تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803221144




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح آتش‌بس اعلام شده توسط مصر طرحی عربی غربی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حسینیان درکفتگو با باشگاه خبرنگاران :
طرح آتش‌بس اعلام شده توسط مصر طرحی عربی غربی است
یک کارشناس سیاست خارجی گفت: طرح آتش‌بس اعلام شده توسط مصر از نظر تحلیل‌گران طرحی مصری نیست بلکه عربی غربی امریکایی و در جهت حمایت از اشغالیت توصیف شده است که چرا هیچ اشاره‌ای به متجاوز نشده و موضوع لغو محاصره و بازگشایی گذرگاه‌ها و آزادی اسرا را مطرح نساخته است


"میر مسعود حسینیان" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تاثیر مصر در تحولات غزه اظهار داشت: با توجه به همسایگی مصر با فلسطین اشغالی، این کشور به طور طبیعی و تاریخی  در تحولات این کشور دخیل است.

وی ادامه داد: مصر در سال‌های گذشته  در جریان توافقات داخلی فلسطینی یا تلاش در جهت آتش‌بس میان رژیم اشغالگر قدس در حملات منطقه غزه که حداقل در بین سال‌های 2004 – 2014 هشت مورد را شامل می‌شود نقش مهمی داشته و طبعا با توجه به جنبه عربی آن به طور نسبی در کنار فلسطین قرار می‌گرفته است.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: اگر چه سیاست‌های زمان  "حسنی مبارک" دیکتاتور سابق مصر در مجموع دایره سیاست‌های آمریکا در منطقه در حمایت از رژیم اشغالگر قدس توصیف می‌گردد اما حوادث 2 سال اخیر مصر و سرنگونی حکومت مرسی که  به عنوان سمبل یک حکومت اخوانی در مصر بود دیدیم که تبعات آن شامل  برخوردهای شدید و تروریست خواندن اخوان از سوی حاکمیت جدید بود که همه این موارد نشان دهنده تعاملات بسیار سخت این کشور است.

حسینیان افزود: این تعاملات درخواست اعدام سران این حرکت و زندانی نمودن تعداد زیادی از رهبران اخوان و محرومیت آنها را از فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به همراه داشت که  یک حالت دشمنی و عداوت ویژه‌ای را نسبت به اخوان در منطقه فراهم آورد.

وی تاکید کرد: به تبع حرکت حماس، مصر از این برخورد سلبی در امان نماند بنابراین ما شاهد هستیم در جریان تهاجم وحشیانه و صبوعانه رژیم صهیونیستی به غزه نه تنها اقدام یا فعالیت مثبتی در جهت مساعدت مقاومت و به ویژه حماس از سوی مصر صورت نگرفت که در طول یکماه گذشته مرز رفح به عنوان تنها مرز زمینی غزه به کشورهای اسلامی بسته ماند. 

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به اینکه در سال گذشته  از 360 روز 60 روز گذرگاه رفح باز بود، گفت: در این مدت هیچ گونه اجاز‌ه‌ای جهت ورود مواد غذایی و دارویی برای محرومان فلسطینی داده نشد، حتی آنها از ورود مجروحان به خاک مصر جلوگیری کردند  هم‌چنین در سال گذشته تعداد زیادی از تونل‌های ارتباطی میان غزه و مصر توسط ارتش این کشور تخریب شد.

حسینیان عنوان کرد: طرح آتش‌بس اعلام شده توسط مصر از نظر تحلیل‌گران طرحی مصری نیست بلکه عربی غربی امریکایی و در جهت حمایت از اشغالیت توصیف شده است که چرا هیچ اشاره‌ای به متجاوز نشده و موضوع لغو محاصره و بازگشایی گذرگاه‌ها و آزادی اسرا را مطرح نساخته است، همچنین در بند 2 آن خواستار توقف تمامی اقدامات مقاومت به خصوص اقدامات زیرزمینی آنها شده است.

وی اظهارداشت: در هر صورت نقش فعلی مصر در غزه در پرتو تحولات داخلی این کشور و سرکوب اخوان و به تبع، تاثیرگذاری آن در چگونگی تعامل با حماس نقشی منفی و سلبی توصیف می‌شود.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: طی رایزنی‌های کشورمان با معاون وزیر خارجه  مصرتا کنون نتیجه خاصی برای بازگشایی رفح به دست نیامده و مصر در تلاش است طرح آتش‌بسی را اجرا کند که یکی از بندهای آن مربوط به گذرگاه‌ها است.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن