تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820062255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واكنش منفي فنلاند و هند به تحريم هاي غرب عليه روسيه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مرداد ۱۳۹۳ (۱۰:۳۰ق.ظ)
واكنش منفي فنلاند و هند به تحريم هاي غرب عليه روسيه پس از مطرح شدن تحريم فناوري هاي نظامي و دو كاربردي روسيه در اثر بحران اوكراين، بحث اثرات اقتصادي اين تحريم بر كشورهايي كه داراي مبادلات دفاعي با مسكو هستند نيز پيش آمد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، در اين راستا جان كري در سفر خود به هند، تلاش دارد دهلي نو، بزرگترين خريدار تسليحات روسي، را متقاعد كند تا به برنامه تحريم روسيه بپيوندد.
در اروپا نيز فنلاند در نتيجه تحريم محصولات دفاعي و فناوري هاي دو كاربردي مورد استفاده در صنايع نفت و گاز، دچار خسران سختي خواهد شد.
در اين راستا پارلمان فنلاند اعلام كرد در صورت اجراي تحريم هاي تصويب شده عليه روسيه، اين كشور 1 درصد از توليد ناخالص داخلي خود را در سال 2014- 2015 از دست مي دهد. روسيه پس از آلمان بزرگترين شريك تجاري فنلاند محسوب مي گردد.
اين دو كشور در سال 2013 دست به همكاري هاي دفاعي و تجارت سلاح زدند. در يك توافق دو جانبه روسيه در يك همكاري بلند مدت با هلسينكي تسليحاتي همچون تانك هاي جنگي، سيستم هاي دفاع هوايي و هواپيما براي اين كشور فراهم خواهد كرد.
گفتني است روسيه پس از ايالات متحده دومين صادر كننده سلاح به جهان است كه در سال 2012 حدود 13 ميليارد دلار تجهيزات نظامي فروخت كه بيش از نيمي از آنها به دو كشور هند و چين سرازير شد.
صادرات سلاح روسيه به اتحاديه اروپا در هر سال 4.2 ميليارد دلار است. در حالي كه صادرات اروپا به روسيه حدود 400 ميليون دلار مي باشد.
در اين شرايط چين بعيد است به اين تحريم ها بپيوندد و دولت جديد هند نيز پيشنهادهاي جان كري را رد كرده است و وزير امور خارجه هند دو روز قبل از تداوم در سياست خارجي اين كشور خبر داد.
در حالي که اين بسيار بعيد است که چين به همراه خواهد با تحريم هاي، هند تلاش کري را براي متقاعد کردن دولت جديد در دهلي نو براي پيوستن به تحريم ها را رد کرده است.
پيش از اين دهلي نو و مسكو توافق خود را براي افزايش سطح همكاري هاي دفاعي در زمينه جنگنده هاي نسل پنجم اعلام كرند. نيروي هوايي هند نيز تصميم دارد بيش از 200 هواپيماي دو موتوره از نوع سوخو به روسيه سفارش دهد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن