تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820301411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهاد دانشگاهی الگوی موفق عینت بخشیدن به مدیریت جهادی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جهاد دانشگاهی الگوی موفق عینت بخشیدن به مدیریت جهادی است شیراز - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی استان فارس گفت: این نهاد یک الگوی موفق در عینیت بخشیدن به مدیریت جهادی با عزم ملی در عرصه های اقتصاد و فرهنگ به شمار می رود.


به گزارش ایرنا، مسعود رستگار، سه شنبه در آستانه 16 مرداد سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، در جمع خبرنگاران افزود: بررسی عملکرد جهاد دانشگاهی، نشان دهنده مصداقی کار کردن این نهاد در مسایلی است که ازرهبر معظم انقلاب به عنوان راهبردهای هر سال مشخص می کنند.
وی ادامه داد :جهاد دانشگاهی فارس در حوزه فرهنگ، با پیشینه و تجربه هایی موفق، نیروهایی کیفی و توانمند و زمینه هایی همچون خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا) و خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و سایر ظرفیت های کاربردی، گام های عملی بلندی را در مسیر ارتقای شاخص های فرهنگی و نزدیک کردن جامعه به سبک زندگی اسلامی و قرآنی برداشته است که این روند در سال جاری شتاب بیشتری خواهد گرفت.
عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی استان فارس، با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر فرزانه انقلاب گفت: مصادیق متعددی را می توان در خصوص اقتصاد و فرهنگ در جهاد دانشگاهی هم در سطح کشور و هم استان فارس یافت که هر کدام از این مصداق ها الگویی از مدیریت و تلاش جهادی را در خود دارد.
او اضافه کرد: جهاد دانشگاهی فارس در این زمینه سال گذشته با بهره گیری از نیروهای خلاق، توانمند و متخصص خود موفق به تولید چندین نانوکاتالیست از جمله نانوکاتالیست(نوعی فیلتر) ویژه تولید بنزین سبز از متانول و طراحی دستگاه خط زن خاک شد که هر یک از این دستآوردها گامی بلند در عرصه اقتصاد مقاومتی و ارتقای توان اقتصاد داخلی و همچنین کاهش معضلات زیست محیطی محسوب می شود.
رستگار، عینیت بخشیدن به مدیریت جهادی در عرصه های اقتصاد و فرهنگ را نیازمند تدبیر هوشمندانه در یافتن راهکارهای مصداقی در هر بخش دانست و بیان کرد: با توجه به هوشمندی ایرانیان و توانایی های علمی جوانان این کشور، رسیدن به آنچه در بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال نهفته بود قابل دسترس خواهد بود اگرچه تحقق این مهم دشوار است اما ناممکن نیست.
رییس خبرگزاری دانشجویان ایران منطقه فارس، با اشاره به تنگناهای اقتصادی موجود در سال گذشته اضافه کرد: اگر حمایت های لازم از این نهاد انجام شود قادر خواهیم بود در سال جدید قدم های بسیار بلندی را در حوزه های اقتصاد و فرهنگ برداریم.
رستگار گفت: بی تردید طی سال های گذشته جهاد دانشگاهی اثبات کرده که آنچه دیگران در شعار آن را مطرح کرده اند عملیاتی کنیم و امروز در هر بخشی که بنگریم اثری از تاثیرگذاری خلاقانه و توانمندی جهاد دانشگاهی را می توان یافت.
عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی فارس، دست آوردهای این نهاد در عرصه های پزشکی، فناوری های نوین، تجاری سازی تولیدات علمی، بومی سازی علوم و تکنولوژی های مختلف، تولیدات صنعتی و حوزه فرهنگ و کارآفرینی را یادآور شد و ادامه داد: جهاد دانشگاهی می تواند در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی به گونه ای تاثیرگذار به ایفای نقش بپردازد.
رییس جهاد دانشگاهی استان فارس، دین مداری و انگیزه های دینی به ویژه در ابعاد مدیریتی و تلاش و خدمت بدون منت را از ویژگی های مهم و بارز جهادگران فعال در این نهاد برشمرد و افزود: مدیریت جهادی به سبک زندگی اکثریت قریب به اتفاق جهادگران شاغل در جهاد دانشگاهی تبدیل شده است.
رستگار اظهار کرد: بسیاری از خط کشی های علمی که به شکل غیرمجاز و بسیار خودخواهانه از دیرباز توسط صاحبان علم و صنعت جهانی ایجاد شده توسط دانشمندان ایرانی و از جمله جهادگران دانشگاهی شکسته شده و حیاط خلوت های انحصارطلبان علم و صنعت، عرصه جلوه گری دانشمندان توانمند ایرانی شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن محکوم کردن اقدامات جنایتکارانه رژیم غاصب صهیونیستی گفت: مظلومیت مردم مسلمان غزه، وصف ناشدنی است اما در این شرایط می بینیم که خبرنگاران جزو اولین گروه هایی هستند که برای حضور در غزه و انعکاس اخبار این مظلومیت اعلام آمادگی کرده اند.
رستگار افزود: جنایت های اشغالگران به حدی است که تمام انسان های آزاده جهان از هر دین و مذهبی، این شقاوت و سنگدلی غاصبان کودک کش و وقاحت و بی شرمی حامیان بین المللی آنها را محکوم می کنند.
16 مرداد سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی به فرمان امام راحل در سال 59 است.ک/2
678 /675



14/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن