تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819524543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلامیه جهانی حقوق بشر تبدیل به کاغذ پاره شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آیت الله آملی لاریجانی: اعلامیه جهانی حقوق بشر تبدیل به کاغذ پاره شده است تهران - ایرنا - رییس قوه قضاییه گفت: اعلامیه جهانی حقوق بشر در دست مدعیان حقوق بشر به کاغذ پاره ای تبدیل شده و هیچ ارزشی ندارد.


به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، آیت الله «صادق آملی لاریجانی» روز سه شنبه در آیین بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی افزود: بیش از نیم قرن از تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر می گذرد، اما این اعلامیه در مقام اجرا مشکلات بسیاری دارد و گاهی یک ابزار سیاسی برای تحمیل خواسته های کشورهای سلطه گر است.
وی با بیان اینکه مساله حقوق بشر موضوع مهمی است، ادامه داد: از دو منظر فلسفی و نظری در باب مبانی حقوق بشر و مقام اجرای آن، می توانیم به این موضوع نگاه کنیم.
آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه وضعیت اجرای حقوق بشر در دنیا با سوء استفاده هایی همراه است، افزود: وضعیتی که امروز در فلسطین و غزه شاهد هستیم، امتحان بزرگی برای مدعیان حقوق بشر است و نسل کشی که در این سرزمین روی داده، یک تنبیه برای جامعه بشری است.
رییس دستگاه قضا تصریح کرد: کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند از رژیم غاصب صهیونیستی حمایت می کنند و به این رژیم جایزه 250 میلیون دلاری برای کمک به منظور دفاع از خود می دهند.
رییس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ادامه داد: با شنیدن این خبر، سرنگونی هواپیمای ایرانی و شهادت 300 نفر از هموطنان و اهدا جایزه به ژنرال آمریکایی مسوول این جنایت در ذهنم خطور کرد.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: مدعیان حقوق بشر، کشوری را که بیش از 30 انتخابات آزاد داشته، مورد اشکال قرار می دهند و با وجود جنایات غزه، برخورد دوگانه و ابزاری از خود نشان می دهد.
آیین بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی با حضور نمایندگان و سفرای کشورهای اسلامی، مسوولان عالی قضایی و نمایندگان وزارتخانه های امور خارجه و اطلاعات و همچنین مسوولان نیروی انتظامی در مجمتع فرهنگی و ورزشی شهید بهشتی در حال برگزاریست.
جمهوری اسلامی ایران در جریان اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در کامپالا اوگاندا (31 - 29 خرداد 1387) قطعنامه ای را تحت عنوان تعیین روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی مطرح کرد که با اجماع کشورهای اسلامی به تصویب رسید و بر اساس آن روز 14 مرداد ماه (5 آگوست) به عنوان روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی تعیین و نامگذاری شد.
ادامه دارد...
اجتمام(3) ** 9317 ** ل.الف.ی ** 1071



14/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن