تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802885565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئیات جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کرج/ تعداد روزهای پاک در البرز 5 برابر گذشته شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > البرز گزارش خبری مهر/
جزئیات جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کرج/ تعداد روزهای پاک در البرز 5 برابر گذشته شد
کرج - خبرگزاری مهر: استاندار البرز با بیان اینکه توزیع بنزین یورو چهار در ارتقای شاخص های کنترل کیفی وضعیت هوا تاثیرگذار بوده است، گفت: تعداد روزهای پاک استان البرز در سال 93 نسبت به سه ماهه سال 92 با پنج برابر رشد همراه بوده است.



به گزارش خبرنگار مهر سید حمید طهایی در نخستین جلسه «کارگروه کاهش آلودگی هوای استان البرز» که با حضور جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی عصر سه شنبه در محل استانداری در کرج برگزار شد؛ ضمن بررسی شاخص های کیفیت هوای استان طی سال جاری، گام های دولت یازدهم را در پیگیری مباحث زیست محیطی ویژه خواند و اظهار داشت: بر اساس شاخص های آماری ارائه شده وضعیت روزهای پاک در استان البرز طی سه ماه نخست سال جاری با پنج برابر رشد کیفی همراه بوده است.

وی سیاست های دولت یازدهم در کاهش آلودگی هوا را تاثیرگذار خواند و گفت: ضرورت استفاده از بنزین یورو چهار و بازتاب آن در ارتقاء شاخص های کنترل کیفی وضعیت هوا سبب شده وضعیت روزهای پاک استان البرز در سال 93 نسبت به سه ماهه سال 92 با پنج برابر رشد همراه باشد.

طهایی افزود: البرز در سال جاری تنها یک روز ناسالم را تجربه کرده است که اگر بررسی و تحلیلی بر این امر داشته باشیم شاهد آن هستیم که دولت یازدهم از بدو آغاز به کار برنامه جامعی در حوزه مباحث زیست محیطی داشته است.

استاندار البرز در ادامه از مدیران کل عضو کارگروه کاهش آلودگی هوای استان خواست تا برنامه های خود را نیز در این حوزه اعلام و عملیاتی سازند تا در سایر فصل های باقی مانده از سال نیز شاهد روزهایی سالم باشیم. این مسئول ضرورت حضور مدیران کل عضو در کارگروه کاهش آلودگی هوا را متذکر شد و گفت: از نگاه مدیران نباید مسئله ای مهمتر از کاهش آلودگی هوا وجود داشته باشد؛ از آنجا که مباحث طرح شده در این کارگروه کلان و در سطح استانی است و بعضاً برخی وظایف بر عهده دستگاه ها گذاشته می شود از این رو  ممکن است نمایندگان دستگاه ها اختیار کافی را نسبت به پذیرفتن مسئولیت ها نداشته باشند، به این جهت نیاز است که مدیران شخصاً در جلسات کارگروه حضور پیدا کنند.

کاهش استاندار البرز در بخشی دیگر از سخنانش نقش استان البرز را در تأثیرگذاری بر پایتخت مورد تحلیل قرار داد و اظهار داشت: البرز جدای از تهران نیست و بخشی از آلودگی های پایتخت نیز تأثیرگذار بر این استان است.

وی در گام نخست مدیریت دستگاه های دولتی را در کاهش آلودگی هوا مهم دانست و با تأکید بر ضرورت مشارکت تمام نهادهای دولتی تصریح کرد: بخشی از وظایف بر عهده دستگاه های دولتی است و باید توسط این مجموعه مدیریت شود.

آلودگی موتورسیکلت ها 6 برابر خودروهای شخصی است

طهایی ادامه داد: بخشی از وظایف در مدیریت کاهش آلودگی هوا با انسجام بخشی به فعالیت های ناوگان حمل و نقل عمومی، راهور و..هدایت می شود و در این زمینه تنها به معاینه فنی خودروها نباید اکتفا کرد؛ زیرا آلودگی هایی که موتورسیکلت ها ایجاد می کنند شش برابر خودرو های شخصی است.

وی به تجارب سایر کشورها در زمینه مدیریت سوخت و کاهش آلاینده ها اشاره کرد و افزود: ترویج استفاده از  وسایل نقلیه عمومی گاز سوز به عنوان جایگزینی از بنزین رویکردی است که بخشی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی را در شرایط اقتصادی کنونی محقق می سازد.

وی استفاده از خودروهای گاز سوز در حوزه حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی را صرفه جویی در مصرف بنزین و کاهش آلودگی های ناشی از مصرف آن و متضمن داشتن هوایی پاک دانست.

تاکید بر استفاده از ظرفیت سمن ها در حفاظت از محیط زیست

استاندار البرز در ادامه نقش سمن ها را در اقدامات زیست محیطی مطلوب قلمداد کرد و گفت: در ایام تعطیل شاهد حضور پررنگ دوستداران محیط زیست به منظور پاکسازی دامنه کوه ها و مناطق طبیعی هستیم؛ و اغلب دیده می شود نسل جوان علاقه مند تر به مباحث حفاظت محیط زیست است، از این رو نباید نقش سمن ها را در این زمینه نادیده گرفت و باید از جوانان علاقه مند به فعالیت در این حوزه  بهره مند شد.

وی راه اندازی NGO های دانشگاهی و فعال شدن مراکز پژوهشی و تحقیقاتی را نیز به منظور حفاظت از منابع زیست محیطی را یک ضرورت مهم برشمرد.

وی با اشاره به اینکه نمی توان آژیر خطر آلودگی های ناشی از تردد خودروها را در استان البرز  نادیده گرفت،یادآور شد: کرج روزی باغ شهری بود که ریه های تنفسی پایتخت نیز به شمار می رفت اما قرارگیری البرز در مسیر کریدور شمالی کشور با این حجم ترددها و ترافیک، بیش از محاسن، آلودگی هوا  را برای این استان به ارمغان آورده است و این کلانشهر دیگر توان این همه سَم ناشی از ترددها را ندارد.

استاندار البرز با بیان اینکه تنها نباید چند دستگاه درگیر رفع معضل آلودگی باشند،تشکیل کارگروه ها و کمیته هایی در ذیل کارگروه کاهش آلودگی هوا را به منظور انجام اقدامات عملیاتی در این زمینه راهگشا دانست. حمل و نقل شهری باید نوسازی شود

طهایی همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل ملی را نیز در این زمینه مهم خواند و تصریح کرد: نوسازی ناوگان شهری امری است که با تشکیل نشست مشترک بین شهرداری و استانداری می توان در داخل استان آن را مدیریت کرد و طرح و برنامه هایی را نیز به این منظور در سطح ملی مورد پیگیری قرار داد.

جایگزین ساختن گاز به جای سوخت بنزین از دیگر تأکیدات استاندار البرز بود که در قالب طرحی به عنوان مصوبه مطرح و در دستور کار قرار گرفت.

بررسی طرح جامع کاهش آلودگی هوا، ابلاغ شده از سوی هیئت وزیران با برش استانی از دیگر محورهای این کارگروه بود.

استاندار البرز در این رابطه نیز تأکید کرد: کلیه دستگاه ها باید برنامه های خود و اقدامات انجام شده را بر اساس سرفصل های کاری به اداره کل محیط زیست جهت طرح در کارگروه استانی ارائه دهند.

ضرورت مدیریت ریزگردها، حفظ و نگهداری از باغات و فضای سبز موجود، اجرای طرح هایی همچون ایجاد خطوط هوایی و دو طبقه شدن مسیرها به منظور مدیریت ترافیک، بررسی روند توزیع بنزین یورو 4، انتقال مابقی صنوف خدماتی به شهرک صنوف آلاینده در محدوده ذوب آهن، اجرا و تحقق سهم 25 درصدی فضای سبز در شهرک ها و واحدهای صنعتی،اختصاص بودجه های ویژه در شهرستانها به منظور کاهش آلودگی هوا،ضرورت فرهنگ سازی و پمپاژ هوای سالم از مجرای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به  جامعه توسط اداره کل محیط زیست و... از دیگر محورهای طرح شده در نخستین کارگروه استانی کاهش آلودگی هوا به شمار می رفت.

ارائه گزارشی از وضعیت روزهای سالم در استان طی تعطیلات اخیر و مقایسه آماری وضعیت کیفی هوا طی 3 سال اخیر توسط مدیرکل محیط زیست استان از دیگر محورهای این کارگروه بود.

در این نشست علاوه بر مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیران کل جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، هواشناسی، مدیرعامل فضای سبز شهرداری ، فرماندار  شهرستان فردیس، و.. نیز نقطه نظرات و برنامه های خود را مطرح کردند.


 




۱۳۹۳/۵/۱۵ - ۰۸:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن