تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813294181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استان اصفهان از 56 هزار گردشگر خارجی پذیرایی کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استان اصفهان از 56 هزار گردشگر خارجی پذیرایی کرد اصفهان- ایرنا- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از ورود 56 هزار گردشگر خارجی به استان اصفهان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.


محسن مصلحی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 130 درصد رشد داشته است.
وی افزود: با بهبود شرایط آب و هوایی استان اصفهان در شهریورماه سالجاری می توان در انتظار موج دوم سفر گردشگران خارجی و داخلی به استان اصفهان بود.
وی تصریح کرد: افزایش استقبال گردشگران خارجی از استان اصفهان در نتیجه اتخاذ سیاست های جدید در عرصه بین الملل از سوی دولت تدبیر و امید بوده است.
به گزارش ایرنا، افزایش کم سابقه گردشگران خارجی ورودی به استان اصفهان باعث شده است تا کمبود اماکن اقامتی استاندارد به ویژه هتل های چهار و پنج ستاره بیشتر احساس شود.
معاون اسبق سرمایه گذاری و طرح های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان یکی از دلایل به وجود آمدن شرایط موجود را نا تمام ماندن پروژه های هتل سازی اصفهان با ظرفیتی معادل یکهزار و 300 تخت عنوان کرد.
احمد مولایی تصریح کرد: عدم همکاری بانک ها در ارائه تسهیلات و قوانین سخت گیرانه در این زمینه، سبب روی زمین ماندن این پروژه ها شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون سه راهکار کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای حل این معضل پیش بینی شده است، گفت: در برنامه ریزی کوتاه مدت استان اصفهان باید اضافه کردن دو هزار تخت در ابتدای سال 94 مد نظر باشد.
مولایی تصریح کرد: راهکار میان مدت برای یکسال و نیم آینده، حل مشکلات سرمایه گذاران، تکمیل پروژه های هتل سازی و اضافه کردن دو هزار تخت به ظرفیت های هتل های استان اصفهان است.
وی راهکار بلند مدت در سه سال آینده را ساخت مجموعه های بزرگ اقامتی استاندارد با حمایت دولت عنوان کرد.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز چندی پیش در سفر به اصفهان به سرمایه گذاران در بخش ساخت هتل قول ارایه تسهیلات مالی کم بهره داد تا در آینده نزدیک این مشکل حل شود.
در استان اصفهان 85 هتل با ظرفیت 12 هزار تخت وجود دارد.
اکنون با استقبال گردشگران خارجی، به نظر می رسد که فرصتی برای توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال در استان اصفهان ایجاد شده است.
بسیاری از کارشناسان علوم اجتماعی و اقتصادی معتقدند که با توجه به کمبود آب و آلودگی هوا، ظرفیت ایجاد صنعت جدید و توسعه کمی بخش کشاورزی در این استان اشباع شده است و در این شرایط گردشگری به عنوان یک صنعت پاک و اشتغالزا می تواند پاسخگوی نیاز بازار کار این استان باشد.
اصفهان از دیرباز یکی از شهرهای مورد توجه گردشگران از سراسر جهان بوده است و بخش عمده گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند از دوستداران میراث فرهنگی ملل جهان و آثار تاریخی ایران هستند.
هزاران اثر تاریخی در گوشه و کنار استان اصفهان قرار دارد و میدان امام ( نقش جهان) و مسجد جامع این شهر جزو میراث ثبت شده بشری در یونسکو است.
امسال با ممنوع شدن تردد خودروها در میدان امام اصفهان، فضای آرامتری برای دیدن میدان امام و مجموعه بناهای آن ایجاد شده است.
افتتاح میدان امام علی (ع) اصفهان در محله سبزه میدان اصفهان در سال گذشته که در کنار مسجد جامع این شهر قرار دارد با امکان تردد میان این میدان با میدان امام از طریق بازار قدیمی اصفهان نیز جاذبه ای جدید برای گردشگران ایجاد کرده است.
میدان امام علی(ع) به عنوان بنای جدید معماری اصفهان که برگرفته از معماری اسلامی و ایرانی این شهر است، سبب شده که چند اثر تاریخی و مذهبی اصفهان در غرب این میدان که پیش از این از چشم گردشگران پنهان بود، نمایان شود.
ت/7135/ 546



13/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن