تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):گريه مؤمن از (درون) دل اوست و گريه منافق از (ظاهر و) سرش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803613004




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه دغدغه های فرهنگی و اقتصادی / از نبود المان های اسوه های مقاومت تا صنایع تبدیلی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران مهر گزارش می دهد؛
همه دغدغه های فرهنگی و اقتصادی / از نبود المان های اسوه های مقاومت تا صنایع تبدیلی
نکا - خبرگزاری مهر: نبود المان های اسوه های ایثار و مقاومت، و کمبود صنایع تبدیلی و فرآوری از دغدغه  های فرهنگی و اقتصادی شهرستان نکا در شرق استان مازندران به شمار می رود. 



به گزارش خبرنگار مهر، توجه نکردن به پیوست فرهنگی، ضرورت تشکل تعاونی های اعتباری، لزوم اجرای برنامه های فرهنگی در روستاها از جمله دغدغه های فرهنگی و اقتصادی است که تاکید شده است.
 
مسئول کارگروه فرهنگی نکا در حاشیه جلسه کارگروه فرهنگی و اقتصادی در گفتگو با خبرنگار مهر، نبود المان های اسوه های ایثار و مقاومت را از جمله مشکلات عدیده و دغدغه های فرهنگ شهرستان دانست.
 
ناصر فتح اللهی بین داشت: کار گروه فرهنگی باید برخی از وضعیت های که از ریل انقلاب خارج شده به ریل بازگرداند چرا که در این راستا مسائل فرهنگی جامعه تنها مختص به یک یا چند دستگاه نیست.
 
وی افزود: اگر از زمینه های فرهنگی مناسبی وارد نشویم قطعا دچار افت ، پسرفت  و نظام را باچالش روبرو می سازیم .
 
مسئول کار گروه فرهنگی نکا با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی در تولید ثروت مناطق هزارجریب تصریح کرد: ترویج و تولید گیاهان دارویی و عرضه این محصولات تنها در گرو احیای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه خاصیت زمین ، میزان بهره روی میسر خواهد شد.
 
فتح اللهی گفت: مردم روستاهای نکا باید از کشت سنتی وکم درآمد گیاهانی همچون توتون به کشت گیاهان دارویی با میل صادراتی به امر تولید بپردازند در واقع این مهم تنها با پیوست فرهنگی در روستاها مثمرالثمر می شود.
 
وی طرح های هادی ، جامع وجمعیت را از جمله طرح هایی برشمرد که در سایه تفکر  ، ایده های خلاق و اندیشه های انسانی اجرایی شد.
 
به گفته مسئول کارگروه فرهنگی نکا اگر پیوست های فرهنگی پس از هر برنامه ای در کشور روی دهد قطعا یک نافرمانی در حوزه فرهنگی ملی رخ داده است.
 
این مقام مسئول با اشاره به حوزه عمرانی شهرستان نکا اذعان داشت: در حوزه عمرانی و شهری شهرستان آیا سیاست ها و رویکردهای فرهنگی جای گرفته و
همچنین چه قدار از دغدغه های فرهنگی توسط مسئولین در سطح شهرستان برطرف شد.
 
فتح اللهی نبود المان های فرهنگی از اسوه های ایثار و مقاومت در سطح شهرستان را از جمله دغدغه های فرهنگی شهرستان برشمرد و افزود: هر یک از دستگاه های اجرایی که در سطح شهرستان داراي جايگاه و عملکرد هاي فرهنگی  هستند می توانند به خوبی پیوست های فرهنگی را در سیاست های نظام تبیین و اجرا نمایند.
 
وی پرداختن به بحث حجاب وعفاف ، ماهواره و بازار به عنوان نبض اقتصادی و اجتماعی را از جمله اولویت های کارگروه فرهنگی دانست  واظهار کرد: شورای راهبردی شهرستان در راستای شناسایی ظرفیت های فرهنگی به دنبال تغییر دراین اوامر است.
 
مسئول کارگروه فرهنگی نکا گفت: هر دستگاه و اداره ای مرتبط به فعالیت های خود می تواند در مقوله حجاب مسیری را در جهت حجاب وعفت طی نماید.
 
فتح اللهی اضافه کرد: باید کمی با حرکت جهادی تفکر جهادی خویش را در معرض خطر و از مرز بی تفاوتی عبور کرده تا دراین وادی از همرفتگی و عدم رسوایی بپرهیزیم.
 
وی با اشاره به تهاجم فرهنگی و ماهواره به عنوان معبر اصلی در جامعه بیان کرد: کشورهای غربی با صرف هزینه های میلیاردی سعی در برهم زدن وسست کردن بنیه های فکری و اعتقادی ما می نمایند تا بی عفتی ، وابستگی ، شکست حریم خانواده ، بی اعتقادی نسبت به اندیشه جهانی در حوزه فرهنگ و هویت ملی مارا زیر سوال ببرند.
 
مسئول کارگروه فرهنگی نکا تفکیک جنسیتی در مردان و زنان بازاری وهدایت بازاریان درجهت فعالیت های  فرهنگی را از جمله اولویت ها وبرنامه های فرهنگی در سطح شهرستان برشمرد.
 
فتح الهی متذکر شد: تکیه بر هنر اسلامی ، مدیریت جهادی ، استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان از جمله برون رفتهای مشکلات فرهنگی در جامعه است.
 
مسئول کارگروه فرهنگی نکا بیان کرد: شهرستان نکا با پیشینه مذهبی ومردم تربیت یافته درحوزه ها به قم مازندران ملقب شده است اما در رفع مشکلات فرهنگی آموزش های مجازی و جلسات آموزشی نه تنها دردی را دوا نمی کند بلکه پوشش فریب فعالیت های فرهنگی است.
 
مسئول کارگروه اقتصادی نکا بر ضرورت تشکیل تعاونی های اعتباری و تولیدی در مناطق بالادست هزارجریب تاکید کرد.
 

کرم سینا نیز هدف از تشکیل کارگروه های فرهنگی و اقتصادی را تولید فکر واندیشه های خلاق توسط نخبگان جهت هدایت دستگاه های اجرایی به این سمت وسو در سطح شهرستان برشمرد.
 
وی افزود: امروزه عوامل تولید ، نیروی انسانی و تکنولوژی به عنوان بهترین اصل  و هدایت کننده کشورهای توسعه یافته به شمار می آید.
 
استاد دانشگاه مازندران با اشاره به سرمایه ها و منابع های تأمین کننده استان تصریح کرد: برخورداری از یک میلیون و200 هکتار جنگل ، 18 هزار هکتار آب بندان  و500 هزار هکتار اراضی در مازندران از جمله سرمایه ها  و منابع طبیعی در استان به شمار رفته که سبب ایجاد اشتغال برای جوانان خواهد شد.
 
رویش گیاهان دارویی در مناطق هزار جریب
 
سینا یکی از مزیت های بخش هزار جریب نکا را تولید گیاهان دارویی دانست و اذعان داشت: رشد بالای گیاهان دارویی در اراضی بلاتکلیف هزار جریب سبب رشد اقتصادی در این مناطق شده و اگر در این امر اندیشه انسانی به گرفته شود قطعا این روستاها پایلوت مناسبی برای کشور تداعی می شود.
 
مسئول کارگروه اقتصادی نکا با اشاره به تولید به عنوان نبض اقتصاد جامعه گفت: اگر تولید صحیحی در جامعه به کار گرفته شود قطعا سه مشکل اساسی اقتصادی اعمم از بیکاری ، رشد اقتصادی و تورم برطرف خواهد شد.
 
استاد دانشگاه مازندران ادامه داد: در مناطق بالادست هزارجریب بهترین روش تولید و رشد اقتصادی تشکیل تعاونی های اعتبار و تولید است که در این امر یک روستا را به عنوان پایلوت برای اشتغال جوانان انتخاب کردیم.
 
وی اضافه کرد: با طراحی این امر به این باور رسیده که در روستاها جهت اشتغال جوانان راهی جز تشکیل تعاونی اعتبار و تولید نیست.
 
لزوم اجرای برنامه های فرهنگی در امر تولید روستاها
 
سینا با بیان نقش فرهنگ در امر تولید اظهار کرد: مبنای اقتصاد توسط فرهنگ اجرایی می شود و در این زمینه تا فرهنگ کار و فرهنگ تعاونی در سطح شهرستان و روستاها اجرایی نشود قطعا عوامل تولید موثری روی نخواهد داد.
 
مسئول کار گروه اقتصادی نکا با اشاره به زمین های بلاتکلیف در مناطق هزار جریب یادآور شد: پرورش عطریات ، گل وگیاهان دارویی به عنوان یکی از ظرفیت ها  و پتانسیل های برجسته برای روستاییان محسوب می شود لذا دراین راستا اگر زمین های بلاتکلیف در سطح روستاها شناسایی و به کارگیری شود قطعا مسیر توسعه و پیشرفت برای روستاها رقم می خورد.
 
استاد دانشگاه مازندران با بیان اراضی و منابع بخش مرکزی شهرستان نکا افزود: استفاده از تکنو لوژی ، ایده های خلاق نخبگان و کارشناسان بخش کشاورزی در سطح نه هزار و500 هکتار مزارع شالیزاری و یکهزار و300 هکتار اراضی گندم می تواند گام های موثری را در عرصه تولیدات کشاورزان تداعی نماید.
 
نبود صنایع تبدیلی در قطب کشاورزی
 
وی گفت: تولید فکر در گرو عقل جهادی تحقق می یابد چرا که با تولید فکر و ایده های خلاق مسئله اشتغال ، رشد اقتصادی و تورم حل می شود.
سینا با اشاره به تعاونی های اعتبار و تولید در مازندران متذکر شد: 12 هزار تعاونی در سطح استانمازندران وجود دارد که از این تعداد تنها 800 تعاونی به صورت فعال امر تولید را هدایت و ادامه می دهند.
 
این مقام مسئول بر فراهم کردن اصول استاندارد سازی محصولات تولیدی کشاورزان توسط مسئولان استانی تاکید کرد.
 
مسئول کارگروه اقتصادی نکا نبود صنایع تبدیلی در قطب کشاورزی  را از جمله مشکلات عدیده استان مازندران دانست و ابراز داشت: مسئولین استانی ضمن اینکه در جایگاه خود مدیریت جهادی را به کار گیرند باید بازار فروش محصولات تولیدی کشاورزان را فراهم و تضمین کنند.



۱۳۹۳/۵/۱۵ - ۰۹:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن