تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819320599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدیه ای بنام زندگی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: هدیه ای بنام زندگی همدان- ایرنا- خون تنها ماده ای است که جایگزینی ندارد و به راحتی نیز یافت نمی شود اما کسانی هستند که در طول چهل سال اخیر همواره یاریگر بیماران بوده اند.


به گزارش ایرنا هنوز هم هستند افراد بیشماری که بدون هیچ چشم داشتی و تنها برای گره گشایی از مشکلات دیگران اقدام به اهدای خون خود می کند.
این افراد بر این عقیده اند که اهدای خون آنها نه تنها آسیبی به بدن نمی رساند بلکه باعث شادی و طراوت چسمانی و روحانی آنها نیز می شود.
امروزه افرادی هستند که در طول چهل سال تاسیس سازمان انتقال خون ایران همواره یاریگر بیماران بوده اند که با رسیدن موعد مقرر برای اهدای خونشان راهی مراکز انتقال خون شده و به دیگران زندگی هدیه می دهند.
مدیر عامل سازمان انتقال خون استان همدان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: هفته انتقال خون امسال مصادف با چهلمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون است.
ˈافشین محمدیˈ اظهار کرد: در طول چهل سال گذشته 40 میلیون واحد خون در کشور اهدا شده که نشان از فرهنگ سازی و رغبت مردم به کارهای انسان دوستانه است.
وی اضافه کرد: رشد اهدای خون در دهه گذشته بسیار چشمگیر بوده به گونه ای که آمار اهدای خون در استان همدان از 18 هزار واحد خون در سال 83 به 37 هزار واحد در سال 93 رسیده است.
محمدی با بیان 100 درصدی آمار رشد اهدای خون در استان همدان تصریح کرد: سازمان انتقال خون تنها متولی تهیه خون و فرآورده های آن است که در سالهای اخیر با افزایش امکانات و تجهیزات توانسته در بحث کنترل آلودگی های خون به هپاتیت B،c و HIV نقش اصلی داشته و امروز موردی از ابتلا به این بیماری ها با استفاده از خون گزارش نشده است.
مدیر عامل سازمان انتقال خون استان همدان تاکید کرد: سازمان انتقال خون بر اساس تجربیات و برنامه ها بهترین و سالم ترین خون را تهیه می کند و امروزه فرآورده های خونی تزریق شده کاملا ایمن هستند که ناشی از رعایت دستورالعمل ها و استانداردها است.
وی حذف خون جایگزین را مهمترین عملکرد سازمان انتقال خون استان همدان معرفی کرد که در 10 سال اخیر اتفاق افتاده و گفت: امروز تهیه خون در استان به صورت صد درصد داوطلبانه است.
محمدی همچنین افزایش آمار اهدا کنندگان مستمر به بیش از 50 درصد را از دیگر توفیقات سازمان انتقال خون استان همدان عنوان کرد و افزود:40نفر از شهروندان همدانی که از اهدا کنندگان مستمر هستند تا کنون بیش از یکصد مرتبه خون اهدا کرده اند.
مدیر عامل سازمان انتقال خون استان همدان اضافه کرد: اهدا کننده خون به صورت مستمر سالیانه به صورت میانگین چهار بار در سال خون اهدا می کنند که موجب تضمین سلامت خون و فرآورده های آن است.
سازمان انتقال خون ایران در 9 مرداد ماه سال 1353 تاسیس شد و همه ساله 9 تا 16 مرداد ماه به عنوان هفته انتقال خون نامگذاری شده است.
7529/2624



16/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن