تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802951651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رایزنی ظریف با وزیران خارجه و نمایندگان کشورهای منطقه درباره فلسطین و عراق و سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


سیاسی > سیاست خارجی در حاشیه نشست کمیته فلسطین عدم تعهد؛
رایزنی ظریف با وزیران خارجه و نمایندگان کشورهای منطقه درباره فلسطین و عراق و سوریه
وزیر امور خارجه کشورمان بعد از ظهر دیروز و در پایان نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد با نمایندگان کشورهای ونزوئلا، روسیه ، لبنان ، بنگلادش، تونس و الجزایر دیدار و گفتگو کرد.



به گزارش خبرگزاری مهر، جبران باسيل وزير امور خارجه لبنان  در حاشيه اجلاس كميته فلسطين جنبش عدم تعهد كه روز دوشنبه در تهران برگزار شد با محمد جواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان ديدار و گفتگو كرد. وزير امور خارجه كشورمان در اين ديدار شرايط موجود در منطقه بويژه غزه را سخت دانست و تحرك كميته فلسطين جنبش  عدم تعهد براي دفاع از مردم در محاصره و تحت كشتار غزه را اقدامي مهم ارزيابي كرد و ابراز اميدواري نمود مجامع بين المللي نسبت به انجام وظايف خود در حفظ و صيانت از حقوق انسانهاي بيگناه در  غزه عمل کنند. جبران باسيل وزير خارجه لبنان نيز با تشكر از برگزاري موفق كميته فلسطين جنبش عدم تعهد در تهران ، نقش جمهوري اسلامي ايران در حمايت از مقاومت در برابر اشغالگري و كشتار انسانهاي بيگناه در غزه را ستود.

وزراي خارجه جمهوري اسلامي ايران و لبنان همچنين اوضاع در عراق ، سوريه و لبنان را مورد گفتگو قرار دادند. رايزني  ظريف با وزير خارجه ونزوئلا وزير امور خارجه كشورمان در ديدار با  وزير خارجه ونزوئلا با قدرداني از مواضع صريح و انقلابي دولت ونزوئلا در قبال كشتار مردم بي دفاع غزه و اقدامات ويرانگر و ضد انساني رژيم صهيونيستي ، روابط دو كشور جمهوري اسلامي ايران و ونزوئلا را رابطه اي مستحكم و قوي دانست كه از ظرفيت بالايي براي ارتقاء در زمينه هاي مختلف برخوردار است. ظريف حركت كشورهاي منطقه آمريكاي لاتين را حركتي اصيل دانست كه براي آينده جهان مهم تلقي ميگردد ودر همين ارتباط  ايستادگي ونزوئلا  در برابر ديدگاههاي يكجانبه گرايانه در جهان را ارزشمند ارزيابي كرد. وزير خارجه ونزوئلا نيز در اين ديدار  از جمهوري اسلامي ايران براي برگزاري موفق كميته فلسطين در تهران قدرداني كرد و از هر نوع اقدام براي جلوگيري از كشتار مردم بي دفاع غزه توسط رژيم صهيونيستي  استقبال كرد. وزراي خارجه دو كشور همچنين با مرور بر ظرفيت هاي موجود براي گسترش همكاريهاي فيمابين در حوزه هاي مختلف سياسي و اقتصادي فرصت برگزاري كميسيون مشترك همكاريهاي اقتصادي دو كشور در آينده را زمينه مناسبي براي بررسي راههاي توسعه مناسبات دانستند و انجام سفرهاي متقابل در سطوح مقامات عالي دو كشور را براي بستر سازي ارتقاء همكاريها با اهميت ارزيابي كردند. ديدار مشاور نخست وزير بنگلادش با  ظريف وزير امور خارجه كشورمان در حاشيه نشست كميته فلسطين جنبش عدم تعهد با مشاور نخست وزير بنگلادش كه بعنوان نماينده كشورش در اين اجلاس شركت كرده بود ديدار و گفتگو كرد.
طرفين در اين ديدار با اشاره به شرايط موجود در غزه ضرورت توجه جدي مجامع بين المللي براي رفع شرايط بحراني موجود در غزه را مورد تاكيد قرار دادند.
همچنين در اين ديدار راههاي گسترش همكاريهاي فيمابين در حوزه هاي مختلف مورد تبادل نظر قرار گرفت. ديدار معاونين وزیران خارجه تونس و الجزاير با وزير امور خارجه كشورمان محمدجواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان  بعد از ظهر روز دوشنبه و پس از پايان كميته فلسطين جنبش عدم تعهد در تهران بطور جداگانه با معاونين وزراي خارجه كشورهاي تونس و الجزاير ديدار و گفتگو كرد. وزير امور خارجه كشورمان با تشريح ابعاد اقدامات وحشيانه رژيم صهيونيستي بر عليه مردم بي دفاع غزه بر ضرورت تحرك هرچه بيشتر جامعه جهاني ، كشورهاي اسلامي و عدم تعهد در اين زمينه تاكيد كرد. ظريف همچنين با اشاره به ابعاد روابط فيمابين با هريك از دو كشور تونس و الجزاير آمادگي كشورمان براي گسترش همكاريها در حوزه هاي مختلف سياسي و اقتصادي را اعلام كرد. معاونين وزير خارجه تونس و الجزاير نيز در اين ديدار با تشريح ديدگاههاي كشورشان در خصوص بحران غزه ضرورت توجه جهاني به اين موضوع را مورد تاكيد قرار دادند. در اين ديدار موضوعات مربوط به تحولات امنيتي در برخي كشورهاي آفريقايي نيز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. ديدار قائم مقام وزير خارجه سوريه با ظريف وزير امور خارجه كشورمان عصر روز دوشنبه با فيصل مقداد قائم مقام وزير خارجه سوريه كه به منظور شركت در كميته فلسطين جنبش عدم تعهد در تهران به سر مي برد ديدار و آخرين  تحولات غزه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد . قائم مقام وزير خارجه سوريه نيز در اين ديدار با موفق ارزيابي كردن برگزاري اين نشست در تهران اهميت حضور و محتواي سخنراني جناب آقاي دكتر روحاني در افتتاحيه اين نشست را مورد تاكيد قرار داد . تهديدات مشترك در عراق ، سوريه و لبنان و همچنين همكاريهاي دو كشور در حوزه مناسبات دوجانبه از ديگر موضوعات مطرح شده در اين ديدار بود.


۱۳۹۳/۵/۱۴ - ۰۹:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن