تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819175928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهردار قزوین: نخستین پارک ساحلی قزوین احداث می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شهردار قزوین: نخستین پارک ساحلی قزوین احداث می شود قزوین - ایرنا- شهردار قزوین از احداث نخستین پارک ساحلی 27 هکتاری در طرفین رودخانه باراجین برای رفاه حال شهروندان و جذب گردشگران خبر داد.


به گزارش ایرنا، مهندسˈمسعود نصرتیˈ روز سه شنبه در آستانه روز خبرنگار در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) افزود: در طرح های شهرسازی که از سال 1345 توسط مشاورین مختلف ارایه شده از ظرفیت رودخانه های شرق و غرب شهر قزوین غفلت شده است.
وی اظهارکرد: این طراحی ها با وجود نقاط قوت بسیار باعث شد تا هیچ وقت نتوانیم از طبیعت زیبای ساحل رودخانه های اطراف در محیط شهری بهره ببریم.
نصرتی، کانال آب طالقان و رودخانه های شرقی و غربی قزوین را به عنوان سه منبع آبی موقعیت ساز این شهر نام برد و اضافه کرد: این سه ظرفیت می تواند بستری مناسب برای اجرای طرح های مختلف و ایجاد فضاهای شاد و با نشاط برای رفاه حال شهروندان و جذب گردشگران فراهم کند.
شهرداری قزوین تصریح کرد: مطالعات اولیه طرح احداث پارک ساحلی انجام و تفاهم نامه ای نیز با شرکت آب منطقه ای قزوین منعقده شده است.
نصرتی اضافه کرد: به زودی کلیات این طرح در صحن شورای اسلامی شهر مطرح و پس از تصویب عملیاتی خواهد شد.
*** رسانه ها در ارتقای فرهنگ شهرنشینی نقش ایفا کنند
شهردار قزوین در ادامه ضمن تبریک روز خبرنگار و ستایش عملکرد صاحبان قلم در بیان و انعکاس مشکلات مردم به مسوولین، به پیشینه خبرگزاری ایرنا و میزان تاثیرگذاری این رسانه در استان اشاره کرد و گفت: خبرگزاری ایرنا به عنوان رسانه رسمی نظام توانسته با استفاده از خبرنگاران مجرب و توانمند، به عنوان یکی از فعال ترین و موثرترین رسانه ها در عرصه اطلاع رسانی ظاهر شود.
نصرتی با اشاره به اینکه باید ارتباط دوسویه رسانه و مدیریت شهری بیش از پیش تقویت شود اظهارکرد: معتقدم رسانه ها می توانند بازوی نظارتی مدیریت شهری باشد و با پیگیری مطالبات مردم، درتمامی مراحل پیگیر طرح ها باشند و عملکرد مدیریت شهری را تقویت کنند.
وی با اشاره به اهمیت اعتمادسازی با کمک رسانه ها گفت: رسانه ها می توانند با تولید داده های مرتبط با عرصه حیات اجتماعی شهروندان، گردش اطلاعات و اخبار و بسترسازی ظرفیت های حضور و مشارکت شهروندان از یکسو و تحقق فرآیند پاسخگویی مسوولین شهری از سوی دیگر به شکل گیری تعالی اجتماعی و اعتماد جمعی و عمومی به عنوان یک سرمایه اجتماعی کمک کنند.
شهردار قزوین تصریح کرد: اگر باب مشارکت فعال بسته شود و شهروند به شهرنشین تنزل پیدا کند، نه تنها شاهد تعالی، شکوفایی توانایی های شهروندان، تقویت هویت شهری و احساس تعلق به شهر، تقویت حس اعتماد و همکاری میان اهالی شهر و شهرداری ها نخواهیم بود، بلکه افول کارکرد و بهره وری در نظام مدیریت شهری را نیز نظاره گیر خواهیم بود.
نصرتی، موثرترین راه برای تسهیل مشارکت شهروندان را آگاه کردن آنان از مسایل و ارایه اطلاعات جامع از طریق رسانه­ها دانست.
شهردار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود به اجرای طرح های مختلف در چند سال اخیر در شهر اشاره کرد و گفت: رسانه ها پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند و برای اینکه ما بتوانیم در مدیریت متحد شهری برنامه ها و خدمات خود را به شکل مطلوب تری به شهروندان گزارش دهیم، نیازمند حمایت رسانه ها هستیم.
نصرتی تاکید کرد: در گذشته شهروندان از مدیریت شهری تنها خدمات می خواستند در حالیکه با مدرن شدن شهرها، ذائقه ها تغییر یافته و هم اکنون علاوه بر خدمات گذشته، نیاز امروز جامعه از مجموعه مدیریت شهری تنوع و سرعت در اجرای پروژه ها، کیفیت، زیبایی و دریافت خدمات در مدت ساخت و زمانبندی طرح ها است.
نصرتی خاطرنشان کرد: به همین منظور برای انعکاس این خدمات مجموعه مدیریت شهری نیاز به تبلیغات و اطلاع رسانی با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و شیوه های اطلاع رسانی داریم.
وی در ادامه گفت: خوشبختانه خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین، همکاری خوب و منطقی با شهرداری داشته و در سال گذشته با اختصاص حجم بالایی از اخبار و گزارش ها به انعکاس خدمات مدیریت شهری و عملکرد شهرداری به شهروندان پرداخته که جای قدردانی دارد.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین نیز در این دیدار گفت: ایرنا به عنوان رسانه رسمی نظام و دولت، نهایت تلاش خود را برای بیان خدمت نظام در عرصه های مختلف بکار گرفته است.
ˈوحید مقدم سلیمیˈ افزود: این رسانه آماده دارد همکاریهای موثری را برای ارتقای فرهنگ شهروندی با مجموعه شهرداری داشته باشد.
وی اظهار داشت: رشد خدمات و مدیریت شهری قزوین در سال های اخیر از نظر وسعت و عمق بسیار چشمگیر بوده است اما در حوزه فرهنگ سازی شهروندی باید بیشتر کار شود.
مقدم سلیمی، مشارکت را درگرو ذکر عوایدی برشمرد که برای شهروندان تعریف شود و در این میان رسانه ها می توانند فواید ملموس و ناملموس این مشارکت را برای شهروندان تشریح کنند.
در پایان شهردار قزوین به همراه ˈعلی رضا منجم ˈرییس اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری و ˈفرهاد رشوندˈ مسوول پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قزوین با حضور در اطاق خبر ایرنا از نزدیک با فعالیت خبرنگاران این رسانه آشنا شدند.
7389 / 614



14/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن