تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820469621




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير بهداشت: مسابقه بين ما، رفاه و بيمه هيچ سودي براي مردم ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وزير بهداشت: مسابقه بين ما، رفاه و بيمه هيچ سودي براي مردم ندارد
متأسفانه خيلي وقت‌ها رفتارمان كليشه‌اي شده، به جاي رفتار نهادي، نمادين رفتار مي‌كنيم.


متأسفانه خيلي وقت‌ها رفتارمان كليشه‌اي شده، به جاي رفتار نهادي، نمادين رفتار مي‌كنيم.
سيد‌حسن قاضي زاده هاشمي در مراسم افتتاحيه تدوين سند راهكارهاي اجرايي سياست‌هاي كلي نظام سلامت با بيان اين مطلب افزود: سياست‌هاي كلي نظام سلامت مهمترين منشوري است كه در ايران وجود دارد. اميدواريم در جهت اجراي آن قدم برداريم اما مشكلي كه مردم دارند اين است كه نمي‌دانند اين سند‌ها چه سودي براي آنها دارد چراكه مردم مي‌خواهند در جامعه اين سند‌ها ظهور كند.
وي ادامه داد: بايد همه هدفگيري‌ها مردم باشند. متأسفانه خيلي وقت‌ها رفتارمان كليشه‌اي شده و كارهاي نمادي آغاز مي‌كنيم و پس از آن، غبار مانع ديدن اصل موضوع مي‌شود در قوانين هم همين گونه است.
وزير بهداشت گفت: در ويترين اتاقم پر از سند‌هاي مختلف است. از نقشه راه گرفته تا سند سلامت اما هيچگونه اتفاقي در زندگي مردم رخ نداده است و آن چيزي كه ديده‌ام همان قالب‌هاي گذشته است.
وي ادامه داد: سياست‌هاي كلي نظام سلامت با هوشمندي تدوين شده و بايد كاري كنيم تا مشابه قبل رفتار نشود. اين در حالي است كه در يكي دو ماه گذشته در همان مسير قبلي قرار گرفتيم و جلسات نمادين برگزار شد و مسابقه‌اي بين ما، رفاه و بيمه برگزار شد كه پايانش چيزي براي مردم نبود.  وزير بهداشت ادامه داد: سند سياست‌هاي كلي نظام سلامت از سال 85 آغاز شده، 92 تصميم‌گيري شد و در دفتر رهبري 8 تا 10 ماه طول كشيد تا ابلاغ شود و اكنون در مورد بند‌هاي آن صحبت مي‌شود. در واقع ما در حاشيه افتاده‌ايم و بايد فضا را مثبت‌تر از قبل به پيش ببريم.  وي با تأكيد بر اينكه بايد كاري كرد تا سياستمداران و نمايندگان مجلس به اين باور برسند كه سلامت در اولويت است، گفت: تدوين اين سياست‌ها برنامه كاري وزارت بهداشت را در 20 سال آينده نشان مي‌دهد. ما 80 سند داريم كه ظرف هشت سال نوشته شده اما سبك آنها يكي است و فقط عنوان آنها متفاوت است.
وي با انتقاد از رفتار نمادين مسئولان به جاي رفتار نهادي گفت: كشورهايي كه از نظر تعداد و وسعت به ما نزديك هستند. بسياري از مشكلات خود را حل كرده‌اند بنابراين ما بايد از تجربيات جهاني استفاده كنيم تا گره كار مردم باز شود و بايد به نحوي تصميم بگيريم كه نظام سلامت متحول شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن