناشی از کمبودها بر دوش اعضای شوراهای سنگینی می کند، افزود: امکانات رفاهی از جمله برق در این شهر ضعیف بوده و حتی با داشتن ورزشکار زیاد یک سالن ورزشی در لولمان وجود ندارد.
حمید فرضی نماینده شورای بخش خمام نیز در این نشست اظهار کرد: آب شرب روستایی در بخش خمام در سال 1390کلنگ زنی شده است ولی هنوز مردم روستاهای این بخش مشکل آب دارند.
در این جلسه حسن زاهدی دیگر عضو شورای شهر سنگر از این شهر به عنوان شهری قدیمی یاد کرد و گفت: شهر سنگر در چهار راه اتصال شرق ، غرب ،جنوب و مرکز استان گیلان واقع شده است ولی از نظر راه و پل ها مشکلات زیادی دارد.
وی با تاکید بر اینکه باید به سنگر بصورت ویژه توجه شود ،افزود: بار سنگین ترافیک برای مردم این شهر کوچک مشکلات زیادی ایجاد می کند.
وی یادآورشد: در مدتی که شوراهای دوره چهارم فعال شده اند در این منطقه هیچ کار عمرانی صورت نگرفته و با وجود شهرداری قوی نه تنها هیچ مشکلی از این شهر حل نشده بلکه مشکلات گذشته نیز همچنان باقی هستند.
وی به عرض کم جاده سنگر به رشت اشاره کرد و گفت: علائم کافی راهنمایی و رانندگی در جاده قدیم سنگر به رشت و به امام زاده هاشم نصب نشده و از طرفی چهار پل کنونی و قدیمی سنگر نیز حادثه خیز بوده و موجب تصادفات خونین می شوند.
حبیب ابراهیمی عضو شورای شهرستان لشت نشاء نیز گفت: کشاورزان منطقه لشت نشاء با چاه هایی که حفر کرده اند آب مزارع خود را با هزینه های شخصی تامین می کنند ولی آب بها نیز پرداخت می کنند که این موضوع عادلانه نیست.
وی از کارشکنی شورای سابق در کار شورای فعلی سخن به میان آورد و افزود: مدیران استان به دلیل پشتیبانی نمایندگان از این افراد حمایت می کنند.
مهدی رشاد کوچصفهانی نماینده شورای اسلامی شهر کوچصفهان نیز به بحران آب شرب در این شهر اشاره کرد و گفت: آب شرب در کوچصفهان به دغدغه اصلی مردم این شهر تبدیل شده و این مشکل برغم وعده مسوولان بدون حل مانده است.
وی همگرایی و همدلی تمامی مسوولان و نمایندگان مجلس در بهبود و حل مشکلات مردم این شهر را ضروری دانست و گفت:
انتظار داریم با تعامل نمایندگان و شورا، شهردار جدید این شهر هرچه زودتر انتخاب شود.
به گفته رشاد با اینکه شهر کوچصفهان منابع درآمدی خوبی از قبیل سی ان جی ، بازار سنتی ، معادن شن و ماسه و بزرگترین بازار دام استان را دارد ولی به دلیل سوء مدیریت با مشکل درآمدی مواجه است.
در پایان این جلسه به منظور احساس همدردی با مردم غزه، حق الجلسه یک روز این شورا به مردم غزه اختصاص یافت.ک/2
619/ 603



16/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن