تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804549577




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بريتانياي كبير! خزانه خود را با درآمد روسپيگري پر مي‌كند!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بريتانياي كبير! خزانه خود را با درآمد روسپيگري پر مي‌كند!
وقتي «اخلاق» از يك جامعه رخت بر بندد، «نسبي‌گرايي» به انديشه رايج تبديل ‌شود و همه چيز در «اقتصاد» و شكم خلاصه ‌گردد و «انسانيت» در پيش پاي «فزون طلبي» و فزون‌خواهي به مسلخ برده ‌شود، آنگاه هر عمل و كنشي نيز حتي اگر تجارت سكس و عرضه مواد مخدر باشد، در زمره «مشاغل رسمي» و اقدامات مشروع و مجاز جاي مي‌‌گيرند.
ماجرا از اين قرار است كه كشور انگلستان كه خود را وارث تمدني كهن و سرتر و برتر از ساير اروپاييان معرفي مي‌كند، از سال 2009 به صورت رسمي ( و نه پنهان و مخفي ) در بودجه سالانه خود و در رديف درآمدها، ماده جديدي گنجانده است كه در آن تأكيد شده است سالانه بايد 5 درصد از درآمد كشور از طريق فروش انواع مواد افيوني و ترويج روسپيگري حاصل شود! شواهد و اسناد معتبر و متقن نيز نشان مي‌دهد كه از آن سال تاكنون انگليسي‌ها هر ساله بالغ بر 10 ميليارد پوند درآمد به جيب زده‌اند. البته، نيازي به يادآوري نيست كه كشور انگلستان تنها كشوري نيست كه گام در اين راه نهاده است، بلكه كشورهاي بسياري را مي‌توان نام برد كه تجارت جنسي و كسب درآمد از راه فروش مواد خانمان‌برانداز مخدر را به رويه‌اي ثابت تبديل نموده‌اند. به ويژه، در اين ميان كشورهايي كه خود را «توسعه‌يافته»، «جهان اول»، «كشورهاي شمال» و اسامي پرطمطراق ديگري نظير آن، نام نهاده‌اند از ديگران پيشي گرفته‌اند.
حال با تأمل در اين چند سطر مجمل با چند سؤال اساسي مواجه مي‌شويم:
1- چرا كشورهاي مدعي رشد و توسعه و تمدن و فرهنگ و حقوق بشر گام در چنين راه غيراخلاقي و ضد‌انساني نهاده‌اند؟
2- آيا اين كشورها طريق و مسير شادي‌جويي، نشاط‌طلبي و لذت‌گرايي را در چنين رويه‌هاي نامشروع و ضدتعالي جسته‌اند؟
3- آيا اتخاذ اين شيوه سرانجام، غربي‌ها را در مهلكه خواهد انداخت؟
4- اين رويه چه اثراتي بر جامعه انگلستان بر جاي گذاشته است؟
در سطوري كه در پي مي‌آيد به اجمال به اين چند پرسش پاسخ داده خواهد شد.
اول- همان‌گونه كه در آغاز اين نوشتار اشارت رفت، غربي‌ها بر اساس رويكرد اومانيستي و نگاه و نگرش هزينه- فايده از هر كنش، رفتار و مشي‌اي كه سود و درآمد و لذت فزون‌تري نصيب آنان سازد، استقبال مي‌كنند. تبديل سكس و مواد افيوني به يك مشي اقتصادي و تجاري نيز در چارچوب همين اصل و قاعده به ظاهر انسانگرايانه، اما در واقع نهيليستي (پوچ‌گرايانه)، قابل تبيين است. اين رويكرد نيز زماني در جوامع غربي بسط و گسترش يافت كه آنان گام در راه ليبراليسم نهادند و از معرفت و بصيرت خداجويانه خود را محروم ساختند.
دوم- پاسخ سؤال دوم كم و بيش مثبت است. جوامع غربي (حداقل برخي از آنها) از هر روش و شيوه‌اي بهره مي‌جويند تا تراز شادي (يا به تعبير صحيح‌تر شيدايي) شهروندان كشور خود را فزوني بخشند، چراكه آنان مي‌دانند كه شادخويي شديد و افراطي (شيدايي) همچون اپيوني مي‌ماند كه سطح «تلقين‌پذيري» را فزوني مي‌بخشد. ناگفته آشكار است كه حكم ‌راندن به يك ملت كاملاً مطيع، تلقين‌پذير و «الكي‌خوش» بسيار سهل و آسان است. خلاصه آنكه، چنين پيداست كه در جوامعي كه از سكس و مواد افيوني به روشي براي كسب درآمد و افزايش شيدايي بهره مي‌جويند، گفته ماكياولي مبني بر اينكه «وسيله هدف را توجيه مي‌كند» به يك اصل و قاعده مجاز و عملي تبديل شده است.
سوم- گرچه براي ارائه پاسخي متقن به سؤال سوم بايد در متون تاريخي تأملي دوباره نمود و در سرنوشت اقوام و مللي كه لذت‌جويي محض را به رويكردي ماندگار براي خود تبديل كرده‌اند و سودجويي به هر قيمتي را سرلوحه عمل خويش قرارداده‌اند، تعمق ورزيد، ليكن حتي با اندكي تأمل در اندوخته‌هاي مدرسه‌اي خود در مي‌يابيم كه عمر چنين اقوامي چندان به درازا نمي‌كشد مگر آنكه در رويكرد و روش خود تجديدنظر نمايند و گام در راه حقيقت، اخلاق و معرفت تعالي‌جويانه نهند.
چهارم- براي ارائه پاسخي كوتاه به سؤال چهارم مي‌توان از يافته‌هاي پژوهشي بهره جست. به عنوان مثال، يك مؤسسه پژوهشي وابسته به انستيتوي روانپزشكي لندن نشان داده است كه كسب درآمد 5 درصد از طريق تجارت سكس و موادمخدر، اولاً 10 درصد بر نرخ طلاق افزوده است. ثانياً 7 درصد بر حاملگي‌هاي قبل از ازدواج رسمي افزوده، عدد قابل توجهي به بيماري‌‌هاي  اچ‌آي‌وي و هپاتيت اضافه كرده است و حداقل 10 درصد مشكلات تحصيلي دانش‌آموزان و دانشجويان را افزايش داده است. تصور نماييد كه اگر انگليسي‌‌هاي سودطلب و لذت‌جو، تجارت سكس و مواد‌مخدر را 20 سال ديگر استمرار بخشند، آنگاه آيا چيزي از آن جامعه مدعي باقي خواهد گذاشت؟ به نظر نمي‌رسد كه دولتمردان و خانواده سلطنتي انگليس پاسخ روشني براي اين سؤال در چنته داشته باشند!

*‌معاون اجتماعي ناجا

نویسنده : دكتر سعيد منتظرالمهدي* 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن