تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805130041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزييات آتش‌سوزي عمدي در زندان شهركرد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: جزييات آتش‌سوزي عمدي در زندان شهركرد
کد خبر: ۴۲۲۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳ - 06 August 2014


آتـش‌سوزي در زندان شهركرد 11 كشته و 14 زخمي برجاي گذاشت. رييس قوه قضاييه ديروز ناصر سراج، رييس سازمان بازرسي را مسوول رسيدگي به اين حادثه كرد. اين حادثه عصر روز دوشنبه آغاز شد و بر اثر آن دود غليظي فضاي زندان را فرا گرفت.

به گزارش اعتماد، رييس كل دادگستري استان چهارمحال و بختياري ديروز درباره جزييات اين حادثه گفت: در حادثه آتش‌سوزي كه ساعت 16 دوشنبه - 13 مردادماه - در زندان شهركرد رخ داد، 11 زنداني در اثر آتش‌سوزي و خفگي با گاز منواكسيد‌كربن جان‌شان را از دست دادند.

سيد عبدالله موسوي گفت: وقوع آتش‌سوزي تا به حال در اين زندان سابقه نداشته است.

عامل آتش‌سوزي دستگير شد

با اطفاي حريق، تحقيقات براي كشف علت آتش‌سوزي بلافاصله آغاز شد. علي اصغر جهانگير، رييس سازمان زندان‌ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور در اين خصوص به «اعتماد» گفت: با بررسي‌هاي انجام شده به اين نتيجه رسيديم كه آتش‌سوزي زندان شهركرد عمدي بوده است و دوربين‌ها لحظه وقوع آتش‌سوزي در زندان شهر‌كرد را ثبت كرده‌اند. بر اين اساس يك نفر به‌طور عمدي اقدام به ايجاد آتش‌سوزي در زندان كرده و درحال حاضر شناسايي و دستگير شده و تحقيقات درباره انگيزه او ادامه دارد.

جهانگير ادامه داد: آنچه براي ما مشخص شده اين است كه اين حادثه بر اثر اغتشاش نبوده و هيچ درگيري‌اي ميان زندانبانان و زندانيان رخ نداده است.

وي درباره محكوميت زندانيان كشته شده، گفت: تيمي از تهران راهي زندان شهركرد شده و تحقيقات در اين زمينه را آغاز كرده‌اند. هنوز مشخص نيست كه زندانيان فوت شده به چه اتهام يا جرمي در زندان بوده‌اند. پس از تهيه گزارش نهايي درباره اين حادثه موضوع اطلاع‌رساني خواهد شد.

در همين حال دكتر منصور فيروزبخت، مديركل پزشكي قانوني چهارمحال و بختياري با تاييد اين حادثه گفت: آتش‌سوزي كه در زندان رخ داد، بسيار شديد بود و هرچند با كمك نيروهاي آتش‌نشاني، اطفاي حريق شد اما علاوه بر اينكه 11 نفر از زندانيان به دليل شدت سوختگي جان خود را از دست دادند، 14 نفر از زنداني‌ها نيز به دليل سوختگي در حال حاضر در بيمارستان بستري هستند. يكي از زندانيان نيز به علت مرگ مغزي در بيمارستان بستري است. اجساد زنداني‌ها نيز براي تعيين هويت و صدور جواز دفن به پزشكي قانوني ارجاع شده است.

 حميد ملك‌پور، فرماندار شهركرد نيز تعداد مجروحان را 15 نفر اعلام كرد و گفت: آتش‌سوزي كوچكي در يكي از بندها اتفاق مي‌افتد كه زندانيان براي خاموش كردن آتش اقدام به انداختن پتو روي آتش مي‌كنند كه اين موضوع باعث شدت آتش‌سوزي و بسته شدن راه فرار زندانيان مي‌شود.

وي در ادامه وضعيت مصدومان را رضايت‌بخش اعلام كرد و گفت: در حال حاضر تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد. اجساد قربانيان نيز پس از مشخص شدن هويت‌شان به خانواده‌شان تحويل داده مي‌شود.

سراج، مسوول پيگيري حادثه

رييس قوه قضاييه براي بررسي ابعاد مختلف حادثه آتش‌سوزي، طي حكمي رييس سازمان بازرسي كل كشور را مامور تحقيق و بررسي درباره حادثه زندان شهركرد كرد.

در حكم رييس قوه قضاييه آمده است: در اسرع وقت نسبت به تحقيق و بررسي جوانب مختلف بروز اين حادثه اقدام و نتيجه بررسي‌ها را به اينجانب اعلام كنيد.

حادثه آتش‌سوزي در قزل‌حصار

پيش‌تر و در سال 89 نيز چند زنداني محكوم به حبس ابد و اعدام براي فرار از زندان قزل‌حصار اقدام به ايجاد آتش‌سوزي در زندان كرده و دست به تخريب شيشه و ديوارها زده بودند. بعضي از زندانيان با نزديك شدن به ديواري كه منتهي به محوطه بيروني زندان است، قصد فرار داشتند. آنها اقدام به آتش‌سوزي در زندان كردند كه در اين آتش‌سوزي نيز 10 نفر جان باختند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن