تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804268921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاد دانشگاه: نقش تبریز در نهضت مشروطه باید به درستی تبیین شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاد دانشگاه: نقش تبریز در نهضت مشروطه باید به درستی تبیین شود تبریز - ایرنا - استاد دانشگاه های تبریز و رئیس بسیج اساتید آذربایجان شرقی گفت: نقش تبریز و مجاهدان دلیر و شجاع این خطه در جریان نهضت مشروطه باید به درستی برای نسل های آینده تبیین و تشریح شود.


مسلم اورنگی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: تبریز و مبارزان راه آزادی این خطه که در راس آنها ستارخان و باقرخان قرار دارند برای به ثمر رساندن نهضت مشروطه فداکاری های بسیار زیاد و ارزنده ای داشتند که باید این نقش آفرینی ها به دقت بررسی و به جوانان امروزی تبیین شود.
وی ، جایگاه تبریز در تحولات حداقل 200 ساله تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران را بسیار رفیع دانست و اظهار کرد: بدون هیچ تعارفی و بر اساس اسناد و مدارک تاریخی تبریزی ها در تمامی این تحولات اعم از نهضت مشروطه، ملی شدن صنعت نفت، مبارزات علیه رژیم گذشته، انقلاب اسلامی ، دوران دفاع مقدس و سایر حوادث و اتفاقات ریز و درشت کشور نقش بی بدیل و ارزشمندی داشته اند.
اورنگی با اشاره به سخنان گهربار مقام معظم رهبری درباره اهمیت آذربایجان که با عنوان آذربایجان سر ایران یاد کرده اند، یادآور شد: مردم آذربایجان و تبریز در دفاع از اسلام و تمامیت ارضی ایران وفاداری خود را در طول تاریخ ثابت کرده اند که این اظهار نظر توسط رهبری نشان دهنده عمق این وفاداری می باشد.
وی، برگزاری همایش بین المللی از نهضت مشروطه تا قیام 29 بهمن و انقلاب اسلامی در تبریز را حرکتی علمی و جهادی در راستای منویات مقام معظم رهبری بیان کرد که در آن تلاش خواهد شد نقش پررنگ مردم آذربایجان دراین نهضت و اتفاق مهم که از افتخارات مردم این خطه است، بازگو شود.
اورنگی، انقلاب مشروطه را نقطه عطف تاریخ ایران در عصر جدید دانست که بر اساس سیر تاریخی به انقلاب اسلامی سال 57 ایران انجامید.
وی گفت: نقش آذربایجان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران فقط در همراهی با نهضت مشروطه منحصر نشد بلکه مردم تبریز در قیام 29 بهمن 56 پایه های رژیم پهلوی را در هم شکستند و با رهبری علما زمینه پیروزی نهایی را فراهم کردند.
رئیس سازمان بسیج اساتید آذربایجان شرقی ادامه داد: قیام 29 بهمن تبریز بیش از آنچه که انتظار می رفت در سراسر کشور موج طاغوت ستیزی را تسریع کرد.
اورنگی افزود: حرکت خودجوش مردم تبریز در 8 دی ماه سال 88 علیه فتنه گری های دشمنان خارجی و عوامل داخلی نیز از جمله نمودهای تیزبینی و حساسیت مردم این خطه در حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی بود که منجر به خلق حماسه 9 دی در سراسر کشور شد.
7236/245



13/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن