تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819959892




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنها 100منطقه نمونه گردشگری کشور دارای زیر ساخت های لازم هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: تنها 100منطقه نمونه گردشگری کشور دارای زیر ساخت های لازم هستند قزوین - ایرنا- معاون امور مجلس ، حقوقی و امور استان های سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت: در دولت نهم و دهم در حالی بیش از یکهزار و 165 منطقه گردشگری به تصویب رسیده است که از این میان تنها 100 منطقه دارای زیر ساخت های مورد نیاز می باشند.


ˈاسدالله درویش امیریˈ بعدازظهر روز دوشنبه در حاشیه آیین معارفه مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال 82 با مطالعات انجام شده، قرار بود حداکثر 10 منطقه نمونه گردشگری بر اساس نیاز گردشگران داخلی و خارجی شناسایی، طراحی و اجرا شود.
این مسوول با بیان اینکه بسیاری از مناطق نمونه گردشگری مصوب در دولت های نهم و دهم توجیه اقتصادی یا مطالعات کارشناسی نداشته است، تاکید کرد: این سازمان برای اجرا یا تامین زیرساخت مناطقی که در آن کار کارشناسی نشده است، برنامه ای ندارد.
وی با بیان اینکه هم اکنون ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در 100 منطقه نمونه گردشگری کشور دارای پیشرفت 40 تا 60 درصدی است، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد محدودی از این مناطق فعال هستند و مابقی بدلیل مختلف به سرانجام نرسیده اند.
درویش امیری با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت در برخی از این مناطق به دلیل اینکه بسیاری از آن ها دارای مالکین خصوصی هستند، با مشکلات حقوقی فراوانی مواجه شده است، گفت: به همین خاطر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در برخی محاکم قضایی محکوم شده است.
وی در ادامه صنعت گردشکری را یکی از صنایع پردرآمد و سود آور در دنیا خواند و با بیان اینکه نهایت سعی خود را برای رونق این صنعت در کشور به کار بسته ایم، گفت: ظرفیت های فراوانی برای توسعه این صنعت داریم که برای استفاده از آنها تلاش می کنیم.
وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری به دنبال فرایند های جامع هستیم، گفت: سازمان میراث فرهنگی تصمیم گرفته است تا به صورت زنجیره ای به هر سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی بها بدهد چرا که رونق زنجیره ای این بخش ها می تواند به سود توسعه گردشگری و توریسم باشد.
معاون حقوقی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: ما در تلاش هستیم تا در قالب ستاد هماهنگی خدمات سفر شرایطی را در فصول مختلف فراهم کنیم تا گردشگران بتوانند به راحتی و با کمترین دغدغه و نگرانی سفر خود را در ایام مختلف سال انجام دهند.
درویش امیری تصریح کرد: اگر صنعت گردشگری به شکل واقعی و به صورت همه فصلی در کشور نهادینه شود که این موضوع به طور جدی در دستور کار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، شاهد کسب درامدهای زیادی در این حوزه خواهیم شد.
وی در ادامه قزوین را مجموعه از ظرفیت های مختلف در حوزه گردشگری اعم از گردشگری سلامت، طبیعت، اکوتوریسم و مذهبی خواند و در پایان گفت: این استان می تواند در این حوزه به جایگاه مهمی در کشور دست پیدا کند.
7389/ 614



13/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن