تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819205609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرمانده ناجا از کاهش 5درصدی جرایم خشن در کشور خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرمانده ناجا از کاهش 5درصدی جرایم خشن در کشور خبر داد قزوین-ایرنا- فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه وقوع جرایم خشن طی یک دهه گذشته روند نزولی داشته است، از کاهش پنج درصدی جرایم خشن در کشور خبر داد.


به گزارش ایرنا، سردار ˈاسماعیل احمدی مقدمˈ روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان قزوین افزود: در حال حاضر نیز تنها دغدغه پلیس سرقت های خرد و اعتیاد است که این دو عامل بعنوان جرایم شایع در کشور که بایکدیگر هم افزایی دارند، شناخته می شوند.
وی اظهارامیدواری کرد با اجرای طرح های مبارزه با سرقت از سوی پلیس شاهد کاهش آمار وقوع این جرم در کشور بود.
فرمانده نیروی انتظامی، استان تهران را با وقوع یک سوم سرقت، بزرگترین مرکز وقوع جرم در کشور اعلام کرد و گفت: پلیس نهایت تلاش خود را برای کاهش آمار وقوع سرقت در پایتخت به کار گرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش پلیس به عنوان ضابط قضایی در مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: پلیس در صورت مشاهده یا ارجاع پرونده در این خصوص به سرعت وارد عمل می شود.
احمدی مقدم با بیان اینکه زمینه فساد موجود در کشور بیشتر از نوع اقتصادی می باشد، اظهار کرد: نیروی انتظامی نیازمند تقویت ساختارهای خود برای مبارزه با فساد می باشد.
*** کشف 80 درصد جرایم دنیای مجازی توسط پلیس فتا
احمدی مقدم در ادامه عملکرد پلیس در حوزه جرایم دنیای مجازی را مثبت خواند و گفت: پلیس فتا امروز با سرعت خوبی در حال پیشرفت می باشد و اشراف خوبی به مسایل پیرامونی خود دارد.
فرمانده نیروی انتظامی گفت: طبیعی است با توسعه خدمات الکترونیکی در کشورها، متخلفان و مجرمان نیز درصدد استفاده از این موقعیت برای ارتکاب جرم می شوند که در این خصوص باید اگاهی مردم را بالا برد تا مجرمان از ناآگاهی و سهل انگاری آنها سوء استفاده نکنند.
وی اظهار کرد: پلیس فتا با کشف 80 درصد جرایم که میانگین بالایی در دنیا محسوب می شود به موفقیت های خوبی دست یافته است اما باید موضوع آموزش به مردم برای کاهش و پیشگیری از جرایم الکترونیکی در دنیای مجازی به طور پررنگ تر دنبال شود.
احمدی مقدم در خصوص وجود چک های برگشتی در جامعه نیز گفت: این پدیده حاصل شرایط اقتصادی است.
وی اظهار کرد: وجود چک های برگشتی به تنهایی به عنوان یک شاخص منفی مطرح نیست اما همین که چک در یک جامعه جابجا می شود بیانگر ثبات نسبی اقتصاد است ضمن آنکه دولت نیز تلاش می کند تا کشور را از شرایط رکود خارج سازد.
*** پلیس روی استاندارد خودروها حساسیت ویژه ای دارد
احمدی مقدم به حساسیت ویژه نیروی انتظامی در بحث استاندارد و ایمنی خودروهای تاکید کرد و گفت: در سال های گذشته که کشور در حالت تحریم و رکود بود با تساهل بیشتری با خودروسازان همکاری می کردیم اما امروز بر این باوریم که می توان با همکاری و دقت لازم، استانداردهای لازم را در ساخت خودرو رعایت کرد.
وی خاطرنشان کرد: توجه به استانداردهای روز در صنعت خودروسازی کشور می تواند تا حد قابل توجهی آمار تصادفات جاده ای در کشور را کاهش دهد.
*** کشف کارت های خدمت سربازی تقلبی متعلق به ورزشکاران
وی به موضوع کارت های خدمت تقلبی برخی از ورزشکاران نیز اشاره کرد و افزود: شاهد کشف این کارت ها از سوی رقبای ورزشکاران و اینکه برخی افراد برای معافیت های تحصیلی و یا پزشکی که استحقاق آن را ندارند اقدام می کنند، بوده ایم.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به صدور کارت های خدمت مقدس سربازی به صورت الکترونیک و هوشمند، اظهار کرد: با وجود صدور کارت های هوشمند، در نیروی انتظامی مساله ای به نام کارت جعلی خدمت نداریم.
احمدی مقدم در ادامه با بیان اینکه تمامی مراکز انتظامی کشور به دقت مورد ازریابی قرار می گیرند، افزود: این ارزیابی ها با هدف ارتقای سلامت اداری، رعایت حقوق شهروندی و ارتقای رضایت مردم از پلیس صورت می گیرد.
وی در پایان با اشاره به کاهش 17 درصد جرم و جرایم خشن در چهار ماهه امسال در استان قزوین و همچنین کاهش تلفات تصادفات جاده ای، گفت: نیروی انتظامی قزوین به عنوان نخستین استانی که مورد ارزیابی عملکرد قرار گرفته، نمره خوب و قابل قبولی را دریافت کرده است.
627/ 614



15/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن