تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804896821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه و ترویج کتابخانه‌های مدارس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و ارشاد امضا شد توسعه و ترویج کتابخانه‌های مدارس خبرگزاری پانا:وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم‌نامه همکاری برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در مدارس کشور امضا کردند.
۱۳۹۳ سه شنبه ۱۴ مرداد ساعت 16:38



به گزارش خبرنگار سرویس آموزش و  پرورش پانا, تفاهم‌نامه همکاری بین حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شد. در این تفاهم‌نامه مشترک بر توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی در کشور به خصوص در مدارس تأکید شده است.
در این تفاهم‌نامه 5 میلیارد تومان بابت تعمیق و ترویج کتابخانه‌های آموزشگاهی و نمایشگاه‌های کتاب در نظر گرفته شده است و یکی دیگر از موارد مهم این تفاهم‌نامه در نظر گرفتن کارت خرید الکترونیکی کتاب برای نخستین بار برای دانش‌آموزان است.
در جریان امضای این تفاهم‌نامه ابتدا سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ظرفیت‌های متنوع موجود در آموزش و پرورش اشاره و اظهار داشت: مدارس بهترین مکان برای ایجاد بستر مناسب برای کودکان و نوجوانان در آموزش و پرورش است.
وی افزود: این تفاهم‌نامه از پشتوانه محکمی برخوردار است و سخنان رئیس جمهور در ابتدای سال تحصیلی 93-92 منشأ توافق بین دو وزیر بود.
صالحی با بیان اینکه درگیر کردن دانش‌آموزان با کتابهای غیر درسی و کتاب‌های مکمل می‌تواند عشق آموختن به آنها را زیاد کند، خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه جرقه بسیار خوبی است که به فضای کتابخانه‌ها در کشور کمک کرده و می‌توانیم در هر کلاس یک کتابخانه ایجاد نماییم.
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش‌های معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش برای انجام این تفاهم‌نامه تقدیر کرد و گفت: کارگروهی که تشکیل شده است تلاش‌های بسیاری انجام داده تا توانستیم در کمترین زمان ممکن نهضت مطالعه مفید را در کشور جاری کنیم.
وی به ظرفیت‌های متنوع و موجود در آموزش و پرورش که می‌تواند در بحث توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک کند اشاره و تصریح کرد: طرح هر کلاس یک کتابخانه فرصت جدیدی را برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند؛ نمایشگاه‌های کتاب که در سطح مدارس کشور برگزار می‌شود هم یک فرصت است تا دانش‌آموزان را به این مهم علاقمند سازیم.
وی خاطرنشان کرد: زنگ مطالعه و انشا که از قبل در مدارس وجود داشته و با توجه به تأکیدات ریاست جمهور در حال تقویت آنها هستیم نیز فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است؛ معلمان نیز می‌توانند با معرفی و پیشنهاد کتاب‌های درسی و کمک درسی عشق به آموختن ما را در دانش‌آموزان متبلور سازند که این خود سیاست دیگری است در حوزه کتاب و کتابخوانی و از این نوع فرصت‌ها در اختیار آموزش و پرورش کم نیست.
*کفاش: طرح کتابخانه کلاسی در مدارس ابتدایی برای انس با کتاب و کتابخوانی است
در ادامه حمید رضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل تمهید مقدمات امضای این تفاهم‌نامه تشکر کرد.
وی ابراز امیدواری کرد امسال بتوانیم با استفاده از مفاد این تفاهم‌نامه بحث کتاب و کتابخوانی را در مدارس با جدیت بیشتری دنبال کنیم و مهمترین بحث این تفاهم‌نامه توافق دو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش بود که به طور کامل در فعالیت‌های فرهنگی هنری و سینمایی که در حال اجراست.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال پشتوانه محکمی در عرصه کتاب و کتابخوانی داریم، خاطرنشان کرد: نخستین موضوع صحبت‌های رئیس جمهور در ابتدای سال تحصیلی 93-92 بود که موارد مهمی را اشاره کرد؛ از جمله بحث کتابخوانی و احیای کتابخوانی در آموزش و پرورش همراه انشا، حقوق و مسائل دیگر بود اما بر روی مسئله کتاب و کتابخوانی تأکید بیشتری داشت.
وی گفت: آموزش و پرورش نیز به همین منظور کارگروهی را با عنوان نهضت مطالعه مفید تشکیل داد و کارگروهی نیز در شورای عالی آموزش و پرورش با همین عنوان تشکیل شد تا این موضوع را به طور جدی مورد بررسی قرار دهد و برای توسعه کتاب و کتابخوانی فکر کند.
کفاش با بیان اینکه یکی از سیاست‌هایی که توسط وزیر آموزش و پرورش مطرح شده سیاست توسعه مشارکت‌هاست، گفت: آموزش و پرورش برای ادامه و توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های خود نیازمند به مشارکت با دستگاه‌های دولتی، نهادهای مردمی و بخش‌های مختلف اجتماعی است.
وی ادامه داد: خوشبختانه به دلیل آنکه آموزش و پرورش و بحث تعلیم و تربیت موضوعی ملی است و پرورش و تربیت نسل آینده کشور مدنظر است در تمام وزارتخانه‌ها و حتی تشکل های مردمی اهتمام ویژه‌ای نسبت به آموزش و پرورش قائل هستند به دلیل آنکه آنچه در این وزارتخانه سرمایه‌گذاری شود بازده خواهد داشت.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: انتظار داریم فعالیت‌هایی که در گذشته بین دو وزارتخانه آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود داشته است گسترش یابد و وقتی طرح‌های مختلف را با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح می‌کردم وی نیز بر پیگیری فعالیت‌ها و بازنگری در بعضی از برنامه‌ها تأکید داشت.
وی با بیان اینکه طرح کتابخانه کلاسی در مدارس ابتدایی برای انس با کتاب و کتابخوانی است گفت: دیدگاه ما در این کتابخانه کلاسی و نگاه ما به کتاب به عنوان یک کالای مصرفی است یعنی کتاب‌ها را در ابتدای سال در قفسه‌ها قرار بدهیم برخلاف کتابخانه‌های تشریفاتی که وجود دارند دانش آموزان به دلیل استفاده زیاد از کتاب‌ها و مطالعه دقیق آنها آن را نابود کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از طرفی دیگر به استان‌ها بخشنامه کردیم که معلمان بحث مطالعه را جز برنامه خود قرار دهند و در بخشی از ساعات درسی کتابی را که مطالعه کرده‌اند را به دیگر دانش‌آموزان شرح دهند که در پایان سال مجموعه این کتابها قرائت شده باشد.
وی با بیان اینکه کتابخوانی غیر از کتابداری است و هدف ما این است که کتابخوانی در مدارس ما توسعه یابد نه کتابداری و در این زمینه با تمامی نهادهای مربوطه آماده مشارکت هستیم، تصریح کرد: بحث کتاب سال دانش‌آموزی را نیز مطرح کردیم که این طرح در دوره‌ای متوقف شد به دلیل اینکه بعضی از دانش‌آموزان ما قلم خوبی برای نوشتن دارند که در هفته کتاب در آبان ماه برگزار می‌شد و به دنبال احیای آن در سال جدید هستیم و دانش‌آموزان نو قلمی را به جامعه معرفی کنیم به طور آنها آینده سازان کشور هستند.
کفاش افزود: هر طرحی که بخواهد در جامعه فرهنگ‌سازی شود آموزش و پرورش باید در اولویت قرار گیرد؛ امیدواریم پس از امضای این تفاهم‌نامه مدیران دو وزارتخانه اهتمام جدی نسبت به اجرای آن داشته باشند تا در پایان سال تحصیلی بتوانیم گزارش خوبی در خدمت دو وزیر داشته باشیم و برای سال‌های بعدی گام‌های مؤثرتری برداریم و بتوانیم مدارس خود را از حیث گنجینه‌های فرهنگی توسعه دهیم.
 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن