تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804098557




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعطاي بيش از 46 ميليارد ريال تسهيلات به واحدهاي صنعتي کوچک و متوسط تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مرداد ۱۳۹۳ (۱۶:۴۹ب.ظ)
مديرعامل شرکت شهرك‌هاي صنعتي تهران خبر داد: اعطاي بيش از 46 ميليارد ريال تسهيلات به واحدهاي صنعتي کوچک و متوسط تهران مديرعامل شرکت شهرك‌هاي صنعتي تهران از اعطاي بيش از 46 ميليارد ريال تسهيلات کمک‌هاي فني و اعتباري به واحدهاي صنعتي کوچک و متوسط استان تهران در طي يک سال گذشته خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي سليماني با اعلام اين خبر اظهار کرد: از مجموع 121.5 ميليارد ريال تسهيلات کمک‌هاي فني و اعتباري معرفي شده جهت ساخت و ساز، تکميل، نوسازي و تجديد ساختار صنايع، 40 واحد صنعتي کوچک و متوسط استان تهران موفق به جذب بيش از 46 ميليارد ريال از تسهيلات مذکور از طريق بانک‌هاي عامل "مهر اقتصاد" و "توسعه تعاون" شدند.
وي همچنين برگزاري 26 تور صنعتي داخلي با حضور نزديك به 500 نفر از صنعتگران استان تهران، ميزباني سه تور صنعتي از استان‌هاي لرستان، ايلام و چهارمحال و بختياري به شهرك‌هاي صنعتي شمس آباد، عباس آباد و پايتخت، کمك به واحدهاي صنعتي براي حضور در 15 نمايشگاه تخصصي داخلي، برگزاري همايش تجليل از صنعتگران نمونه استان تهران، ايجاد يك نمايشگاه دائمي محصولات در شهرك صنعتي شمس آباد، انعقاد 10 فقره قرارداد جهت عارضه‌يابي صنايع مستقر در شهرك‌هاي صنعتي و انعقاد 10 فقره قرارداد درخصوص مطالعه بازار و هدفمندي توليد را از جمله اقدامات شرکت شهرک‌هاي صنعتي تهران در حوزه توسعه بازار اعلام کرد.
مديرعامل شرکت شهرك‌هاي صنعتي تهران افزود: برگزاري سه كميسيون مشترك با صاحبان صنايع کشورهاي قزاقستان و تاجيكستان، اعزام هيأت تجاري 15 نفره از واحدهاي صنعتي براي حضور در نمايشگاه تاجيكستان، اعزام هيأت تجاري 5 نفره از واحدهاي صنعتي براي حضور در نمايشگاه افغانستان، ميزباني هيأت تجاري قزاق در بازديد از شهرك‌هاي صنعتي شمس آباد و پرند، كمك به حضور صنعتگران در 4 نمايشگاه خارجي، برپايي سه نشست كاري با اتاق بازرگاني ايران و آلمان، اتاق بازرگاني ايران و ارمنستان و تجار افغان، ميزباني سفير و هيأت تجاري کشور تاجيكستان در بازديد از شهرك صنعتي شمس آباد و همكاري با اتاق بازرگاني ايران و آلمان جهت برگزاري دوره‌هاي آموزشي مهارتي در شهرك صنعتي عباس آباد نيز از اقدامات شرکت شهرک‌هاي صنعتي تهران در حوزه امور بين‌الملل است.
سليماني حمايت از 15 پايان‌نامه دانشجويي در مقاطع كارشناسي ارشد و دكترا، مطالعه 15 طرح پژوهشي و انعقاد 31 قرارداد در زمينه طرح‌هاي امكان‌سنجي مقدماتي صنعتي را نيز مورد اشاره قرار داد و گفت: شرکت شهرک‌هاي صنعتي تهران با برگزاري 136 دوره آموزشي كارآفريني، مهارتي و مديريتي با حضور 3668 نفر از صنعتگران و اجراي دوره‌هاي آموزشي و خدمات پژوهشي و مشاوره‌اي رايگان از طريق کلينيک صنعت جهاد دانشگاهي، دانشگاه تربيت مدرس و دانشگاه تهران در شهرک‌هاي صنعتي عباس آباد، شمس آباد و نصير آباد، به توانمندسازي هرچه بيشتر صنايع کوچک و متوسط استان تهران کمک نموده است.
وي همچنين با اشاره به ايجاد 1120 دفتر کار مجازي و معرفي 5084 محصول توليدي شهرک‌هاي صنعتي استان تهران در پايگاه اطلاع‌رساني صنايع کوچک و متوسط (www.sme.ir)، از به‌روز رساني و شناسايي خوشه‌هاي جديد کسب و کار در نقشه خوشه‌هاي صنعتي استان تهران خبر داد.
مديرعامل شرکت شهرك‌هاي صنعتي تهران اضافه کرد: با اتمام پروژه و صدور گواهينامه عاملين توسعه در 8 خوشه صنعتي طلا، سنگ، چرم، كفش، پوشاك چرمي، پيمانكاري ساختمان، تجهيزات بيمارستاني و مبلمان، پروژه توسعه خوشه‌هاي همگن چرم، كفش و محصولات چرمي آغاز شده و با اتمام مطالعات امكان‌سنجي دو خوشه صنعتي پليمر ـ پلاستيك و پوشاك چرمي نيز، عاملين توسعه در مرحله تعيين وضعيت مي‌باشند.
سليماني حضور در ششمين نمايشگاه بين‌المللي سنگ، ماشين‌آلات و تجهيزات وابسته همراه با برگزاري كلاس‌هاي آموزشي تخصصي سنگ با همكاري انجمن سنگ ايران، برگزاري جلسات مشترك با نهاد جايگزين خوشه صنعتي سنگ (انجمن سنگ ايران) براي دريافت برنامه عمل جهت برگزاري دوره‌هاي آموزشي، بررسي وضعيت نهادهاي حمايتي مانند سازمان ملي استاندارد جهت استانداردسازي سنگ، تشكيل شبكه‌هاي فراگير و نهادهاي موازي مانند دانشگاه جامع علمي ـ كاربردي سنگ و همچنين توسعه بازار و حضور در بازارهاي داخلي و خارجي براي فروش و صادرات محصولات را از جمله اقدامات شرکت شهرك‌هاي صنعتي تهران در بخش توسعه شبكه‌ها و خوشه‌هاي صنعتي استان تهران اعلام کرد.
وي همچنين با اشاره به نامگذاري روز 21 مرداد به‌عنوان روز حمايت از صنايع کوچک در شوراي فرهنگ عمومي کشور و گذشت قريب به نيم قرن از فعاليت سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي ايران، اظهار کرد: مروري بر روند توسعه صنعتي کشور نشان مي‌دهد که بيش از پنج دهه از نظام برنامه‌ريزي توسعه در ايران مي‌گذرد. با بررسي اولين برنامه توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي که در سال 1327 (برنامه هفت ساله) تدوين شده بود، مي‌توان دريافت که محورهاي اساسي برنامه، توجه به زيرساخت‌هاي مورد نياز توسعه در کشور بوده است.
مديرعامل شرکت شهرك‌هاي صنعتي تهران افزود: در اين برنامه که از سال 1327 تا 1333 ادامه داشته است، برنامه مشخص و روشني در مورد صنعت ديده نمي‌شود. در آن زمان براي اين‌که صنعت در اولويت باشد، بسترهاي لازم فراهم نشده بود. در آن برنامه، اجراي چند طرح بزرگ دولتي با مشارکت کشورهاي خارجي نيز مورد تأکيد قرار گرفته بود. چهره اقتصادي جامعه نيز اقتصاد کشاورزي بود و بخش زيادي از جمعيت در روستاها زندگي مي‌کردند. در برنامه هفت ساله دوم که از سال 1334 تا 1340 طول کشيد، استراتژي توسعه صنعتي مغفول مانده بود، زيرا مواردي که در برنامه هفت ساله اول ارائه شده بود، به‌دليل عدم تجربه، کمبود امکانات، فقدان نظام برنامه‌ريزي و حتي فقدان نظام ساماندهي، هدايت و نظارت دچار مشکلات اجرايي شده بود؛ لذا بين عملکرد و برنامه مغايرت‌هاي اساسي وجود داشت.
سليماني ادامه داد: پس از برنامه دوم، نظام برنامه‌ريزي کشور به نظام برنامه‌ريزي پنج ساله که از سال 1341 تا 1345 ادامه داشت، تبديل شد. در آن زمان، راهبردها و سياست‌هاي توسعه صنعتي مشخص گرديد. دولت با ايجاد برخي از زيرساخت‌هاي توسعه‌اي، به اين نتيجه رسيد که بايد بخش صنعت تقويت شود. عمده کاري را هم که برنامه‌ريزان انجام دادند، اين بود که به‌واسطه درآمدهاي نفتي، سرمايه‌گذاري‌هاي دولتي به‌شدت رشد يافت. در اين برنامه بود که "سازمان نواحي صنعتي" به‌منظور برنامه‌ريزي و اجراي طرح‌هاي مربوط به نواحي صنعتي در مرداد سال 1343 ايجاد شد و در برنامه‌هاي چهارم و پنجم نيز جهش نسبتاً مناسبي در سرمايه‌گذاري و ايجاد واحدهاي صنعتي شکل گرفت.
وي با اشاره به اين‌که در سال 1347 (برنامه چهارم)، "سازمان صنايع کوچک و نواحي صنعتي ايران" با هدف توسعه صنايع کوچک و بهبود وضع آن و کمک به سرمايه‌گذاران تشکيل شد، گفت: در دهه‌هاي 40 و 50، کوشش‌هاي زيادي براي ايجاد شهرک‌ها و نواحي صنعتي به‌عمل آمد که از آن‌جمله مي‌توان شهر صنعتي مشهد (طوس)، اصفهان، همدان و اهواز را نام برد، ولي در نهايت، چهار شهر صنعتي البرز، باختران، کاوه و رشت به‌ترتيب در سال‌هاي 1347، 1350، 1352 و 1353 پيش از ساير نواحي و شهرک‌ها به ثمر رسيد.
مديرعامل شرکت شهرك‌هاي صنعتي تهران تصريح کرد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي، تحولات جديدي در نظام سياستگذاري، برنامه‌ريزي و اجرايي توسعه بخش صنعت و معدن به‌وجود آمد. با تصويب قانون حفاظت از توسعه صنايع، بسياري از صنايع، "ملي" اعلام شد و مديريت بخش صنعت به سه وزارتخانه صنايع سنگين، معادن و فلزات و صنايع سپرده شد. سازمان صنايع ملي شکل گرفت و برخي از واحدهاي صنعتي، تحت پوشش بنيادها و نهادها قرار گرفت. وقوع جنگ تحميلي، فرصت برنامه‌ريزي جامع و ميان مدت را براي کشور از دست داد.
سليماني يادآور شد: در سال 1362 پس از ايجاد تغييرات در نظام صنعتي کشور، "سازمان صنايع کوچک و نواحي صنعتي ايران" با تمامي وظايف در وزارت صنايع ادغام شد و به‌منظور ايجاد هماهنگي و استفاده مطلوب از امکانات شهرک‌هاي صنعتي و ايجاد هرچه بيشتر امکانات زيربنايي و ارائه خدمات ضروري براي متقاضيان ايجاد واحدهاي صنعتي، قانون "تأسيس شرکت شهرک‌هاي صنعتي ايران" به تصويب رسيد و نزديک به دو دهه، نسبت به ايجاد بيش از 400 شهرک صنعتي اقدام شد.
وي ادامه داد: در ابتداي برنامه سوم توسعه، پس از ادغام وزارتخانه‌هاي صنايع و معادن و فلزات، سازمان صنايع کوچک تشکيل شد، ولي در سال 1384، وظايف اجرايي آن به شرکت شهرک‌هاي صنعتي ايران سپرده شده و عملاً "سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي ايران" از شهريور 1384 فعاليت خود را آغاز کرد. همچنين در سال 1390 بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي، سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي ايران به‌عنوان سازمان توسعه‌اي تعيين شده است.
مديرعامل شرکت شهرك‌هاي صنعتي تهران با اشاره به پنجاهمين سالروز تأسيس سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي ايران در مرداد ماه جاري، اظهار کرد: در حال حاضر اين سازمان و 31 شرکت استاني تابعه، به‌عنوان سازمان‌هاي توسعه‌اي و يکي از بازيگران مهم در فرآيند توسعه صنعتي، نقش قابل توجهي در ايجاد تحول و ارتقاء سطح کارآيي صنعت ايفا نموده و درحال خدمت‌رساني به صنايع کشور و به‌طور خاص صنايع کوچک و متوسط مي‌باشند.
شرکت شهرك‌هاي صنعتي استان تهران در سال 1366 تأسيس گرديده و هم‌اينک با دارا بودن 11 شهرک و 5 ناحيه صنعتي درحال بهره‌برداري يا واگذاري زمين، 7 شهرک صنعتي مصوب، يک شهرک فنآوري در دست ساخت، 4 مرکز خدمات فنآوري و کسب و کار و بهره‌برداري از 3 هزار و 824 واحد صنعتي کوچک و متوسط، موجبات اشتغال 71 هزار و 665 نفر را فراهم نموده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن