تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از خدا خير بخواهد و به آنچه خدا خواسته راضى باشد، خداوند حتما براى او خير خواه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819602352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزنامه نگار ترک: ابعاد مختلف جنگ سوریه در ترکیه احساس می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: روزنامه نگار ترک: ابعاد مختلف جنگ سوریه در ترکیه احساس می شود آنکارا- ایرنا- ˈمراد یتکینˈ روزنامه نگار مطرح ترکیه می گوید: ابعاد مختلف جنگ سوریه در ترکیه نیز احساس می شود.


وی درمقاله ای در روزنامهˈرادیکالˈ با اشاره به گروگان گیری 49 نفر از کارکنان سرکنسولگری ترکیه در موصل از سوی ˈداعشˈ ، تظاهرات برخی منسوبین به ˈداعشˈ در استانبول، مسایل و مشکلات پناهجویان سوری در ترکیه و افت شدید مبادلات تجاری ترکیه با عراق و بحران دپیلماتیکی روابط ترکیه با عراق نوشت: مسایل یاد شده همگی تبعات بحران سوریه هستند و این تبعات در ترکیه نیز احساس می شود.
یتکین با اشاره به انفجار در شهر ریحانلی ترکیه در نزدیکی مرزهای سوریه، در سال گذشته و کشته شدن 53 تبعه ترکیه براثر این انفجار افزود: اردوغان دولت سوریه را مسبب این انفجار معرفی کرده بود و داوداوغلو سخن از مقابله به مثل به میان آورده بود و سوال این است که ترکیه با چه کسی و در چه زمانی مقابله به مثل کرده است؟
یتکین با اشاره به سخنان داوداوغلو وزیرخارجه ترکیه در سال 2012 میلادی که گفته بود ˈ اگر تعداد پناهجویان سوری در ترکیه به 100 هزار نفر برسد مساله تاسیس منطقه امن در خاک سوریه باید مطرح شودˈ نوشت: تعداد پناهجویان سوری در ترکیه در حال حاضر به 1.5 میلیون نفر رسیده که معادل 2 درصد کل جمعیت ترکیه است ولی دولت آنکارا هیچ اقدام عملی در مورد این پناهجویان انجام نداده است.
یتکین با یادآوری اینکه تنها در شهر استانبول 330 هزار سوری زندگی می کنند افزود: در حال حاضر برای مقابله با مسایل و معضلات سوری های مقیم ترکیه سخن از استخدام نیروهای پلیس سوری به میان آورده می شود ولی ابعاد مساله سوریه در ترکیه تنها تنها منحصر به پناهجویان سوری نیست.
یتکین با اشاره به انتشار برخی تصاویر ویدیویی از برخی هواداران ˈداعشˈ که در منطقه
ˈعمرلیˈ در روزعید فطر اقدام به برپایی نماز عید فطر کرده و دست به دعا برای پیروزی داعش برداشته بودند نوشت: منسوبین داعش که جامعه انسانی هر روز شاهد اقدامات ضدانسانی آنهاست اکنون در جامعه ترکیه نیز حضور دارند و مهمترین دلیل انتشار تصاویر گردهمایی آنان دراستانبول از طریق اینترنت اعلام حضور آنان در جامعه ترکیه و پاشیدن بذرهای ترس در جامعه از این طریق بود.
یتکین نوشت: ترکیه امکان صادرات خود به عراق در پی حملات داعش را به میزان بسیار زیادی از دست داده و در پی استفاده از خاک ایران برای صادرات خود به عراق است.
یتکین با بیان اینکه ترکیه در سیاست خارجی از وضعیت چندان مناسبی برخوردار نیست نوشت: در حال حاضر روابط غرب متحد دیرین ترکیه با دولت آنکارا چندان حسنه نیست و ترکیه با قطر که دولتی بزرگ نیست روابط نزدیکی را پی می گیرد و تمامی رخدادهای یاد شده به نحوی پیامدهای بحران سوریه در ترکیه است.
خاورم**2012 **1010



13/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن