تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816358138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه حاضر نمی شود


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: چرا هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه حاضر نمی شود
اظهار نظرهای اخیر آیت الله هاشمی رفسنجانی در مورد دلایل غیبت وی از نماز جمعه تهران و نیز درخواست های گسترده برای حضور دوباره او در نماز جمعه، به همراه انتشار خاطرات آیت الله در پایگاه اطلاع رسانی وی، خشم و ناراحتی گروهی را بر انگیخت که با نگرانی از حضور مجدد وی در نماز جمعه، موجی از حملات رسانه‌ای را علیه وی آغاز کردند. در بخشی از این خاطرات، سید احمد خمینی از زبان امام(ره) به آیت الله هاشمی، به خاطر وضعیت حساس آن روزهای کشور می گوید: به غیر از آیت الله هاشمی و آیت الله خامنه‌ای کسی به نماز جمعه نرود.
آفتاب: سرویس سیاسی - پیام خلیلی - تقریبا پنج سال از آخرین حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه می گذرد، پس از آخرین خطبه وی بحث حضور اش در نماز جمعه  همواره از مباحث جدی مورد بحث مخالفان و موافقان وی بوده است. با اینکه در این سال ها بارها از وی برای حضور مجدد در نماز جمعه تهران دعوت به عمل آمده اما برخی از نزدیکانش گفته اند كه آيت‌الله هاشمی تا فراهم شدن بستر مناسب به نماز جمعه باز نمي‌گردد.

هرچند در مورد دلیل غیبت آیت الله هاشمی مطالب بسیاری شنیده شده ولی در سال 91 همسر وی بطور تلویحی به دلایلی اشاره کرد و گفت: آیت الله هیچ محدودیتی برای رفتن به نماز جمعه ندارد بلکه خودشان ترجیح می‌دهند در نماز جمعه حاضر نشوند. همین غیبت خود خواسته  باعث شد تا با فرارسیدن پنجمین سال غیبت آیت الله هاشمی در نماز جمعه دوباره در اکثرا نشست‌ها و مراسم‌ها در خواست ها برای حضور آیت الله هاشمی مطرح شود.

در خواست برای بازگشت آیت الله هاشمی به نماز جمعه این روزها به شکل دیگری نمود پیدا کرده و اخیرا کمتر مراسمی را می‌توان دید که جمع حاضر از آیت الله هاشمی برای حضور مجدد دعوت نکند به طوری که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در یکی از دیدارهای گروهی با وی، در مورد درخواست حاضران برای حضور مجدد گفت: نماز جمعه یک تریبون عبادی سیاسی برای نظام است و نباید نگاه باندی داشت و به خاطر امیال جناحی، از کسی تعریف و تمجید کرد و به کسانی توهین و تهمت زد.

چند روز بعد، وی در جمع دیگری با همین سوال روبرو شد و این بار زوایای بیشتری را از علت عدم حضور 5 ساله خود در نماز جمعه آشکار کرد و گفت: مردم خوب می‌دانند که با اندیشه اعتدال وارد مبارزه شدم، شاگردي امام راحل را كردم و تا آخرين نفس نيز در خدمت ايران عزيز و نظام اسلامي خواهم بود ولی نمی خواهم تندروها، مردم را به خصوص در مراسم سياسي و عبادي به زحمت بيندازند.

این سخنان چندی پیش توسط آیت الله امامی کاشانی خطیب جمعه نماز تهران نیز تایید شد و وی با بیان اینکه در سال های اخیر شور نماز جمعه نسبت به گذشته کمتر شده است، گفت: متاسفانه الان نسبت به گذشته شوری که در نماز جمعه وجود دارد کم است فکر می‌کنم مسائل اخلاقی و سیاسی باعث کاهش شور و حال نماز جمعه شده و انگیزه بعضی‌ها برای آمدن کم شده است؛ نماز جمعه اتفاق بسیار مهمی است و خطیب جمعه هم باید خیمه ولایت را در فضای مصلا و نماز جمعه بیاورد تا همه زیر این خیمه جمع شوند. اگر خطیب مردم را تجزیه کند و یک نفر را بکوبد و از یک نفر تعریف کند، به کلیت نماز جمعه لطمه می خورد.

اظهار نظرهای اخیر آیت الله هاشمی رفسنجانی در مورد دلایل غیبت وی از نماز جمعه تهران و نیز درخواست های گسترده برای حضور دوباره او در نماز جمعه، به همراه انتشار خاطرات آیت الله در پایگاه اطلاع رسانی وی  خشم و ناراحتی گروهی را بر انگیخت که با نگرانی از حضور مجدد وی در نماز جمعه، موجی از حملات رسانه‌ای را علیه وی آغاز کردند. در بخشی از این خاطرات، سید احمد خمینی از زبان امام(ره) به آیت الله هاشمی، به خاطر وضعیت حساس آن روزهای کشور می گوید: به غیر از آیت الله هاشمی و آیت الله خامنه‌ای کسی به نماز جمعه نرود.

این گروه ها در حالی اتفاقات اخیر را نوعی اشتیاق برای حضور مجدد وی درنماز جمعه تهران ارزیابی می کنند که مطالب منتشر شده نشان می‌دهد آیت الله هاشمی نه بر اساس محدودیت بلکه به اختیار خود از حضور در نماز جمعه انصراف داده است.

هر چند یک رسانه شناخته شده در یادداشتی چنین نتیجه گرفته است که آیت الله هاشمی به خاطر مواضعش، در نماز جمعه حاضر نمی‌شود ولی اطلاع رسانی روزهای اخیر آیت الله هاشمی و مباحث مطرح شده از سوی آیت الله امامی کاشانی نشان داد که دلایل دیگری علت غیبت وی در نماز جمعه است و امید می رود با فراهم شدن بستر مناسب شاهد حضور دوباره وی در نماز چمعه باشیم.



مطالب مرتبط
هشداری که آیت‌الله هاشمی به صداوسیما داد
جای خالی هاشمی در نمازجمعه چگونه پر می‌شود؟


تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن