تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798972266




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افق دید رسانه ها باید با افق های انقلاب اسلامی تطبیق یابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرعامل خبرگزای حوزه: افق دید رسانه ها باید با افق های انقلاب اسلامی تطبیق یابد قم - ایرنا - مدیرعامل خبرگزای حوزه گفت: رسانه های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی باید افق دیدشان را با افق های انقلاب و آرمان های ارزشمند آن تطبیق دهند.


حجت الاسلام ˈحسن مولاییˈ روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و شهادت شهید صارمی و تبریک این روز به تمامی فعالان عرصه رسانه ای کشور افزود: امروز اصحاب رسانه به عنوان یکی از ارکان های نظام باید با توجه به شرایط جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، کارکردشان مطابق با ارزشها و آرمان های انقلاب اسلامی باشد.
وی با بیان اینکه رسانه ها باید در راستای سیاست های کلی نظام گام بردارند اظهار داشت: اصحاب رسانه نباید اصول را فراموش کرده و موضع گیری های جناحی داشته باشند بلکه با نگاهی گسترده تر به مسائل کشور و نگاهی فراجناحی، موجبات بیش از پیش توسعه و رشد کشور را فراهم نمایند..
مولایی درعین حال با بیان اینکه نگاه دولت و مسوولان نیز باید نسبت به رسانه ها تغییر کند، گفت: امروز نقش مهم و کارکرد رسانه ها در عرصه های مختلف بر کسی پوشیده نیست و به طور حتم دولت بدون فضاسازی رسانه ها نمی تواند توسعه را محقق کند.
وی با بیان اینکه رسانه ها باید در بسترسازی توسعه کشور بیشتر کار کنند ،گفت: امروز باید در رویکردهای کلان رسانه های کشور تجدید نظری انجام شود تا آنها بجای اینکه درگیری مسائل حزبی و جناحی باشند به مسائل کلان جامعه روی آورند، چراکه این کار به توسعه همه جانبه کشور و یاری رساندن به دولت ها کمک مهمی خواهد کرد.
مدیرعامل خبرگزاری حوزه با اشاره نقش مهم رسانه ها و نفوذ آنها در عرصه های مختلف تصریح کرد: در حال حاضر حجم عظیمی از اعتبارات در رسانه ملی صرف می شود که باید بخشی از آن دراختیار رسانه های خصوصی قرار گیرد،در این صورت نقش رسانه و میزان تاثیر آن در اجتماع بیشتر می شود.
مولایی با اشاره به اینکه باید از تمرکز ملی در رسانه ها پرهیز کنیم گفت: اگر مسوولان نظام میدان سازی بیشتری را برای اصحاب رسانه
انجام دهند، به طور حتم شاهد کارایی گسترده تر رسانه ها و در نتیجه یاری رساندن به دولت در زمینه های مختلف خواهیم بود.
وی در ادامه با بیان مشکلات جامعه خبری گفت: خبرنگاران و رسانه های ما دچار یک سری کمبودها و مشکلاتی هستند که مهمترین آنها عدم امنیت شغلی است.
وی گفت: خبرنگاری، شغل پر اضطرابی است و مسوولان باید کمک کنند این قشر از جامعه امنیت شغلی داشته و از لحاظ روانی و مباحث شغلی و اقتصادی، آرامشی داشته باشند.
مولایی اضافه کرد: علاوه بر مباحث شغلی و اقتصادی، باید رسانه ها را از لحاظ علمی و فرهنگی نیز ارتقا داد.
وی، مشکلات اقتصادی و عدم اعتماد به رسانه ها را یکی از دیگر از مشکلات عنوان کرد و افزود: این عدم اعتماد، آفتی برای جامعه رسانه ای کشور محسوب می شود و در بعضی مواقع به سختی می توان با شخصی مصاحبه و خبری را منتشر کرد.
مولایی گفت: متاسفانه بعضی از رسانه ها بخاطر اینکه خط قرمزها را رعایت نکرده اند و حتی بعضی از اسناد محرمانه را نیز رسانه ای نموده اند ، سبب سلب اعتماد از رسانه ها شده و آنها را با محدودیت هایی مواجه کرده اند.
وی در بخش پایانی این گفت و گو از مسوولان خواست نسبت به جایگاه رسانه در کشور تجدید نظر کنند و جغرافیای رسانه را طراحی مجدد کرده و اصحاب رسانه نیز به عنوان دیده بان جامعه، رویکردهای خود را تغییر داده و خود را درگیر مسائل ریز نکنند و به فکر منافع ملی نظام و انقلاب باشند.
17 مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به دست طالبان در افغانستان در سال 1377 است که به عنوان ˈروز خبرنگارˈ نامیده شده است. ک/3
553 / 550/



16/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن